Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=20046 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mobilo2 [ 09-01-2021, 08:47 ] |
Tytuł: | Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Witam wszystkich, Od miesiąca jestem posiadaczem swifta z silnikiem 1,2 HYBRID 90 KM. Do tej pory zrobiłem nim około 1300 km. Uczę się go, poznaję... do tej pory jeździłem głównie japońskim autami z wolnossącymi benzynowymi silnikami. Mam jeszcze Mitsubishi ASX 2,0. Generalnie moje dotychczasowe autka i obecny mitsubishi lubią wysokie obroty. 4-5 tysiecy nie robi na nich większego wrażenia A wręcz przeciwnie budzą się wtedy do życia. Z doświadczenia wiem, że jeżdżąc dynamicznie, i nie przekraczając 5,5 tysiąca obrotów istnieje mała szansa na uszkodzenie silnika. Oczywiście nie cały czas Ale podczas wyprzedzania, dynamicznego rozpadania itp. Zastanawiam się jakie jest Wasze doświadczenie że swiftem w tej kwestii ? Po przejechaniu pierwszego tysiąca w emeryckim stylu zacząłem powoli się bawić większymi obrotami. Autko fajnie reaguje na gaz i powyżej 3 tysięcy zaczyna żyć. W jakim zakresie obrotów zwykle jezdzicie? Jakich obrotów unikać? Dzięki za podpowiedzi |
Autor: | mazmaciek [ 09-01-2021, 09:13 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Ja mam co prawda vitarę z hybrydą ale wydaje mi się ze elektryk dodaje momentu od dołu i nie jest konieczne kręcenie wysoko. Nawet wydaje mi się ze wyżej niewiele się dzieje. |
Autor: | Remote [ 09-01-2021, 09:15 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
1.2 to zwykły, stary konstrukcyjnie silnik benzynowy. Aby w miarę dynamcznie jechać musi być kręcony powyżej 3k rpm. Moment obrotowy jest mały ale dostępny w miarę nisko, bo przy 2800 rpm - więc najlepszym kompromisem na codzień jest zakres 2500-3500 rpm. Wtedy silnik pracuje w swoim optymalnym zakresie. Wadą Swifta jest słabe wyciszenie i powyżej 3k rpm jest dość głośno. Ja swojego wyciszyłem (wszystkie drzwi i tył) i różnica była znaczącą. Nie męczył tak wysokimi tonami silnika i pracował jakby kulturalniej. |
Autor: | hunter3006 [ 09-01-2021, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Ten dodatkowy silnik hybrydowy ma cos w stylu 3KM wiec wywiera znikomy wplyw na osiagi (powiedzmy ze niweluje dodatkowy ciezar baterii i osprzetu do tego cuda). Traktuj to auto jak zwyklego japonczyka, gdzie rozgrzany silnik (90 stopni) nie boi sie obrotow (jak przesadzisz to elektronika cie odetnie - po jakims czasie wyczujesz ile mozna na kazdym biegu;) i redukcja przy wyprzedzaniu obowiazkowa. Bez hybrydy codzienna jazda to przedzial 2-3tys obrotow (zmieniajac przy 3tys ladujesz w okolicy 2tys) i zawalidroga nie bedziesz, a w razie potrzeby przeciagasz dany bieg pod czerwone bez zadnych skrupulow, bo jak juz zauwazyles od 3tys zaczyna isc do przodu. |
Autor: | wawax [ 09-01-2021, 10:43 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Mogę potwierdzić: 2-3000 w normalnym ruchu, a jeśli trzeba to i do 5000 się ładnie wkręca, tylko trochę wyje. :-) Wyciszenie mam na razie w bagażniku (nadkola), ale przymierzam się do drzwi. To faktycznie dużo daje i poprawia działanie głośników (sprawdzone w vitarze). |
Autor: | dawidk [ 09-01-2021, 12:58 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Osobiście, jako, że jestem spokojnym kierowcą, zmieniam biegi w zakresie do 2000-2500 obr./min. przyspieszając z pedałem gazu wciśniętym w 3/4 - to daje niskie spalanie i wystarczajace (dla mnie) przyspieszenie. Gdy potrzebuję dynamiki, kompletnie nie oszczędzam czerwonego pola . Chociaż kręcić silnik 1.2 wyżej jak 5500 nie ma sensu. ISG o ile dobrze pamiętam, oddaje swój moment do 3900 obr./min. |
Autor: | Xyloos [ 09-01-2021, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Remote pisze: 1.2 to zwykły, stary konstrukcyjnie silnik benzynowy. Aby w miarę dynamcznie jechać musi być kręcony powyżej 3k rpm. Moment obrotowy jest mały ale....j. K12C to nie jest zwykły, stary konstrukcyjnie silnik. To jest NOWA konstrukcja Suzuki wprowadzona bodajże w 2015r do produkcji. Wyróżnia się m.in. ośmioma wtryskami paliwa, podwójnym łańcuchem rozrządu, EGR-em który po raz pierwszy zastosowali w takim silniku. Nowatorską konstrukcją komór spalania oraz dotryskiem oleju w silniku w celu uzyskania dodatkowego chłodzenia. Jak silnik nie ma turbo to nie znaczy, że jest to stary silnik... |
Autor: | Remote [ 09-01-2021, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Te 2 wtryski na cylinder powodują mocne grzanie się jednostki i stąd konieczność dotrysku oleju na tłoki. Parametry gorsze od K12B - moim zdaniem inżynierowie poszli w zła stronę przy modernizacji. Dla mnie najlepszym silnikiem Suzuki ostatnich lat pozostaje 1.0T K10C gdzie wrócono np. do hydrauliki zaworowej. Spalanie jak w K12B, a dynamika nieporównywalnie lepsza. |
Autor: | dawidk [ 09-01-2021, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Pisałem niedawno w innym temacie, że w K12C również jest już hydraulika zaworowa. Warto i tu zaznaczyć. |
Autor: | Xyloos [ 09-01-2021, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
To szczególnie istotna informacja dla zwolenników LPG. Jak to ustaliłes czy to pewna informacja? |
Autor: | dawidk [ 10-01-2021, 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Radzę (uważnie) przeczytać instrukcję obsługi i nie tylko . Ani w instrukcji, ani w tzw. harmonogramie obsługi serwisowej ASO nie ma wzmianki o sprawdzaniu i regulowaniu luzu zaworowego. "W internetach" można znaleźć zdjęcia głowicy. Nawet w jednym z materiałów prasowych Suzuki widać przekrój głowicy K12C. |
Autor: | Xyloos [ 10-01-2021, 09:49 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Będę w ASO to przy okazji zapytam |
Autor: | qwsazx [ 11-01-2021, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Remote pisze: Parametry gorsze od K12B - moim zdaniem inżynierowie poszli w zła stronę przy modernizacji. Można dyskutować - K12C 4 KM mniej, ale moment taki sam, za to niżej. Efekt to lepsza elastyczność (1,52 kontra 1,33 - a to zauważalna różnica na plus dla C). Jeździłem nowym Swiftem z K12C i poprzednią generacją z K12B. C zauważalnie mniej pali, jest łagodniej zestrojony (B jest o wiele agresywniejszy). Ponadto C ma mocniejszy dół - być może z racji dwóch wtryskiwaczy na cylinder. Oczywiście wrażenia subiektywne, na które może mieć też wpływ spora różnica w masach obu aut. Ale nie nazwałbym K12C gorszym od K12B. Jak dla mnie jest bardziej dojrzałą konstrukcją o innym charakterze. @dawidk: Duży plus dla Ciebie za info o hydraulice zaworowej - w sumie nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, ale to cenna wiadomość. K10C w ogóle nie brałem pod uwagę z racji trzech cylindrów. Dźwięk jest dla mnie zupełnie nie do przyjęcia - choć silnik od Suzuki brzmi i tak o niebo lepiej niż te daremne miksery od VAG-a, czy Forda. |
