Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-03-2021, 09:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09-01-2021, 08:47 
Offline

Rejestracja: 14-12-2020, 20:27
Posty: 8
Suzuki: Swift
Witam wszystkich,
Od miesiąca jestem posiadaczem swifta z silnikiem 1,2 HYBRID 90 KM. Do tej pory zrobiłem nim około 1300 km. Uczę się go, poznaję... do tej pory jeździłem głównie japońskim autami z wolnossącymi benzynowymi silnikami. Mam jeszcze Mitsubishi ASX 2,0. Generalnie moje dotychczasowe autka i obecny mitsubishi lubią wysokie obroty. 4-5 tysiecy nie robi na nich większego wrażenia A wręcz przeciwnie budzą się wtedy do życia. Z doświadczenia wiem, że jeżdżąc dynamicznie, i nie przekraczając 5,5 tysiąca obrotów istnieje mała szansa na uszkodzenie silnika. Oczywiście nie cały czas Ale podczas wyprzedzania, dynamicznego rozpadania itp. Zastanawiam się jakie jest Wasze doświadczenie że swiftem w tej kwestii ? Po przejechaniu pierwszego tysiąca w emeryckim stylu zacząłem powoli się bawić większymi obrotami. Autko fajnie reaguje na gaz i powyżej 3 tysięcy zaczyna żyć. W jakim zakresie obrotów zwykle jezdzicie? Jakich obrotów unikać? Dzięki za podpowiedzi


Na górę
Post: 09-01-2021, 09:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 37
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Ja mam co prawda vitarę z hybrydą ale wydaje mi się ze elektryk dodaje momentu od dołu i nie jest konieczne kręcenie wysoko. Nawet wydaje mi się ze wyżej niewiele się dzieje.


Na górę
Post: 09-01-2021, 09:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1288
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
1.2 to zwykły, stary konstrukcyjnie silnik benzynowy. Aby w miarę dynamcznie jechać musi być kręcony powyżej 3k rpm.
Moment obrotowy jest mały ale dostępny w miarę nisko, bo przy 2800 rpm - więc najlepszym kompromisem na codzień jest zakres 2500-3500 rpm. Wtedy silnik pracuje w swoim optymalnym zakresie.

Wadą Swifta jest słabe wyciszenie i powyżej 3k rpm jest dość głośno. Ja swojego wyciszyłem (wszystkie drzwi i tył) i różnica była znaczącą. Nie męczył tak wysokimi tonami silnika i pracował jakby kulturalniej.

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-01-2021, 10:06 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 61
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Ten dodatkowy silnik hybrydowy ma cos w stylu 3KM wiec wywiera znikomy wplyw na osiagi (powiedzmy ze niweluje dodatkowy ciezar baterii i osprzetu do tego cuda). Traktuj to auto jak zwyklego japonczyka, gdzie rozgrzany silnik (90 stopni) nie boi sie obrotow (jak przesadzisz to elektronika cie odetnie - po jakims czasie wyczujesz ile mozna na kazdym biegu;) i redukcja przy wyprzedzaniu obowiazkowa. Bez hybrydy codzienna jazda to przedzial 2-3tys obrotow (zmieniajac przy 3tys ladujesz w okolicy 2tys) i zawalidroga nie bedziesz, a w razie potrzeby przeciagasz dany bieg pod czerwone bez zadnych skrupulow, bo jak juz zauwazyles od 3tys zaczyna isc do przodu.


Na górę
Post: 09-01-2021, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 950
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mogę potwierdzić: 2-3000 w normalnym ruchu, a jeśli trzeba to i do 5000 się ładnie wkręca, tylko trochę wyje. :-)
Wyciszenie mam na razie w bagażniku (nadkola), ale przymierzam się do drzwi. To faktycznie dużo daje i poprawia działanie głośników (sprawdzone w vitarze).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 09-01-2021, 12:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 242
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Osobiście, jako, że jestem spokojnym kierowcą, zmieniam biegi w zakresie do 2000-2500 obr./min. przyspieszając z pedałem gazu wciśniętym w 3/4 - to daje niskie spalanie i wystarczajace (dla mnie) przyspieszenie. Gdy potrzebuję dynamiki, kompletnie nie oszczędzam czerwonego pola ;). Chociaż kręcić silnik 1.2 wyżej jak 5500 nie ma sensu.

