Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 10:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-11-2019, 16:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-11-2019, 20:08
Posty: 10
Suzuki: Swift 2019
Dowiedziałem się w teście Swifta, że nie ma podwójnego ocynku. Jak to rozumieć? Czy jest bardziej narażony na korozję? Jak tam Wasze wozidła?

_________________
Swift Premium Plus CVT (2019)


Na górę
Post: 22-11-2019, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja nie jestem przekonany czy ma choćby pojedynczy w niektórych miejscach (np. dach).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-11-2019, 17:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-11-2019, 20:08
Posty: 10
Suzuki: Swift 2019
Czyli lepiej zrobić konserwację po zakupie? Niby na perforację jest 12 lat.

_________________
Swift Premium Plus CVT (2019)


Na górę
Post: 22-11-2019, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Perforacja to działanie od środka na wierzch. Natomiast konserwacja zabezpiecza również przed czynnikami zewnętrznymi. Tyle, że dachu nie zakonserwujesz. :-)
Było już kilka wątków o konserwacji na forach różnych modeli - warto poczytać, bo spora wiedza tam jest.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-11-2019, 20:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Swifty z 2010 jeszcze dobrze nie zaczęły rdzewieć, więc co się przejmować nowym?
Oczywiście można zakonserwować, ale gdy sprzedawałem SX4 po 9 latach miał tylko powierzchniową korozję na elementach podwozia dzięki solance.


Na górę
Post: 21-03-2021, 15:38 
Offline

Rejestracja: 21-03-2021, 14:45
Posty: 8
Cześć,
jestem prawie zdecydowana na zakup nowego Swifta (rozważam jeszcze Corsę 100km ;) , ale mam wielki dylemat dotyczący właśnie zabezpieczenia Swifta przed korozją. Czy ktoś coś więcej wie od listopada 2019 ? Które lakiery są trwalsze ? jak z korozją w obecnej wersji ? i w ogóle jak wypada na tle konkurencji tzw "blacha" ?


Na górę
Post: 21-03-2021, 16:16 
Offline

Rejestracja: 17-12-2014, 15:28
Posty: 93
Suzuki: Swift
Jest kataforeza, ocynku brak, tak produkuje Japonia.


Na górę
Post: 21-03-2021, 16:35 
Offline

Rejestracja: 21-03-2021, 14:45
Posty: 8
zerknęłam na tę metodę malowania ;) według opisów na necie może to być bardzo skuteczne zabezpieczenie przed korozją, ale jak to wygląda w praktyce ? Bać się tego auta ze względu na ewentualną rdzę. Auto jak kupię nowe na pewno chciałabym żeby zostało na dłużej w rodzinie (dorastające dzieci chętnie pewnie przygarną taki wóz ;)


Na górę
Post: 21-03-2021, 17:33 
Offline

Rejestracja: 21-03-2021, 14:45
Posty: 8
to jeszcze pozwolę sobie dopytać o lakiery. Czy lepiej wziąć metaliczny czy perłowy ? (i w tym i w tym mam upatrzony kolor który nam odpowiada) Jest któryś trwalszy, mniej się rysuje... ?


Na górę
Post: 21-03-2021, 18:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Lakierowane elementy, nieuszkodzone oczywiście, powinny wytrzymać spokojnie ponad 10 lat.
Gorzej z podwoziem. Nasze metody walki z oblodzeniem dróg (solanka) szkodzą metalowym częściom podwozia i zawieszenia. Warto dodatkowo zabezpieczyć za nieduże pieniądze, jeżeli planujesz tak długą eksploatację.

Nie wiem które lakiery są trwalsze, ale metaliczny jest tańszy przy konieczności lakierowania i większa szansa, że efekt będzie podobny do oryginału ;)


Na górę
Post: 21-03-2021, 19:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Podstawowe pytanie: gdzie parkujesz. Jeśli ogrzewany garaż to w ogóle nie powinno być tematu. Jeśli pod chmurką to warto zrobić dobre zabezpieczenie podwozia.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-03-2021, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Minog pisze:
Jest kataforeza, ocynku brak, tak produkuje Japonia.

