Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 00:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 15-08-2020, 14:59 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
Remote pisze:
Swift 1.2 kręci się do 6300 rpm


Na 100% o wiele wyżej, sporo ponad 7000 rpm.

Remote pisze:
Swift 1.0 kręci się do 6200 rpm


Tak, ale przestaje ciągnąć sporo wcześniej.


Na górę
Post: 15-08-2020, 16:33 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
Trzeba by umówić się znowu co to jest turbodziura- ja mam na myśli starą definicję i nie bardzo rozumiem tą która pojawiła się tutaj. Na pewno w 1.0 nie ma czegoś takiego, że długo, długo nic (po naciśnięciu pedału gazu) i nagle gwałtowne wciśnięcie w fotel. Jeśli mocą i potem jej rozwijaniem nazywasz to, co dzieje się w 1.2 poniżej 1200 obrotów, to....powodzenia.
Mówiąc, że płynniej rozwija moc miałem na myśli elastyczność, szybki dostęp do tej mocy a nie sam przebieg charakterystyki. Interesuje mnie praktyczność a nie matematyczne niuanse.

Odnoszę wrażenie, że na siłe chcesz dopasować dyskusję do teorii. W bardzo wielu testach pokazane zostało, że odcięcie w obu silnikach następuje dużo poniżej 7,5 tyś obrotów- zgadzam się w pełni z REMOTE

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 15-08-2020, 20:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Kręcenie 1.2 powyżej 6k rpm nie ma sensu, bo moc i tak spada.
To nic nie daje...

Analogicznie w 1.0T kres jest przy 5,5k rpm. Oczywiście 1.0T ma ponad 50nm i 20KM zapasu w stosunku do 1.2 więc tak czy tak wygrywa jednostka uturbiona.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 16-08-2020, 18:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kotperski pisze:
1,2 ciągnie gładko w zależności od biegu do 6500 - 7500 (odcięcie jest różne dla poszczególnych biegów), puchnie trochę dopiero około 7000.
Przesadziłeś kolego o 1000 rpm.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-08-2020, 22:20 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 101
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Przy jakiś 6 tyś obrotów 1.2 ma odcięcie - na którym biegu niby leci pod 7? Z moich obserwacji zmiana przy 5.5 max, potem już balonik flaczeje i można popsuć cały efekt. ;)

W temacie: Jak masz kasę (i znajdziesz dobry egzemplarz) to bierz 1.0 i musi być lepiej bo jest ponad 20 koników więcej. Aczkolwiek, bo przy tej wadze samochodu można spokojnie wyprzedzać mając i 1.2 (pamiętamy o redukcji) jak i 1.0 (nie trzeba o niczym pamiętać).

1.2: https://www.youtube.com/watch?v=QQw8lEqcBL8
1.0: https://www.youtube.com/watch?v=30OuD2cCMyY

Szalone 1.1 sekundy różnicy...


Na górę
Post: 17-08-2020, 23:12 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
W czasach na 60-100 km/h a szczególnie 80-120 km/h różnice są dużo poważniejsze! A tak naprawdę to te czasy mają znaczenie, choć generalnie zgadzam się, że masa i 90 KM wygląda rozsądnie

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 18-08-2020, 07:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2017, 12:23
Posty: 61
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
Właśnie dlatego by zniwelować różnicę w elastyczności o której piszesz hunter3006 wspomniał o redukcji biegu.


Na górę
Post: 18-08-2020, 09:18 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
No tak, tylko przy wyprzedzaniu liczy się każdy ułamek sekundy a redukcja chwilę trwa i nigdy te dwa sposoby rozpędzania nie będą tożsame. O przekierowaniu uwagi, oderwaniu rąk od kierownicy i większym zużyciu paliwa nie wspomnę

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 18-08-2020, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Można piłować 1.2 cały czas na 6k rpm ale wtedy trwałość silnika drastycznie spada, do tego spala bardzo dużo.

60 do 90 na 5 biegu to różnica 40% na korzyść 1.0T. Tak samo jest na 4 biegu...
Na żadnym biegu 1.2 nie będzie szybszy od 1.0T.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-08-2020, 14:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 349
Lokalizacja: Jelenia Góra
ale dyskusja...spotkajmy się i powalczmy. po prostu żeby nie wiem co i nie wiem jak, swift z silnikiem 1.2 nie ma szans do swifta 1.0. i po walce jeszcze pojedźmy na stację paliw komu ile zeszło paliwa... a że dźwięk taki czy owaki, a kogo to obchodzi? wymieniłem audio po to aby rozkoszować się muzyką podczas jazdy a nie wsłuchiwać się w wydech (nie wsłuchuję się też jak pierdzę bo mnie to nie interesuje....). każdy kupuje to co chce i na co pozwala mu portfel. Byłem ostatnio w Niemczech i tam przy salonie były wystawione swifty 1.0. i jeszcze potwierdzam że turbina jest zaprojektowana i wykonana przez IHI - największa japońska firma robiąca dla wielu marek samochodowych. Zresztą zawieszenie od Hitachi, turbina od IHI, wtryski i audio od Boscha - Suzuki jest mądre - miast tworzyć własne rozwiązania kupuje gotowe sprawdzone od innych. Ostatnio jechałem cytryną C4 - TRAGEDIA ani to jedzie (silnik 1.6 bez turbo) ani oszczędne (pali 7L), z radiem nie potrafiłem sparować telefonu - ba nie ma android auto (2014). Do dziś nie rozumiem czemu Suzuki tak mało sprzedaje aut podczas gdy francuskie badziewia sprzedają się w kilkukrotnie większej ilości. Pewien diler sam mi mówił ze klientowi tuż po gwarancji padł silnik i klient musiał wymienić na własny koszt. po 2 latach sprzedał auto bo zaczeły padać inne elementy i... kupił nowe tego samego producenta auto, inny model. gdzie tu logika... I tak samo bylo z moją koleżanką od owej cytryny, sprzedała poprzedni model (troszkę awaryjny, paliwożerny, nieporęczny) i kupiła kolejną badziewną cytrynę....tragedia...

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 31-08-2020, 08:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2017, 12:23
Posty: 61
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
A gdzie Wy tak będziecie wyprzedzać? W tych korkach miejskich i światłach co 300 metrów? Każdy potrzebuje innego produktu. Ja kupiłem Swifta bo potrzebuje tanie niezawodne i bardzo oszczędne wozidełko do miasta i którym pojadę 3 razy w roku 150 km w góry. Jakbym chciał elastyczność kupiłbym sobie Swifta sport, którym nawet byłem na jeździe próbnej. Jakbym chciał dużo jeździć trasy to kupiłbym sobie większy i bezpieczniejszy samochód. Dlaczego narzucać komuś co jest dla niego lepsze. Dla mnie lepszy jest 1.2 bo stoję w ciszy w korkach, osiągi są więcej niż wystarczające, mniejsze skomplikowanie i wysilenie konstrukcji. Jak dla kogoś ważniejsza jest elastyczność i troszkę lepsze przyspieszenie to kupił sobie 1.0, które też jest bardzo oszczędne i pewnie będzie niezawodne.Jak ktoś chciał jeszcze lepsze parametry kupił sobie sporta. A jak ktoś potrzebuje przestrzeni i bagażnika to kupił sobie vitarę olewając Swifta. Każdy ma swoje potrzeby i dzięki różnym produktom może sobie kupić to co chce i co dla niego najlepsze. Dla mnie i mojego sposobu użytkowania auta lepsza elastyczność nie była warta tych 8 tys czy ile tam był droższy.

A to że Suzuki kupuje gotowe rozwiązania? Wszyscy dziś tak robią i wcale nie znaczy, że kupno czegoś np od boscha to dobre rozwiązanie bo wiemy ile było problemów z produktami markowych poddostawców u VW, Forda czy innych.


Na górę
Post: 31-08-2020, 10:53 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
Nikt nikomu niczego nie narzuca. Oczywiście, że każdy niech dobiera motor pod swoje potrzeby (byle świadomie). Dyskusja wzięła się według mnie stąd, że kilka osób zaczęło sugerować, że po spełnieniu kilku warunków użytkowania osiągi obu silników są porównywalne, co jest zwykłą bzdurą. Zgadzam się, że przy silniku 1.2 stosunek mocy do masy jest na tyle korzystny, że w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się, szczególnie po mieście, jednak na autostradzie wyraźnie góruje silnik 1.0

Wolnossakiem jeżdżąc odpowiednio można poruszać się dynamicznie, jednak nic nie zastąpi wyższego momentu obrotowego dostępnego przy niższych obrotach

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 01-09-2020, 12:12 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
f72 pisze:
Dyskusja wzięła się według mnie stąd, że kilka osób zaczęło sugerować, że po spełnieniu kilku warunków użytkowania osiągi obu silników są porównywalne, co jest zwykłą bzdurą.


Nie widziałem w tym temacie ani jednego stwierdzenia na temat tego, że osiągi obu silników są porównywalne. Różnicy 21 KM przy tej samej masie nie da się przeskoczyć i nie sądzę, by ktokolwiek rozsądnie myślący twierdził inaczej.


Na górę
Post: 01-09-2020, 13:05 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
Kotperski pisze:
f72 pisze:
Dyskusja wzięła się według mnie stąd, że kilka osób zaczęło sugerować, że po spełnieniu kilku warunków użytkowania osiągi obu silników są porównywalne, co jest zwykłą bzdurą.


Nie widziałem w tym temacie ani jednego stwierdzenia na temat tego, że osiągi obu silników są porównywalne. Różnicy 21 KM przy tej samej masie nie da się
przeskoczyć i nie sądzę, by ktokolwiek rozsądnie myślący twierdził inaczej.


Poczytaj dokładnie

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]