ISG o ile dobrze pamiętam, oddaje swój moment do 3900 obr./min.

_________________
SWIFT '97 → '14 → '18, IGNIS '05


Na górę
Post: 09-01-2021, 18:37 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 167
Remote pisze:
1.2 to zwykły, stary konstrukcyjnie silnik benzynowy. Aby w miarę dynamcznie jechać musi być kręcony powyżej 3k rpm.
Moment obrotowy jest mały ale....j.


K12C to nie jest zwykły, stary konstrukcyjnie silnik. To jest NOWA konstrukcja Suzuki wprowadzona bodajże w 2015r do produkcji. Wyróżnia się m.in. ośmioma wtryskami paliwa, podwójnym łańcuchem rozrządu, EGR-em który po raz pierwszy zastosowali w takim silniku. Nowatorską konstrukcją komór spalania oraz dotryskiem oleju w silniku w celu uzyskania dodatkowego chłodzenia. Jak silnik nie ma turbo to nie znaczy, że jest to stary silnik...

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Post: 09-01-2021, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1288
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
Te 2 wtryski na cylinder powodują mocne grzanie się jednostki i stąd konieczność dotrysku oleju na tłoki.
Parametry gorsze od K12B - moim zdaniem inżynierowie poszli w zła stronę przy modernizacji.

Dla mnie najlepszym silnikiem Suzuki ostatnich lat pozostaje 1.0T K10C gdzie wrócono np. do hydrauliki zaworowej.
Spalanie jak w K12B, a dynamika nieporównywalnie lepsza.

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-01-2021, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 242
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Pisałem niedawno w innym temacie, że w K12C również jest już hydraulika zaworowa. Warto i tu zaznaczyć.

_________________
SWIFT '97 → '14 → '18, IGNIS '05


Na górę
Post: 09-01-2021, 22:33 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 167
To szczególnie istotna informacja dla zwolenników LPG. Jak to ustaliłes czy to pewna informacja?

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Post: 10-01-2021, 09:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 242
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Radzę (uważnie) przeczytać instrukcję obsługi i nie tylko ;).

Ani w instrukcji, ani w tzw. harmonogramie obsługi serwisowej ASO nie ma wzmianki o sprawdzaniu i regulowaniu luzu zaworowego.

"W internetach" można znaleźć zdjęcia głowicy. Nawet w jednym z materiałów prasowych Suzuki widać przekrój głowicy K12C.

_________________
SWIFT '97 → '14 → '18, IGNIS '05


Na górę
Post: 10-01-2021, 09:49 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 167
Będę w ASO to przy okazji zapytam

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Post: 11-01-2021, 11:42 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 14
Remote pisze:
Parametry gorsze od K12B - moim zdaniem inżynierowie poszli w zła stronę przy modernizacji.


Można dyskutować - K12C 4 KM mniej, ale moment taki sam, za to niżej. Efekt to lepsza elastyczność (1,52 kontra 1,33 - a to zauważalna różnica na plus dla C). Jeździłem nowym Swiftem z K12C i poprzednią generacją z K12B. C zauważalnie mniej pali, jest łagodniej zestrojony (B jest o wiele agresywniejszy). Ponadto C ma mocniejszy dół - być może z racji dwóch wtryskiwaczy na cylinder. Oczywiście wrażenia subiektywne, na które może mieć też wpływ spora różnica w masach obu aut. Ale nie nazwałbym K12C gorszym od K12B. Jak dla mnie jest bardziej dojrzałą konstrukcją o innym charakterze.

@dawidk: Duży plus dla Ciebie za info o hydraulice zaworowej - w sumie nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, ale to cenna wiadomość.

K10C w ogóle nie brałem pod uwagę z racji trzech cylindrów. Dźwięk jest dla mnie zupełnie nie do przyjęcia - choć silnik od Suzuki brzmi i tak o niebo lepiej niż te daremne miksery od VAG-a, czy Forda.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl