Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 08:56

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: 26-08-2018, 13:03 
Offline

Rejestracja: 30-05-2018, 22:12
Posty: 15
Suzuki: Swift 2017
Cześć wszystkim :)

niestety nie ogarniam za bardzo tematyki i im więcej przeczytałem, tym mniej wiem :). Niedługo będę musiał zrobić przegląd po pierwszym 1000km. Jaki olej najlepiej wybrać? Dużo osób mówi o lepkości 5W30 i mój ojciec też taki proponuje. Może zostanę przy tym? Jest zgodny z instrukcją (jako możliwy). Ten 0W16 chyba za bardzo problematyczny jak na nasz klimat...

Pytanie teraz jest następujące - jaką markę i model oleju wziąć? Cena nie ma dla mnie znaczenia - ma być wysokiej jakości.

Poratujecie, który model spełnia wymogi producenta? Bardzo proszę o linki do sklepów. (na zdjęciu parametry)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 26-08-2018, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jedz do ASO. Na 99% zaleją ci 5W-30.
Najbezpieczniej. W razie jakichkolwiek problemów z silnikiem na gwarancji to ich sprawa, a nie potem kopanie sie z koniem że miałeś swój olej, gdzie paragon/faktura, czy od autoryzowanego dystrybutora etc

No a po gwarancji zrobisz jak bedziesz chciał...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-08-2018, 14:40 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 99
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
TadX pisze:
Ten 0W16 chyba za bardzo problematyczny jak na nasz klimat...

A co jest problematycznego dla 0w16 w naszym klimacie ze wszyscy powtarzaja to jak mantre? Upaly mamy takie same jak nie mniejsze od JP (chociazby w tym roku mieli w Tokyo ponad 41 stopni C gdzie w PL historyczny max to 39.5/40) gdzie jest on lany na start, a w zimie oczywistoscia jest ze 0w lepiej sobie poradzi od 5w.

To nowoczesny silnik i lej to co producent by chcial zebys lal jesli masz taka mozliwosc - na forum (dzial Baleno ktore ma ten sam silnik) juz potwierdzano ze ASO moga sciagnac 0w16 jak zagadasz odpowiednio wczesniej i zadnego ryzyka 'gwarancyjnego' nie uswiadczysz.


Na górę
Post: 26-08-2018, 16:29 
Offline

Rejestracja: 30-05-2018, 22:12
Posty: 15
Suzuki: Swift 2017
Samochód używam w mieście na odcinkach 6-7km. Spokojna jazda. Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika, spalanie może być ciut większe, trudno. Zastanawia mnie, czy ten 0W16 nie będzie miał za małego filmu, przez co przy takiej eksploatacji nie narażę auta na zbyt duże obciążenia. Może takim złotym środkiem byłoby 0W20? Ten 5W30 wciąż jak dla mnie jest chyba najbezpieczniejszy...


Na górę
Post: 26-08-2018, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 348
Lokalizacja: śląskie
@ hunter 3006
Chodzi Ci o to z tym ASO?
" Jedyny minus to taki że trzeba wziąć 12 litrów ( 12 x 1l), ale będzie na następne wymiany. "
Pełno mam juz w garazu opakowan 4 litrowych Shell 5W40 i 5W30 z zawartoscia ok. 1 litra po poprzednich przegladach aktualnie uzytkowanych w rodzinie 2 samochodow Suzuki .To wystarczy, żebym jeszcze kupował przy okazji aktualnego przegladu olej na nastepne 3 przeglady?
Splash 1.2 przejechane ma 120000km na zalecanym przez producenta Shell 5W40,a Swift 1.2 42000 km na Shell 5W30.Wymiana co rok , przebieg ok. 10000km od wymiany do wymiany.


Na górę
Post: 26-08-2018, 19:08 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 99
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
@TadX: czy 0w20 jest zlotym srodkiem to nie wiem (roznice minimalne na plus, ale co badanie wygrzebane z neta to inaczej - bazowalem na tym zalaczonym ponizej, aczkolwiek artykulu juz nie znajde), ale rok temu nie byl dostepny w PL 0w16 i sam na takim wlasnie jade (shell helix) - czy sie zacznie silnik sypac bo taki mamy klimat to czas pokaze...