Wielokrotnie wrzucałem na forum oficjalne stanowisko Suzuki na ten temat, z różnych krajów, samochody są ocynkowane, nawet te na rynek indyjski (już lata temu na stronach zinc org były informacje na temat ilości stali cynkowanej używanej przez różnych producentów).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-03-2021, 07:44 
Offline

Rejestracja: 21-03-2021, 14:45
Posty: 8
Znajomy z pracy zaangażował się i twierdzi że niekoniecznie będzie to ocynk ("Gdyby był ocynk na błotnikach to nie byłoby takiej rdzy"). Poniżej link do aukcji z rozbitym Swiftem.

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sw ... DDNJg.html?


Na górę
Post: 22-03-2021, 09:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Suzuki Automobile Deutschland:
Die für die Karosserie dieses Fahrzeugs verbauten Stahlbleche werden der nachfolgenden Rostschutzbehandlung unterzogen.
— Bei allen Stahlblechen Elektrogalvanisierung beider Oberflächenseiten
— Bei allen Stahlblechen Grundierung mittels kathodischer Tauchlackierung
— Rostschutzwachs auf den inneren Oberflächen der Tür- und Schwellerverkleidungen, die anhaltender Feuchtigkeit ausgesetzt sind
— Vinylbeschichtung auf der Unterseite des Bodenblechs und den Radkasten-Innenflächen
— Auftragen von Dichtmittel auf Türnähten, Verbindungselementen zwischen einzelnen Blechen im Motorraum und ähnlichen Teilen der Verkleidung


Suzuki Nederland:
The body is galvanized yes. Not the whole body but most of it and the other parts are also coated with some sorth of protection.
You don't have to worry about any rust by the Suzuki model nowadays.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-03-2021, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@DS: zamieszczone cytaty są sprzeczne (o ile Google dobrze tłumaczy z niemieckiego) - Niemcy piszą, że wszystkie blachy są pokryte, a Holendrzy, że nie wszystkie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-03-2021, 11:06 
Offline

Rejestracja: 17-12-2014, 15:28
Posty: 93
Suzuki: Swift
Miernik lakieru z pomiarem ocynku go nie wychwytuje. Co do lakieru brałbym jasny lakier,na ciemnych widać zarysowania i mikro zarysowania. Konserwacja podwozia iprofili zamkniętych wskazana. Dobrze jest po zimie myjką ciśnieniową umyć podwozie z soli. Użytkuje swifta z 2010 roku mk7 i rdzy nie mam.Jeśli pojawia się odprysk od kamienia momentalnie rdzewieje więc ocynku brak.


Na górę
Post: 22-03-2021, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
wawax pisze:
@DS: zamieszczone cytaty są sprzeczne (o ile Google dobrze tłumaczy z niemieckiego) - Niemcy piszą, że wszystkie blachy są pokryte, a Holendrzy, że nie wszystkie.
Ja też nie wiem, czy Google dobrze tłumaczy, a niemieckiego nie znam. Może Niemcy nie wliczają w zakres "body" takich elementów, jak belka skrętna, a Holendrzy tak, nie wiem. Nie pamiętam też, czy pytałem o Suzuki ogólnie, czy o Vitarę. I szczerze mówiąc nie ma to znaczenia, bo Swift z 2007 (Węgry) do dziś nie rdzewieje (nadwozie). Jutro zrobię zdjęcia prawie rocznych odprysków na Swifcie 2019 (Japonia), może ktoś będzie potrafił ocenić, co to za powłoka.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-03-2021, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jak rozmawiałem w serwisie na przeglądzie swifta po 2 latach (oglądałem od spodu) to mówili, że ostatnim rdzewiejącym na poważnie to był RS. Kolejna wersja była znacznie lepiej zabezpieczona.