Autor: | gesk [ 07-07-2021, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Xyloos pisze: K12C to nie jest zwykły, stary konstrukcyjnie silnik. To jest NOWA konstrukcja Suzuki wprowadzona bodajże w 2015r do produkcji. Wyróżnia się m.in. ośmioma wtryskami paliwa, podwójnym łańcuchem rozrządu, ... Podwójnym to znaczy, że ma dwa łańcuchy, czy chodzi Ci o to że jest płytkowy? |
Autor: | apede [ 08-07-2021, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
dawidk pisze: Osobiście, jako, że jestem spokojnym kierowcą, zmieniam biegi w zakresie do 2000-2500 obr./min. Trochę mało, śmiało kręć do 3000. To nie diesel ani nie stary klunkier ohv. Swift który nie przekracza 2500 jeździ jak dacia sandero 1,0. |
Autor: | Walhala [ 24-06-2022, 08:43 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
apede pisze: dawidk pisze: Osobiście, jako, że jestem spokojnym kierowcą, zmieniam biegi w zakresie do 2000-2500 obr./min. Trochę mało, śmiało kręć do 3000. To nie diesel ani nie stary klunkier ohv. Swift który nie przekracza 2500 jeździ jak dacia sandero 1,0. Każdemu wedle potrzeb Dzięki temu, że trzymam Swifta do 2500 pali mi około. 4.2-4.4 po mieście. A Wrocław zawsze jest zakorkowany. |
Autor: | Walhala [ 14-07-2022, 09:46 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Remote pisze: Te 2 wtryski na cylinder powodują mocne grzanie się jednostki i stąd konieczność dotrysku oleju na tłoki. Parametry gorsze od K12B - moim zdaniem inżynierowie poszli w zła stronę przy modernizacji. Dla mnie najlepszym silnikiem Suzuki ostatnich lat pozostaje 1.0T K10C gdzie wrócono np. do hydrauliki zaworowej. Spalanie jak w K12B, a dynamika nieporównywalnie lepsza. K12C też ma hydraulikę zaworową. Otrzymałem odp od Suzuki Motor Poland |
Autor: | Remote [ 14-07-2022, 09:54 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
No to jeden minus wyeliminowali. Bardzo dobrze. Pozostaje kwestia, że jest to słaba jednostka (mierna ilość nm) - tego niestety już nie zmienią. |
Autor: | Kotperski [ 14-07-2022, 11:49 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Remote pisze: No to jeden minus wyeliminowali. Bardzo dobrze. Pozostaje kwestia, że jest to słaba jednostka (mierna ilość nm) - tego niestety już nie zmienią. Akurat ten silnik ma najprawdopodobniej najwyższy moment ze wszystkich silników wolnossących o pojemności 1,2 na rynku (analogiczne silniki Renault, Toyoty, Fiata, Peugeota, Hondy itp. mają niższy moment od K12C), więc robienie z tego zarzutu jest grubym nieporozumieniem. Żeby uzyskać 120 Nm, to większość producentów potrzebuje do tego pojemności 1,3 lub 1,4 litra. Ile znasz małych silników wolnossących osiągających 100 Nm z litra? Oczywiście mowa o normalnych samochodach, a nie konstrukcjach typu BAC Mono R - która swoją drogą ma raptem coś koło 135 Nm z litra, więc przepaści nie ma. Jak dla mnie K12C jest silnikiem prawie doskonałym. Prawie - bo może wyjdą w nim kiedyś jakieś wady. Na razie nie ma żadnych. Pomijam w tym momencie fakt, że maksymalna wartość momentu generowanego przez silnik jest parametrem pozbawionym jakiegokolwiek znaczenia praktycznego, nie ma więc sensu w ogóle na niego zwracać uwagi. |
Autor: | Remote [ 14-07-2022, 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Świat wolnossącej motoryzacji skonczył się jakieś 10 lat temu. Weszły silniki benzynowe z turbo i tyle. Jazda się zmieniła. Stała się elastyczniejsza, bardziej komfortowa, szybsza w reakcjach. Porównywanie ze sobą tylko silników wolnossacych nie ma sensu, bo reszta rynku oferuje lepsze jednostki turbodoładowane. To takie gadanie jak u Hondziarzy przez lata. Udowadnianie na siłę, że NA dają radę Nagle Honda wprowadza turbo i cisza, bo każdy wie, że epoka wolnossacych się skończyła i te jednostki już się niczym nie bronią. Zresztą, przejedź się Swiftem z 1.0T i zobaczysz jak zmieni Ci się optyka 100Nm z litra to jest nic, bo dziś standardem jest 170-200Nm z litra. |
