Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

podniesienie mocy boosterjet 1.0
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=17002
Strona 2 z 2

Autor:  DS [ 13-10-2018, 19:48 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Czyli, że firmy tuningowe potrafią "dopracować" mapy lepiej niż inżynierowie, którzy projektowali silnik i całą resztę?
Co kto lubi, ja wolę pozostać przy fabrycznych. Multum elementów w samochodzie obliczone jest pod dane parametry (np. sprzęgła).

Autor:  Remote [ 13-10-2018, 21:01 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Tak potrafią lepiej.
Mapa dla danego silnika z fabryki jest jedna na tysiace egzemplarzy, taka robiona przez tunera jest robiona pod konkretny egzemplarz tego silinika - stad różnica.

Nalezy zwracać uwagę na inne rzeczy. Np. Fiesty w wersji 100konnej mają z tyłu bębny, ale juz wersja 125KM ma z tyłu tarcze..albo Focusy MK3 w wersjach 100 konnych miały 5b, a w wersjach 125KM tego samego silnika miały 6b.

Autor:  DS [ 13-10-2018, 21:27 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Z całym szacunkiem, ale jak bardzo te tysiące egzemplarzy mogą różnić się od siebie? W zasadzie w ogóle, w granicy błędu pomiaru.
A tuner nagle wyciąga z każdego 30% więcej?

Autor:  Lcfr [ 13-10-2018, 22:07 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

DS pisze:
Czyli, że firmy tuningowe potrafią "dopracować" mapy lepiej niż inżynierowie, którzy projektowali silnik i całą resztę?
Co kto lubi, ja wolę pozostać przy fabrycznych. Multum elementów w samochodzie obliczone jest pod dane parametry (np. sprzęgła).

Autor:  Remote [ 14-10-2018, 07:13 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

DS - podjedz swoim autem na hamownie i zobacz jak się będzie roznic wykres mocy i momentu od tego który powinien być (wg producenta i danych technicznych).
Nastepnie podjedz innym egzemplarzem i znowu dostaniesz inne wyniki. Odchylenia 5-8% to norma. Zarówno na plus (najcześciej silniki z turbo lub kompresorem) , jak i na minus (wolnossace).
No ale to nie reguła , bo np. 120 konne skyactive z reguły mają bonus mocy ok. 10%.

Tuner wyciąga i więcej niz 30% ;) Tutaj jest wiele zaleźności.
Np. 1.0T ecobbost wystepuje fabrycznie w wersjach 100, 125 i 140KM , tunerzy wyciągaja z niego do 160KM. Silnik i osprzet jest w praktyce ten sam w kazdej ersji. Fabrycznie jest po prostu zdławiony softwarowo.
Przytoczony wczesniej Skyactive fabrycznie 120KM, po odblokowaniu "góry" 170KM (choć fabryka wypuszcza ten model z max mocą 165KM)
Mojego brata 1.6T z BMW1 114 ma fabrycznie 102 KM (faktycznie na hamowni było 110KM), fajne auto ale kompletnie zamulone było, po "odlokowaniu" u tunera aktualnie ma 205 KM i jezdzi doskonale od 75tys km ...

Autor:  DS [ 14-10-2018, 17:27 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Remote, do tego zmierzam - jeśli tuner wyciąga 30% czy więcej i jest to takie wspaniałe dla silnika, to dlaczego nie robi tego fabryka do poziomu powiedzmy 25%, jeśli odchylenia 5-8% to norma? Ciężko uwierzyć, że robią silniki słabsze i palące więcej, nijak się to ma do konkurowania na rynku.

Autor:  quadalcanal [ 14-10-2018, 18:37 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

jest na to prosta odpowiedz: ten sam silnik tylko 3 modele o różnej mocy, bo przecież nie zrobią 2 litrowej bmw o mocy 134, 150 171, 177 KM a każdy ma inny silnik. 177 ma tylko już bezpośredni wtrysk a reszta to ten sam. przy silnikach z turbiną jest jeszcze lepiej. alfa romeo 2l diesel: 120KM, 150 KM /silniki nieznacznie się różnią. a do Belgi ten sam silnik 150 KM jest z mocą 134 KM / bo podatek/. wielu producentów robi silnik z "zapasem" mocy, jak komuś się chce może wykorzystać pozostały zapas mocy inny nie chcą nawet...i to nie jest prawdą że zwiększenie mocy podnosi awaryjność - tylko musi to zrobić mądra dbająca o siebie i klientów firma..ja chcę lać paliwo 98 oktan i mieć więcej mocy inni wolą zalecaną 95 oktan, mój wybór moja kasa.