U mnie po 2 latach nic nie było, ale mój RS też mało rdzewiał. Ogrzewany garaż robi swoje.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-03-2021, 22:04 
Offline

Rejestracja: 21-03-2021, 14:45
Posty: 8
to jeszcze wkleję linki znalezione na necie (szwedzkim)
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... swift-2017
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... yaris-2020

ten drugi link wymaga zalogowania i zapłaty. Honda dostała 1/5, reszta 2/5. Ogólnie to obecnie wszystkie auta robione są po taniości. Poniżej wycinek z opini o swifcie:

Karossen är helt av stålplåt. Motorhuven är bra tätad och har invändig behandling, men den sakns i dörrar och baklucka. Bakluckan är dåligt tätad. Dörrarnas tätningar får omdömmet ”halvbra”. Balkarna under bilen är bara duttvis vaxbehandlade och bottenplattans slitskydd är i stort sett obefintligt. De bakre skärmkanterna är vettigt konstruerade och de flesta av underredets skarvar är adekvat tätade.

Innerskärmar av plast i alla hjulhus. Stänklappar fram. Tröskellådornas nedåtvända skarvar har inte tätats. Dessutom finns en smutssamlande list (bild). Lacken håller 60 My, det är ungefär halva tjocklecken mot vad som är önskvärt.


Na górę
Post: 24-03-2021, 19:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
wawax pisze:
Ogrzewany garaż robi swoje.


Tak mówisz, a opierając się na mojej wiedzy to powiem że jest odwrotnie. Postój auta brudnego od soli w ciepłym garażu powoduje szybszą korozję, nie mam zamiaru się rozpisywać na ten temat, jedynie proponuję przyjrzeć się zagadnieniu od strony naukowej (chemia, fizyka).


Na górę
Post: 24-03-2021, 20:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Bardzo proszę, przyglądaj się. Miałem niezabezpieczonego RSa, który 11 lat parkował w ogrzewanym garażu. Po tych 11 latach wymieniłem rurki od przewodów hamulcowych, bo nieładnie wyglądały. I to wszystko w temacie rdzy. A jak rdzewiały RSy pod chmurką to zupełnie inna bajka.

Weź pod uwagę, że sól działa w połączeniu z wodą. Jeśli auto ma szansę wyschnąć to sama sól nie działa tak agresywnie. Poza tym auta parkowanego pod chmurką nie umyjesz poniżej -5st.C. A ja nie mam z tym problemu - myję i szybko wracam do garażu zanim zdąży zamarznąć. Więc tej soli nie zbiera się tyle.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-03-2021, 21:45 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Odpowiedź: garaż z odpowiednią wentylacją.


Na górę
Post: 25-03-2021, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
wawax pisze:
A jak rdzewiały RSy pod chmurką to zupełnie inna bajka.
Mój RS stał pod chmurką 13 lat i na karoserii ani pryszcza. Podwozie zakonserwowane, więc to inny temat.

A tak wygląda roczny odprysk (maska uderzona kamieniami) na Swifcie z 2019 roku. Warstwa pod lakierem jest biała, pod nią jeszcze warstwa szara (to nie goła blacha).
Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-03-2021, 11:46 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
wawax pisze:
Podstawowe pytanie: gdzie parkujesz. Jeśli ogrzewany garaż to w ogóle nie powinno być tematu. Jeśli pod chmurką to warto zrobić dobre zabezpieczenie podwozia.


Jest dokładnie na odwrót. Jeśli auto nie rdzewieje mimo postoju w ogrzewanym garażu, to znaczy, że jest dobrze zabezpieczone przed korozją.


Na górę
Post: 25-03-2021, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Swift w wersji RS na pewno nie był dobrze zabezpieczony przed korozją. Dopiero w kolejnej wersji zaczęto stosować lepsze zabezpieczenia.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]