Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 10:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24-01-2021, 13:37 
Offline

Rejestracja: 24-01-2021, 13:03
Posty: 2
Suzuki: swift
Kupiłem nowego swifta po lifcie i nie działa start stop. Komputer pokazuje, że silnik wyłączył się na trzy sekundy (chyba w salonie). macie jakiś pomysł?. Silnik rozgrzany, klima i nawiew wyłączone, akumulator jonowy naładowany...


Na górę
Post: 24-01-2021, 14:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1568
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jaki jest stan akumulatora? Może być niedoładowany.
Kilka osób pisało, że im się nawet przez kilka tygodniu SS nie włączał po zakupie w różnych modelach Suzuki.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-01-2021, 15:05 
Offline

Rejestracja: 24-01-2021, 13:03
Posty: 2
Suzuki: swift
Nie wiem jak to sprawdzić. Samochód odebrałem dwa dni temu. Może po prostu, trzeba jeździć....


Na górę
Post: 24-01-2021, 15:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1568
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
"Jeździć, obserwować..." ;-)

Po 1000km masz przegląd to dopytasz, ale pewnie do tego czasu zacznie już działać. Może być potrzebna dłuższa trasa, bo jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to akumulator nie daje rady się doładować wystarczająco.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-01-2021, 16:16 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Mnie po wyjeździe z salonu zaczął działać po 50 kilometrach. Myślę, że obecne niskie temperatury mogą zacznie wydłużyć czas zadziałania (ja odebrałem samochód w upalny dzień).

Byle błędu nie było.


Na górę
Post: 25-01-2021, 19:22 
Offline

Rejestracja: 14-12-2020, 20:27
Posty: 8
Suzuki: Swift
U mnie start/stop zaczął działać po przejechaniu 500 km ;) teraz działa bez zarzutu


Na górę
Post: 26-01-2021, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-09-2019, 10:44
Posty: 30
Suzuki: S-Cross 2022
U mnie działał od pierwszego dnia, ale to pewnie dlatego że stosuję rekurperację (czy jak to się tam mówi) kiedy tylko się da :) 4-ty bieg, rozpędzam się do ok. 60 km/h i dotaczam się do ronda (u mnie są same ronda). A jak już hamuje to staram się jak najdłużej i jak najsłabiej. Na odcinku 10-12 km potrafię naładować ten hybrydowy aku do 5 kresek.
Swoją drogą ja start/stop wyłączam za każdym razem kiedy wsiadam. Nie znam się, ale na mój prosty rozum to jak urządzenia zapłonowe często pracują to i zużywają się wcześniej. Jak u was ? Używacie start/stop ?

_________________
:piwo:


Na górę
Post: 26-01-2021, 11:43 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Osobiście wyłączam system na bardzo krótkich odcinkach i w "płynnych korkach". Generalnie pozwalam się silnikowi wyłączyć, kiedy wiem, że postój potrwa dłuższą chwilę.


Na górę
Post: 27-01-2021, 09:20 
Offline

Rejestracja: 13-06-2020, 15:09
Posty: 7
Suzuki: Swift '20
Ja też wyłączam start/stop tylko w płynnych korkach, ale tylko na czas toczenia się w tym korku. Pamiętajcie, że wyłączając start/stop nie działa również wspomaganie silnikiem elektrycznym przy przyśpieszaniu. Te systemy są połączone.


Na górę
Post: 27-01-2021, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-09-2019, 10:44
Posty: 30
Suzuki: S-Cross 2022
Plantator pisze:
Pamiętajcie, że wyłączając start/stop nie działa również wspomaganie silnikiem elektrycznym przy przyśpieszaniu. Te systemy są połączone.


Hmm.... trzeba to sprawdzić. Ja praktycznie nie używam start/stop a menu, bynajmniej graficznie, tym kierunkiem wspomagania (to z tym silnikiem i akumulatorem i kołem) dobitnie pokazuje że po depnięciu podczas startu prąd płynie z "hybrydy". No i prąd z drugiego aku rzeczywiście znika.

_________________
:piwo:


Na górę
Post: 13-04-2021, 14:02 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 39
Suzuki: Swift
Plantator pisze:
Ja też wyłączam start/stop tylko w płynnych korkach, ale tylko na czas toczenia się w tym korku. Pamiętajcie, że wyłączając start/stop nie działa również wspomaganie silnikiem elektrycznym przy przyśpieszaniu. Te systemy są połączone.

Głupoty waść gadasz :)

A co do pytania, to Start-Stop na szczęście nie jest takie do końca głupie i nie załącza się jeżeli pewne warunki nie są spełnione. Mi w mórz też nie działa. W ogóle to jakby "to" przestało działać to chyba bym się delikatnie uśmiechnął :D

Dodam jeszcze, że odzyskiwanie energii kinetycznej działa lepiej jak zwalniając silnikiem delikatnie naciśniemy pedał hamulca, tak aby tylko szorowały, i wtedy silnik elektryczny zaczyna gwizdać...


Na górę
Post: 20-04-2021, 14:35 
Offline

Rejestracja: 12-10-2020, 12:07
Posty: 7
Lokalizacja: Małopolskie
Suzuki: Swift 1.2 FL Hybryda
Z doświadczenia powiem, że Start-Stop nie będzie dział jak:
* akumulator jest rozładowany (poniżej 3 kresek... przy dwóch już nie działa)
* system start-stop jest wyłączony (wyłącznik z lewej strony pod kierownicą)
* ruszymy kierownicą lub trzymamy naciśnięte sprzęgło

ps. po odebraniu samochodu z salonu Start-Stop zaczął działać dopiero na następny dzień (może akumulator musiał się najpierw do pełna naładować... ?)


Na górę
Post: 27-03-2022, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Odgrzeje trochę temat, ale system start stop również nie zadziała, gdy jest włączony nawiew na przednia szybę instrukcja warunki działania układu ENG A-STOP można sobie poczytać. Oczywiście system start stop nie ma wpływu na działania silnika elektrycznego.
Właśnie też zauważyłem jakby lepiej działało odzyskiwanie energii przy lekkim hamowaniu niż samym puszczeniu gazu, czy jest to potwierdzone? Mi nigdy się nie udaje naładować tego akumulatora do pełna


Na górę
Post: 29-03-2022, 08:34 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
Lukasz27 pisze:
Mi nigdy się nie udaje naładować tego akumulatora do pełna


Hamowanie silnikiem Twoim przyjacielem :)


Na górę
Post: 30-03-2022, 16:18 
Offline

Rejestracja: 30-12-2021, 09:36
Posty: 9
Suzuki: swift cvt
W moim aucie system start - stop działa przy włączanym nadmuch na szybę (bardzo szkoda). Ogólnie wolałbym żeby w tym aucie nie było start-stop i tej całej pseudo hybrydy. System ten kompletnie nic nie daje. Po odjęciu nogi z gazu samochód za mocno zwalnia i aby znowu przyspieszyć trzeba użyć więcej gazu niż w aucie "nie hybrydowym". Dodatkowo przy małych prędkościach, samochód załączając odzyskiwanie energii generuje "małe szarpnięcie". Efekt dla mnie jest irytujący. Czy można jakoś odłączyć całą tą baterię i proces odzyskiwania energii?


Na górę
Post: 30-03-2022, 19:31 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 232
Kup inne auto :) Może trzeba było więcej przed kupnem poczytać a nie iść za "modą" ?
cimas182 pisze:
W moim aucie system start - stop działa przy włączanym nadmuch na szybę (bardzo szkoda). Ogólnie wolałbym żeby w tym aucie nie było start-stop i tej całej pseudo hybrydy. System ten kompletnie nic nie daje. Po odjęciu nogi z gazu samochód za mocno zwalnia i aby znowu przyspieszyć trzeba użyć więcej gazu niż w aucie "nie hybrydowym". Dodatkowo przy małych prędkościach, samochód załączając odzyskiwanie energii generuje "małe szarpnięcie". Efekt dla mnie jest irytujący. Czy można jakoś odłączyć całą tą baterię i proces odzyskiwania energii?


System jest tak skonfigurowany, że kiedy aku nie jest naładowany nie działa :) mało hamujesz, nie hamujesz silnikiem przy zjazdach z górki to kiedy ma się naładować ?

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 14-04-2022, 18:49 
Offline

Rejestracja: 30-12-2021, 09:36
Posty: 9
Suzuki: swift cvt
Mi wszystko działa prawidłowo aczkolwiek strasznie żałuję, że kupiłem miękką hybrydę. Może jestem zbyt wymagający ale uważam, że w swifcie odzyskiwanie energii działa beznadziejnie. Przy załączeniu odzyskiwania energii czuć szarpnięcie (najbardziej odczuwalne przy prędkości 22-33km/h. Podjazdy w korkach odbywają się w sposób mało płynny. Uważam że "system" doładowywania baterii włącza się zbyt wcześnie. Odczucia z jazdy nie są zbyt dobre. Mój samochód ma 4 miesiące i chyba czas się z nim pożegnać.


Na górę
Post: 22-04-2022, 06:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-09-2019, 10:44
Posty: 30
Suzuki: S-Cross 2022
cimas182 pisze:
Mi wszystko działa prawidłowo aczkolwiek strasznie żałuję, że kupiłem miękką hybrydę. Może jestem zbyt wymagający ale uważam, że w swifcie odzyskiwanie energii działa beznadziejnie. Przy załączeniu odzyskiwania energii czuć szarpnięcie (najbardziej odczuwalne przy prędkości 22-33km/h. Podjazdy w korkach odbywają się w sposób mało płynny. Uważam że "system" doładowywania baterii włącza się zbyt wcześnie. Odczucia z jazdy nie są zbyt dobre. Mój samochód ma 4 miesiące i chyba czas się z nim pożegnać.


Ja mam całkowicie odmienne zdanie, Start/stop (nie)stety nauczyłem się wyłączać za każdym razem jak wsiadam. Bardzo dziwne jest to co piszesz. Nigdy nie stwierdziłem szarpnięć, a tym bardziej problemów w korkach. U mnie po prostu rozpędzam się najlepiej na 4 (na trzecim biegu za mocno spowalnia auto) do tych 57-60 km na godzinę, puszczam gaz i turlam się do ronda, zakrętu itp. Bez odczuwalnych szarpnięć czy gwałtownego spowolnienia. Z górki ta sama zasada, ale na zapiętej 4-ce po prostu gładko wyhamuje ci auto przez sygnalizacją świetlną. Oczywiście musisz trochę wyczuć autko. Ogólnie po mieście przeważnie 3 bieg i prawie nie trzeba hamować. Szarpanie o którym piszesz nadaje się do zgłoszenie na gwarancję (no chyba że autko jeszcze nie "dotarte"). Ja bym obstawiał że masz problem z cvt, nie z odzyskiem.

_________________
:piwo:


Na górę
Post: 22-04-2022, 06:51 
Offline

Rejestracja: 30-12-2021, 09:36
Posty: 9
Suzuki: swift cvt
No właśnie z cvt jest wszystko ok. W zimę przy ujemnej temperaturze odzyskiwanie energii włącza się po kilku kilometrach. Do tego momentu samochód jedzie jak po saunach. Po włączeniu odzyskiwania energii cały urok prowadzenia tego auta spada. Reklamowałam samochód w dwóch serwisach i tam twierdzą że taki urok auta.


Na górę
Post: 06-01-2024, 16:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 53
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Odświeżę temat - odebrany wczoraj suzuki swift i nie działa start stop ani wspomaganie przy rozpędzaniu auta - mam porównanie do suzuki vitara którą jeżdżę i tam od nowego działa bez problemu. Czy walić do serwisu, czy poczekać? Może temperatura (-3) mieć wpływ na to? Przejechane autem 60km.


Na górę
Post: 06-01-2024, 18:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2023, 08:19
Posty: 4
Suzuki: Swift 1,2
Poczekaj. Miałem to samo rok temu.

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-01-2024, 18:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 53
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Ale jaka była przyczyna?


Na górę
Post: 06-01-2024, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Warunki zadziałania samego start-stop:

Engine Auto Stop Control
When all of the following conditions are met, the ENG A-STOP control module sends an engine stop signal to the ECM via the CAN communication line. The ECM then stops the engine.
•The battery is sufficiently charged.
•The battery temperature is between 5 and 70 °C (between 41 and 158 °F).
•The vehicle speed is below 0 km/h (0 mile/h).
•The vehicle speed higher than 6 km/h (4 mile/h) was recorded after starting off.
•The vehicle is not driven backward.
•The engine coolant temperature is between 18 and 95 °C (between 64 and 203 °F) (D16AA model).
•The engine coolant temperature is between 57 and 105 °C (between 135 and 221 °F) (M16A model / K14C model).
•The engine exhaust gas temperature is higher than the specified level (D16AA model).
•Except when DPF® is in regeneration or at least 5 seconds have passed since the end of DPF® regeneration (D16AA model). For details, refer to DPF® Regeneration Description:D16AA.
•The vacuum in the brake booster is higher than the specified level.
•The gear is shifted to “Neutral”. (M/T model)
•Clutch pedal is released. (M/T model)
•The select lever is shifted to D or N range. (A/T model / twin clutch system model)
•The slope angle is between –14% and 14% (A/T model / twin clutch system model)
•The brake pedal is depressed. (A/T model / twin clutch system model)
•The hydraulic pressure in the brake master cylinder is higher than the specified level. (A/T model / twin clutch system model)
•Accelerator pedal is released.
•Engine auto stop control is not inhibited by ENG A-STOP OFF switch.
•The hood is closed.
•The driver’s door is closed and the driver’s seat belt is fastened.
•The ECM has detected no DTC related to ENG A-STOP system.
•The ECM permits engine to stop.
•The ESP® control module has detected no DTC related to ENG A-STOP system.
•The ABS is not in operation.
•The cabin temperature is within the preset temperature range (Auto A/C model).
•Air outlet is controlled excluding “DEF” position (Auto A/C model).
•The ENG A-STOP control module has detected no DTC.
When the engine auto stop control is activated, an ENG A-STOP indicator light signal is sent to the combination meter via the CAN communication line. The ENG A-STOP indicator light then lights up.

Engine Auto Start Control
When the gear is in neutral (M/T model) and one or more of the following conditions are met, the ENG A-STOP control module sends a signal to the ECM via the CAN communication line to authorize start of the engine. This turns on the ST2 relay, which causes the starting motor to operate and the engine to be restarted.
•The ENG A-STOP OFF switch is pushed.
•Clutch pedal is depressed. (M/T model)
•Select lever is shifted to other than D or N range. (A/T model / twin clutch system model)
•At least 2 minutes have passed after automatic stop of the engine. (*1)
•Select lever is being shifted from N to D range. (A/T model / twin clutch system model)
•Brake pedal is released. (A/T model / twin clutch system model)
•Accelerator pedal is depressed. (A/T model / twin clutch system model)
•The hydraulic pressure in the brake master cylinder is lower than the specified level. (A/T model / twin clutch system model)
•Driver’s door is opened. (A/T model / twin clutch system model)
•Driver’s seat belt is unfastened. (A/T model / twin clutch system model)
•The vehicle speed is 4 km/h (3 mile/h) or higher. (*1)
•Battery discharge is more than specified level. (*1)
•Battery voltage is lower than specified value. (*1)
•The vacuum in the brake booster is lower than the specified level. (*1)
•ENG A-STOP system request signal is received from HVAC control module (Auto A/C model). (*1)
•The ENG A-STOP control module has detected specific DTC(s). This is an engine starting by fail-safe mode. For details, refer to Fail-Safe Table. (*1)
When the engine auto start control is activated, an ENG A-STOP indicator light signal is sent to the combination meter via the CAN communication line. And then the ENG A-STOP indicator light is turned off.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 06-01-2024, 20:03 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 170
Suzuki: swift shvs
w sensie nowy z salonu? z 200 kilometrow trzeba zrobic zeby zaczelo dzialac


Na górę
Post: 06-01-2024, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 53
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Tak, nówka. Jak kupiłem vitarę dwa miesiące temu też booster jet tyle, że 1,4 to od razu działał start stop i hybryda. Dlatego jestem lekko zdziwiony, że w swifcie taki zonk.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]