Autor:  dominiq [ 14-10-2018, 20:15 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Z tą Alfą to coś pomieszałeś. 120 i 150km miał silnik 1.9 a nie 2.0 a ten słabszy różnił się tym, że nie miał klap wirowych i jest ośmiozaworowy. Do tego inne wtryskiwacze i inne niuanse.

Autor:  Remote [ 14-10-2018, 20:20 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

DS pisze:
Remote, do tego zmierzam - jeśli tuner wyciąga 30% czy więcej i jest to takie wspaniałe dla silnika, to dlaczego nie robi tego fabryka do poziomu powiedzmy 25%, jeśli odchylenia 5-8% to norma? Ciężko uwierzyć, że robią silniki słabsze i palące więcej, nijak się to ma do konkurowania na rynku.


Producent ma tylko jeden cel: zarobić jak najwięcej.
Na unifikacji mechanicznej silnika i następnie zdławienia go softwar'owo do kilku poziomów mocy zarobi po prostu najwięcej.
Normy mocy/spalania nie maja tu nic do rzeczy. Tylko kasa się liczy.

Autor:  DS [ 14-10-2018, 20:47 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

No to podam przykład z mojego poprzedniego samochodu. Mitsubishi ASX diesel, dostępny w wersji 150 KM oraz zdławionej software'owo 116 KM. Moment obrotowy taki sam, tylko w innym zakresie. Nic prostszego, tylko podnieść programowo moc słabszej wersji, silnik i osprzęt taki sam.
I nagle okazuje się, że wersja 150 KM ma grubsze przednie półosie. Zapewne nie przypadkowo. Czy takie rzeczy tunerzy cudotwórcy biorą pod uwagę? Szczerze wątpię, czy w ogóle wiedzą o takich niuansach.

Autor:  Remote [ 14-10-2018, 20:49 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Nie wiem jak z ASX - nie znam tego modelu.
Podałem Ci przykład z hamulcami albo ze skrzynia biegów w Fordach. Wszystkiego możesz się dowiedzieć jeśli tylko chcesz...
Ty decydujesz, bo to Twoje auto.

Oczywiście jak masz wolnossaka to w 99% procentów nic nie zrobisz.

Autor:  quadalcanal [ 18-10-2018, 15:20 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

tak pomyliłem pojemnosc, faktycznie miast 2.0 jest 1,9. natomiast nadal faktem jest iż z tej samej pojemnosci są 2 moce: 120 i 150 KM. ponadto metalowe klapki włożono do silnika dopiero od 2009 roku, do tego czasu były awaryjne /wpadające do silnika/ w obu mocach silnika. całą ta dyskusja mówi to o czym wspomniałem: dla tego samego silnika są różne moce, ja kupiłem silnik i podniosłem moc bo tak chciałem natomiast jest wielu dyskutantów którzy może nawet i mają ten silnik co ja ale im wystarczy moc fabryczna...natomiast dyskutować dla samej dyskusji ...to nie dla mnie....kupiłem zmodyfikowałem opisałem /dla zachęty/ - dyskusja a może box, a to nie warto bo coś tam, a może gdzie indziej, a może to może tamto.ehhhh

Autor:  Lcfr [ 19-10-2018, 22:09 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

quadalcanal pisze:
całą ta dyskusja mówi to o czym wspomniałem: dla tego samego silnika są różne moce, ja kupiłem silnik i podniosłem moc bo tak chciałem natomiast jest wielu dyskutantów którzy może nawet i mają ten silnik co ja ale im wystarczy moc fabryczna...natomiast dyskutować dla samej dyskusji ...to nie dla mnie....kupiłem zmodyfikowałem opisałem /dla zachęty/ - dyskusja a może box, a to nie warto bo coś tam, a może gdzie indziej, a może to może tamto.ehhhh


bardzo się zgodzę z kolegą i dodam cytując siebie bo post był przemilczny:
Lcfr pisze:
Spadek spalania przy podniesieniu mocy to wynik "dopracowania" mapy. Auto jest "wystrojone" pod swoje komponenty dokładnie tak jak sie zachowuje takie dostaje dawki paliwa. Dużo łatwiej osiąga większą moc i dzięki temu przy normalnym traktowaniu potrafi palić mniej. Nawet jak nie pali mniej a pali tyle samo to i tak jest zysk dodatkowych koni mechanicznych. Pod warunkiem, że ktoś to dobrze zrobi. Majac dobrze wystrojona hondę nawet bez trubo generowała mi moc 214KM z seryjnych 190 (a serii na poczatku nie było bo było 182KM). Mimo ze auto miało wieksza moc paliło mniej niż na samym początku gdy miało 182KM. Wpływ na to miao wystrojenie - dokładne mapy paliwa po TEN własnie silnik jak i zmiany technicze-dokładnie wyregulowane zawory, czysta przepustnica, dobry wydech i kolektor, dobry dolot, swiece i filtry - auto zwyczajnie żyło. W turbo samym strojeniem mozna duzo ugrać a dodajac do tego jakis fajny wydech jeszcze by kilka KM doszło.



dodam w temacie SUZKI dla ludzi, którzy akurat tego nie wiedzą
BLOK silnika jest w wielu samochodach taki sam (czy 1.2 czy 1.3 czy 1.6 a nawet 1.8) a pojemność to ta sama średnica ale inna wysokość tłoka (mniejsza i większa) i skok (mniejsza większa korba). Zabieg prosty jak....  Nic sie nie zmienia od lat...
Pisać o tym można wiele ale skracając temat przykład dam z podwórka Suzuki:
SX4 ma silnik 1.6 oznaczenie M16A o mocy 120KM
Swift mk6 ma silnik 1.6 oznaczenie M16A o mocy 125KM
Swift mk7 ma silnik 1.6 oznaczenie M16A o mocy 136KM
Wszystkie te auta maja ten sam blok silnika i wiele osprzętu takiego samego.... różnica jest w osprzęcie typu głowica, kolektor ssacy i wydechowy plus mapa kompa
to nie są cuda - to auto (silnik) ma rezerwę (fabryka tego nie zrobi bo oni nie chcą awaryjnych aut wiec eliminują awarie w MAX %) na zrobienie z tego normalnie jeżdżącego 150KM (wystarczy wydech, dolot, kompresja i już). Ale nikt tego nie będzie robił w fabryce… bo jak wyżej napisano nikt tego nie oczekuje… a jak nawet oczekuje to ma zapłacić za wersje SPORT wymiernie drożej… ale na tyle drożej by się opłacało fabryce pokryc gwarancyjne fackupy z całego swiata... wiec jak możemy zrobi c 160KM to zróbmy 120KM i bedzie margines na JANUSZY...

Autor:  DS [ 20-10-2018, 18:10 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Właśnie patrzę z grubsza na listę silników Suzuki i w tych samych seriach widzę różne średnice tłoków. Wysokości oczywiście też.
W niektórych są takie same, ale to nie reguła.

Autor:  quadalcanal [ 12-11-2018, 06:35 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

po czwartym zatankowaniu VERVA 98: spalanie 4,8 l/100km /połowa w cyklu mieszanym/. auto naprawdę dobrze jeździ na tym paliwie a pomimo wysokiej ceny /5.45/ jednocześnie dbam o wtryski i nagary / a właściwie ich brak/.i mam dylemat czy już zostać na zawsze z VERVA czy tankować ją raz na 3 tankowania zwykłego paliwa? tak przy okazji lokalsi już jak widzą mnie na lewym pasie pod górkę to zjeżdżają na prawy bo wiedza ze nie jadę na końcu mocy za nimi lecz mam petardę która ich łyka. jeden raz na stacji paliw zaczepił mnie co to za silnik a ja mówię że 160 konny /opel - przy poj 1.4 ma 140 KM ale przy wadze 1300kg więc mój ma na tę wagę 160 KM/

Autor:  Remote [ 11-12-2020, 22:53 ]
Tytuł:  Re: podniesienie mocy boosterjet 1.0

Film z hamowni przed i po chiptuningu 1.0T BoosterJet

https://www.youtube.com/watch?v=eKb3IGYvN9c

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/