Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 01:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24-08-2021, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Ruszać z lekko większych obrotów.
ja szczególnie muszę o tym pamiętać gdy przesiadam się z turbodiesla. :D

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 24-08-2021, 13:27 
Offline

Rejestracja: 29-11-2018, 09:39
Posty: 18
Suzuki: Swift 1.2 Premium +
Można też sprzęgło lekko "przypalić", czyli ruszając dodać więcej gazu i pomału puszczać sprzęgło. U mnie pomogło i przestało szarpać.


Na górę
Post: 25-08-2021, 19:04 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
PandaNaMopliku pisze:
Informacyjnie. Żeby przypadkiem komuś nie przyszło do głowy stosowanie metody z postu powyżej (strzał sprzęgłem). Takie porady mogą spowodować duże większe problemy niż kangurek przy ruszaniu. Udzielanie pomocy w taki sposób jest nieodpowiedzialne i niepoważne.


Jeździłeś kiedyś samochodem, że się z innymi takimi rewelacjami dzielisz? Bo coś nie wydaje mi się.


Na górę
Post: 25-08-2021, 20:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To jak z użytkownikami komputerów - jak ktoś nie rozumie jak to działa, to kopie komputer i czasem zadziała, a czasem się zepsuje bardziej. Z drugiej strony, dobry informatyk wie czy, kiedy i gdzie kopnąć, żeby zadziałało. Tak jest ze strzałem ze sprzęgła. Fachowiec może i odniesie korzyści, ale większość czytających tę propozycję może zrobić sobie krzywdę.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 25-08-2021, 20:11 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 21:59
Posty: 44
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: Swift 1.2 CVT
Kotperski pisze:
PandaNaMopliku pisze:
Informacyjnie. Żeby przypadkiem komuś nie przyszło do głowy stosowanie metody z postu powyżej (strzał sprzęgłem). Takie porady mogą spowodować duże większe problemy niż kangurek przy ruszaniu. Udzielanie pomocy w taki sposób jest nieodpowiedzialne i niepoważne.


Jeździłeś kiedyś samochodem, że się z innymi takimi rewelacjami dzielisz? Bo coś nie wydaje mi się.


Ja na mój gust to 'strzał ze sprzęgła' z okolic 2-3 tysięcy obrotów to niczemu nie zaszkodzi, ale twoja porada sugeruje wciśnięcie gazu na maxa, a przy 6 tysiącach obrotów to naprawdę bardzo zły pomysł, bo jeżeli opony będą dobrze rozgrzane i wysokiej jakości, i mocno "skleją", to może rozwalić skrzynię biegów/półoś/przegub (co będzie najsłabsze). Rozwaliłem tak parę lat temu półoś w mazdzie mx-3.


Na górę
Post: 26-08-2021, 08:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-09-2019, 10:44
Posty: 30
Suzuki: S-Cross 2022
Kainti pisze:
...


Jest takie nieładne powiedzenie "nie karm trola". Kainti, najlepszą taktyką jest zignorowanie niepoważnych odpowiedzi dla dobra pozostałych poważnych użytkowników forum. Ja od razu dodaję takiego delikwenta do ignoruj listy :)

Wróćmy do tematu. Dzisiaj u mnie padało i rzeczywiście przy pierwszym ruszaniu czasami lekko szarpie, ale wystarczy podnieść lekko obroty i po drugim czy trzecim ruszaniu (od całkowitego zatrzymania) jest już normalnie. Wczoraj byłem w ASO (przy okazji przeglądu) i nic niepokojącego "wspólnie" nie znaleźliśmy. Jeździć obserwować (by Majster Wazup).

_________________
:piwo:


Na górę
Post: 31-08-2021, 18:58 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
Kainti pisze:
Ja na mój gust to 'strzał ze sprzęgła' z okolic 2-3 tysięcy obrotów to niczemu nie zaszkodzi, ale twoja porada sugeruje wciśnięcie gazu na maxa, a przy 6 tysiącach obrotów to naprawdę bardzo zły pomysł, bo jeżeli opony będą dobrze rozgrzane i wysokiej jakości, i mocno "skleją", to może rozwalić skrzynię biegów/półoś/przegub (co będzie najsłabsze). Rozwaliłem tak parę lat temu półoś w mazdzie mx-3.


Sami teoretycy, a co jeden to mądrzejszy. Może tak najpierw byś jeden z drugi zwrócił uwagę na to, o jakim aucie mówimy? To 90-konny wolnossak z momentem 120 Nm lub 110-konny uturbiony karton mleka, a nie np. 2.9 V6 z Giulii Quadrifoglio. Tu się nie da ukręcić półosi, ani zmielić skrzyni, bo nie ma czym. Najsłabszym punktem układu przeniesienia napędu jest właśnie sprzęgło i to ono puści jako pierwsze. I o to właśnie chodzi. Leciutkie przypalenie usuwa wszystkie problemy z nim.

Jakby ktoś nie zauważył lub nie ogarnął wypowiedzi składającej się z pięciu słów - zrobiłem tak u siebie. Zadziałało bez pudła. Wiedziałem co robię i co chcę uzyskać.

PandaNaMopliku pisze:
Jest takie nieładne powiedzenie "nie karm trola". Kainti, najlepszą taktyką jest zignorowanie niepoważnych odpowiedzi dla dobra pozostałych poważnych użytkowników forum. Ja od razu dodaję takiego delikwenta do ignoruj listy :)


Sam siebie dodałeś, mówisz? No interesujące podejście, naprawdę interesujące. Jak kto lubi, mnie tam nic do tego.


Na górę
Post: 01-09-2021, 06:59 
Offline

Rejestracja: 23-10-2020, 13:23
Posty: 4
Suzuki: SWIFT V
Namówiliście mnie. W weekend pożyczę Swifta od żony i będzie akcja "przypalanie sprzęgła" :szalony: :szalony: :szalony: Zresztą od dawna żona zauważyła że zawsze jak pożyczam samochód to później dużo lepiej jeździ :D


Na górę
Post: 23-09-2021, 08:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
daniel2505 pisze:
...

No i jakie efekty przypalania sprzęgła?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 23-09-2021, 10:48 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
Kotperski pisze:
Nie wymieniałem sprzęgła ... .

Edycja - usunięcie informacji, która może spowodować uszkodzenia auto, o czym sam autor napisał. Czoboki


Ale to tak na poważnie? Może by tak w końcu ktoś się nauczył czytać ze zrozumieniem wypowiedzi dłuższe, niż składające się z trzech wyrazów?

Dla potomności - napisałem wyraźnie, że nie zrobiłbym tego w aucie marki słynącej z produkowania skrzyń z plasteliny, jak na przykład Audi. Skrzynie w Suzuki od zawsze znane są z odporności na trudy eksploatacji i w przypadku Swifta NIE MA żadnego zagrożenia uszkodzeniem skrzyni.

Napisałem też wyraźnie, że zrobiłem ten zabieg u siebie DWUKROTNIE. Problem został rozwiązany. Oznacza to, że w odróżnieniu od 99% dyskutujących nie piszę o tym, co mi się wydaje, tylko o tym co wiem, że zadziała na 100% i co sprawdziłem osobiście.

Normalnie gorzej niż w przedszkolu, aż odechciewa się pisać cokolwiek na tym forum.


Na górę
Post: 23-09-2021, 11:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kotperski pisze:
w przypadku Swifta NIE MA żadnego zagrożenia uszkodzeniem skrzyni


Czy to jest równoznaczne z napisaniem: "biorę pełną odpowiedzialność i jak coś się stanie to zwrócę kasę za remont"? Jeśli nie, to nie narzekaj na reakcję moderatora.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-09-2021, 16:04 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
wawax pisze:
Czy to jest równoznaczne z napisaniem: "biorę pełną odpowiedzialność i jak coś się stanie to zwrócę kasę za remont"? Jeśli nie, to nie narzekaj na reakcję moderatora.


Patrząc na to takimi kategoriami należałoby usunąć wątek "Wakacje ze Swiftem". Czy jego autor bierze na siebie odpowiedzialność za potencjalne usterki auta, jakie mogą się wydarzyć na tak długiej trasie?


Na górę
Post: 24-09-2021, 18:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Czy napisał "NIE MA żadnego zagrożenia"? Nie sądzę.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 25-09-2021, 10:32 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
Jest w ogóle na tym forum ktoś, kto ma prawo jazdy i jeździł kiedyś samochodem w roli innej, niż jako pasażer? Bo sądząc po tym, co się tutaj dzieje, to bardziej przypomina forum miłośników gier komputerowych. I to takich, w których gra się na padzie.


Na górę
Post: 25-09-2021, 11:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Czyli jednak nie chcesz brać odpowiedzialności za swoje słowa? Tak myślałem. Zjedz snickersa. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-09-2021, 15:38 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 101
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Kotperski pisze:
Skrzynie w Suzuki od zawsze znane są z odporności na trudy eksploatacji i w przypadku Swifta NIE MA żadnego zagrożenia uszkodzeniem skrzyni.
Akurat skrzynie biegów w swiftach dobrej sławy nie miały (polecam wyszukiwarkę) i była to dość kosztowna zabawa dla wielu pechowców (którzy może też naprawiali sprzęgła podobnymi metodami, kto wie ;) ).


Na górę
Post: 31-10-2022, 19:30 
Offline

Rejestracja: 28-10-2021, 15:15
Posty: 2
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: Swift 2021
Witam forumowiczów.
Odgrzeję trochę temat.
Mam Swifta z 2020r. modelowo 2021, czyli po lifcie.
Miałem problem ze sprzęgłem taki sam jak opisany wcześniej, czyli szarpanie przy ruszaniu, dobijanie docisku do tarczy, itp.
Pojechałem do ASO, a Pan tylko wydrukował kartkę z numerami VIN i powiedział, że moje auto kwalifikuje się do wymiany kompletnego zestawu sprzęgła w ramach gwarancji.
Maksymalny przebieg do jakiego wymieniają sprzęgło to 40 tyś kilometrów.
Doradca serwisowy powołał się na jakiś biuletyn serwisowy Suzuki.
Wg Suzuki winna jest "chropowata tarcza sprzęgła".

Po wymianie problem całkowicie został wyeliminowany.
Auto w końcu jeździ tak jak powinno.


Na górę
Post: 02-11-2022, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
O to bardzo ciekawa informacja. Napisałem właśnie do serwisu żeby sprawdzili czy problem nie dotyczy mojego egzemplarza.
Edited: W jakim serwisie wymielili to sprzęgło? Może tam powinienem spytać o sprawdzenie po numerze VIN.

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 02-11-2022, 13:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2017, 12:23
Posty: 61
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
Tak to bardzo ciekawa informacja. Chyba też spróbuje się dowiedzieć czegoś więcej. Mnie chwilami tak to sprzęgło denerwuje że :sciana: :zly: :komandos: . A są dni że jest ok. 33 tys przebiegu nic nie zmieniło.


Na górę
Post: 14-11-2022, 11:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2017, 12:23
Posty: 61
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
:niewiem: U mnie w ASO oczywiście nie słyszeli o żadnej akcji Swifta co do sprzęgieł. Hmm :niewiem: :sciana:


Na górę
Post: 14-11-2022, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Migucio pisze:
:niewiem: U mnie w ASO oczywiście nie słyszeli o żadnej akcji Swifta co do sprzęgieł. Hmm :niewiem: :sciana:


U mnie to samo....

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 15-11-2022, 19:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
ee mi auto dobija do 8 tys km i sprzegło działa perfekcyjnie :D


Na górę
Post: 22-11-2022, 16:38 
Offline

Rejestracja: 22-11-2022, 16:14
Posty: 7
Tutaj OP (tak namieszałem, że uniemożliwiłem sobie dostęp do starego konta).

Jestem po wymianie sprzęgła przy około 20000 km przebiegu - na własny koszt, poza ASO. Fakt faktem, że jestem już po gwarancji, ale SMP się na mnie wypięło, mimo, że taki feler nie powinien mieć miejsca przy tak niskim przebiegu. Oczywiście nastąpiła znaczna poprawa, choć i tak komfort jazdy jest odrobinę gorszy niż w swifcie poprzedniej generacji.

Informacje dla potomnych:
1) tarczę i docisk na pierwszy montaż dostarczyła firma Valeo - radzę unikać tego produktu na aftermarkecie
2) zaopatrzyłem się w kompletny zestaw sprzęgła firmy Sachs; nr katalogowy: 3000 950 856

Radzę unikać tą generację swifta szerokim łukiem, chyba, że kupując używany egzemplarz będziecie mieli pewność, że sprzęgło zostało już wymienione. A to dlatego, że sprzęgło zachowuje się jednego dnia lepiej, drugiego gorzej. W nowym jest duże ryzyko, że problem wystąpi, skoro kolega powyżej miał problem w egzemplarzu z 2020 roku.

Stare części zostały mi w ręce, więc jak kogoś interesują jakieś dane czy zdjęcia, proszę dać znać.


Na górę
Post: 22-11-2022, 19:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
dawidk2 pisze:
Tutaj OP (tak namieszałem, że uniemożliwiłem sobie dostęp do starego konta).

Jestem po wymianie sprzęgła przy około 20000 km przebiegu - na własny koszt, poza ASO. Fakt faktem, że jestem już po gwarancji, ale SMP się na mnie wypięło, mimo, że taki feler nie powinien mieć miejsca przy tak niskim przebiegu. Oczywiście nastąpiła znaczna poprawa, choć i tak komfort jazdy jest odrobinę gorszy niż w swifcie poprzedniej generacji.

Informacje dla potomnych:
1) tarczę i docisk na pierwszy montaż dostarczyła firma Valeo - radzę unikać tego produktu na aftermarkecie
2) zaopatrzyłem się w kompletny zestaw sprzęgła firmy Sachs; nr katalogowy: 3000 950 856

Radzę unikać tą generację swifta szerokim łukiem, chyba, że kupując używany egzemplarz będziecie mieli pewność, że sprzęgło zostało już wymienione. A to dlatego, że sprzęgło zachowuje się jednego dnia lepiej, drugiego gorzej. W nowym jest duże ryzyko, że problem wystąpi, skoro kolega powyżej miał problem w egzemplarzu z 2020 roku.

Stare części zostały mi w ręce, więc jak kogoś interesują jakieś dane czy zdjęcia, proszę dać znać.


może jednostkowy przypadek, mój z 2022 roku już 8500 i na sprzegło nie da się narzekac , nawet gdybym bardzo chcial :) możliwe, że mogles trafić na bardziej wadliwą partię. Wiele było mówione ,że jak sramdemia się rozpierzchła to w wielu dziedzinach jakośc produkcji siadła na pysk


Na górę
Post: 25-11-2022, 08:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2017, 12:23
Posty: 61
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
dawidk2 pisze:
Tutaj OP (tak namieszałem, że uniemożliwiłem sobie dostęp do starego konta).

Jestem po wymianie sprzęgła przy około 20000 km przebiegu - na własny koszt, poza ASO.



Można zapytać o koszt tej operacji?

Nie jest to jednostkowy problem bo u mnie rocznik 2018 i jest to samo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]