Obrazek

@harry: tak, chodzi o ten watek, jak juz sie da sciagnac przez ASO (kto bogatemu zabroni? :] ) to nikt ci nie pisnie ze zly i po gwarancji - baniaczki i tak ci beda zostawac kazdego roku bo wchodzi 3L z malym hakiem a opakowania przywieznione do ASO musza byc hermetycznie zamkniete


Na górę
Post: 26-08-2018, 19:22 
Offline

Rejestracja: 30-05-2018, 22:12
Posty: 15
Suzuki: Swift 2017
hunter3006 pisze:
ale rok temu nie byl dostepny w PL 0w16 i sam na takim wlasnie jade (shell helix) - czy sie zacznie silnik sypac bo taki mamy klimat to czas pokaze...

Dzięki za odpowiedź. Mam tylko pytanie - o ten olej, co piszesz w cytacie, to masz 0W16, czy 5W30?

Dziękuję również dotychczasowym Forumowiczom :)


Na górę
Post: 26-08-2018, 20:34 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 99
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
0w20 - ten tutaj: https://sklepshell.pl/shell-helix-ultra ... 20-1l.html (strona toporna, dlugo trwa weryfikacja platnosci, ale wysylka dochodzi kolo tygodnia)

btw, jesli chcesz 0w16 w normalnej cenie omijajac ASO, to sytuacja jest bez zmian od miesiecy na allegro: motul (najczesciej podrabiany olej na rynku), mitasu (firma istnieje 3 lata, niby Japan ale polecam wbic jej adres w google...), ravenol (chyba najbezpieczniejszy...)


Na górę
Post: 26-08-2018, 22:03 
Offline

Rejestracja: 30-05-2018, 22:12
Posty: 15
Suzuki: Swift 2017
hunter3006 pisze:
0w20 - ten tutaj: https://sklepshell.pl/shell-helix-ultra ... 20-1l.html (strona toporna, dlugo trwa weryfikacja platnosci, ale wysylka dochodzi kolo tygodnia)

btw, jesli chcesz 0w16 w normalnej cenie omijajac ASO, to sytuacja jest bez zmian od miesiecy na allegro: motul (najczesciej podrabiany olej na rynku), mitasu (firma istnieje 3 lata, niby Japan ale polecam wbic jej adres w google...), ravenol (chyba najbezpieczniejszy...)

Dzięki śliczne :)!


Na górę
Post: 15-09-2018, 19:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-03-2018, 16:43
Posty: 46
Suzuki: Swift
Podebnę sie pod temat.
Swift mojej żony ostatnie 2 tygodnie stał w garażu, ponieważ byliśmy na urlopie. Odpaliłem go dziś na probę, po odpaleniu zapaliła sie informacja „oil”, a następnie kontrolka oil z kluczem. Rozumiem, ze autko sugeruje wymianę oleju, ale:
- stan licznika ma dopiero ponad 3500 km
- byłem niedawno na darmowym krótkim checku gdzie sprawdzono podstawowe rzeczy i nikt nie wspominał, ze wkrótce trzeba wymienić olej
- pierwszy przegląd gwarancyjny dopiero w marcu
Czy długi postój moze byc przyczyna odpalenia tej kontrolki?
Dodam, ze mieszkam w Niemczech, a po wpisach na forum widze, ze ludki w PL juz po 1000 km olej wymieniają.
Bede wdzięczny za odp


Na górę
Post: 15-09-2018, 19:26 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 99
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
rozumiem ze pisze tylko na ekraniku komputera i czerwona kontrolka oleju sie nie swieci? jesli tak to jest to znany blad i bardzo dziwne ze jeszcze nie aktualizuja softu przed sprzedaza auta i przy przegladzie zerowym (nie ma takiego w DE?) tylko strasza ludzi... mialem identyko zdziwienie rok temu :szok: - telefon do ASO i powiedza ci jak zresetowac licznik (ew. pogrzeb w instrukcji albo w menu na czuja)


Na górę
Post: 15-09-2018, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-03-2018, 16:43
Posty: 46
Suzuki: Swift
Tak, wyświetla sie chwile na ekraniku „oil” a potem świeci pomarańczowa kontrolka z kluczem.
Teoretycznie powinien byc, po 1000 km byłem tez na checku.