Autor: | Kotperski [ 14-07-2022, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Remote pisze: szybsza w reakcjach. No szczególnie w przypadku turbodziury i/lub zamulonych automatów, z których słyną między innymi VW i Audi. Szybkość reakcji poraża Remote pisze: Zresztą, przejedź się Swiftem z 1.0T i zobaczysz jak zmieni Ci się optyka 100Nm z litra to jest nic, bo dziś standardem jest 170-200Nm z litra. Jeździłem i turbolitrem, i Sportem. Wybrałem wolnossaka, bo po prostu lubię wolnossące silniki i ich charakterystykę. Alternatywami były Alfa Mito (1,4), Hyundai i20 (1,2), Fiat Tipo (1,4) i Fiesta (1,1). Wolnossące silniki jeszcze miały PSA i VW, ale to wyjątkowe badziewie i omijałem z daleka. Swift był zdecydowanie najfajniejszym autem z tego grona plus właśnie silnik Suzuki był o klasę lepszy od konkurentów. No i ma 4 cylindry, trzygarkowców w ogóle nie brałem pod uwagę. Fakt, że dokładając jakieś 5 tys. mogłem mieć np. Giuliettę z T-Jetem 120 KM ale wybrałem Swifta i nie żałuję, bo jest świetny. |
Autor: | wawax [ 14-07-2022, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Porównajcie przyspieszenie silników swifta: 1.0T z 1.2, ale nie do 100, ale do 60km/h. Tak jak się jeździ w mieście. Nie widzę tej przepaści w dynamice. No chyba, że zużycie paliwa, ale to też raczej na korzyść 1.2. |
Autor: | Kotperski [ 15-07-2022, 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
wawax pisze: Porównajcie przyspieszenie silników swifta: 1.0T z 1.2, ale nie do 100, ale do 60km/h. Tak jak się jeździ w mieście. Nie widzę tej przepaści w dynamice. 4,7 kontra 4,6 sekundy. Faktycznie różnica żadna, więc dobry argument. Ale wątpię, by ktoś się upierał, że dynamika obu wersji jest zbliżona, bo nie jest. Po prostu wolnossak jest subiektywnie przyjemniejszy i tyle. |
Autor: | Remote [ 15-07-2022, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Jak będziemy długo szukać to zawsze znajdziemy jakieś wytłumaczenie zakupu wolnossaka. Zazwyczaj na forach kończy się to argumentem " mi te osiągi wystarczają". no a z tym już nie można dyskutować. Najważniejsze, że Wy jako użytkownicy jesteście zadowoleni z zakupu NA 1.2. Ja już do NA nie wrócę, bo sensu żadnego w tym nie widzę. No chyba, że w pełnej hybrydzie lub plug-in. |
Autor: | Kotperski [ 15-07-2022, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Swift 1,2 HYBRID 90 KM zakres obrotów |
Remote pisze: Jak będziemy długo szukać to zawsze znajdziemy jakieś wytłumaczenie zakupu wolnossaka. Wszystko jest kwestią gustu, każdy wybiera to, co lubi. Ja wolę N/A, ty turbo. I OK, grunt, żeby był wybór. Na szczęście u Suzuki był Nie widzę tylko sensu w narzekaniu na niski moment w K12C, bo to tak, jakby się czepiać diesla, że się kręci maksymalnie do 5000 obr/min, a nie do 9000 jak inne silniki. Remote pisze: Zazwyczaj na forach kończy się to argumentem " mi te osiągi wystarczają". no a z tym już nie można dyskutować. Mnie wystarczają. Moje pozostałe dwa auta mają 146 KM z 1,8 przy wadze około tony oraz 192 KM z 2,5 litra przy wadze poniżej 1400 kg. Oczywiście wolnossaki. Nie narzekam na osiągi. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |