kerad73 pisze:
... do dziś nie mogę znaleźć informacji na temat nr fabrycznego, jakiej jest firmy i o jakich parametrach.
W autach tej wielkości montowanych w Japonii najprawdopodobniej będzie to akumulator Yuasa lub Furukawa, o pojemności ok. 45-50 Ah, gabarytach ok. 238 x 128 x 203 mm (długość, szerokość, wysokość) i nominalnym prądzie rozruchowym ok. 300 A (w moim Swifcie 1.2 z 2018 r. funkcjonuje Furukawa 45 Ah).
Zmierz podstawę akumulatora i jeśli będzie to wymiar tylko nieco większy niż 238 x 128 mm, to możesz być w zasadzie pewien, że przewidziano tam akumulator o parametrach j.w.
Obie wspomniane marki oferują akumulatory świetnej jakości, ale Furukawa chyba nie jest dostępna na polskim rynku. W ofercie Yuasy znajdziesz za to akumulatory linii 3000 (podstawowa), 5000 (o podwyższonych parametrach) i 7000 (akumulatory EFB, do bardzo wymagających energetycznie aut, tj. z systemem start/stop - choć nic nie stoi na przeszkodzie, by taki akumulator zastosować w aucie bez tego systemu). Wszystkie te akumulatory, to akumulatory z elektrolitem płynnym.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby instalować akumulatory innych firm - byle spełniały wymagania odnośnie parametrów i jakości. Marki takie jak np. Moll, Banner to gwarantują. Popularna u nas Varta/Bosch (to te same akumulatory) ponoć obecnie nieco odstaje.
Sław pisze:
... zapewne posypią się zaraz informacje, że alternator może być za słaby żeby doładować maksymalnie akumulator o zbyt dużej pojemności, ...
Aby alternator nie podołał zadaniu to akumulator musiałby być o wiele za duży (pod względem pojemności), a taki raczej trudno zainstalować ze względu na gabaryty. Z takim który się fizycznie zmieści sprawny alternator sobie bez problemu poradzi.