Na górę
Post: 15-09-2018, 19:38 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 99
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
pomaranczowej kontrolki szczerze to juz nie pamietam, chyba byla, ale nie martwil bym sie tym tematem tylko zresetowal licznik i zadzwonil w poniedzialek do ASO z lekkim fochem czemu tego jeszcze nie zalatali (w razie W powiedza zebys nie tykal auta bo wysylaja lawete 8) )


Na górę
Post: 15-09-2018, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-03-2018, 16:43
Posty: 46
Suzuki: Swift
Hehe
Wlasnie doczytałem na jakimś brytyjskim forum o błędzie, o którym piszesz. Poczekam do poniedziałku. Dzieki.


Na górę
Post: 16-09-2018, 07:22 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
W instrukcji samochodu jest napisane, jak to wyłączyć.


Na górę
Post: 11-10-2018, 10:37 
Offline

Rejestracja: 07-11-2017, 10:24
Posty: 10
Lokalizacja: Jasło
Suzuki: Swift VI CVT
Byłem w Tarnowie na przeglądzie po 1tys., zalali Ecstar 5w30 3,5l wg faktury, koszt około 240 PLN, polecam.

_________________
Swift 1.2 CVT


Na górę
Post: 11-10-2018, 13:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
błąd "oil" mi uruchamia się co 10 000. nalezy wejsc w menu i wyłączyć "przypominajke". nie zapomne jak wracając z Wrocławia zapaliła się... zatrzymałem sie w Strzegomiu i po odczekaniu 1 godz zmierzylem poziom i był w porządku a w miedzyczasie odzwonił Neos suzuki z wałbrzycha iz to zwykła przypominajka.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 29-03-2019, 12:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-11-2017, 15:29
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SWIFT 1.0 BOOSTERJET
Jestem na etapie przeglądu przy 40000, silnik 1.2 hybryda - dzwoniłem w celu umówienia wizyty w Warszawie na Toruńskiej, koszt wymiany oleju wraz z filtrami 1100zł (mrok), dla porównania w Rzeszowie bo akurat jestem tutaj to koszt 600-650zł (ceny z ich olejem, z własnym około 200zł mniej).
Jest ktoś z was już po drugim przeglądzie? Wiem, że za pierwszy zapłaciłem coś około 550 (usługa ASO i własny olej).


Na górę
Post: 31-03-2019, 04:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
ja jestem po drugim, wziąłem swój olej (Amsoil 5W30) a zrobili: wymiana płynu hamulcowego, filtr oleju, zmiana oleju. koszt 750 zł. kabinowy i powietrza nie potrzeba było.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 02-04-2019, 07:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
Marcin1989 pisze:
Jestem na etapie przeglądu przy 40000, silnik 1.2 hybryda - dzwoniłem w celu umówienia wizyty w Warszawie na Toruńskiej, koszt wymiany oleju wraz z filtrami 1100zł (mrok), dla porównania w Rzeszowie bo akurat jestem tutaj to koszt 600-650zł (ceny z ich olejem, z własnym około 200zł mniej).
Jest ktoś z was już po drugim przeglądzie? Wiem, że za pierwszy zapłaciłem coś około 550 (usługa ASO i własny olej).
Rozstrzał cenowy zacny. :) Zadzwoń do GADIMEXu (niedaleko sadyby best mall). Może tam zaproponują coś bardziej rozsądnego.


Na górę
Post: 13-04-2019, 23:31 
Offline

Rejestracja: 13-04-2019, 20:52
Posty: 10
Suzuki: Swift 1.2 2019
Temat oleju silnikowego to temat rzeka. Prawidlowy dobor nie jest az tak trudny ... ale precyzyjny nie jest az tak latwy.
Nie chce prowokowac dyskusji (choc chetnie uslysze argumenty ludzi ktorzy na olejach sie znaja) ale dziwi mnie jedna rzecz.
Jesli producent tak spasowal silnik i tak zaprojektowal kanaly olejowe ze zaleca 0W20 to dlaczego jego zamiennikiem jest 5W30 a nie 0W30 ??

Jesli ktos ma dylematy, to podpowiem tylko ze,
Warto trzymac sie klasy SN dla API, czyli nie wlalbym SL.
Jesli silnik faktycznie jest "ciasno spasowany" to albo A1/B1 albo A5/B5 wedlug ACEA.
No i wtedy warto sie trzymac niskiej lepkosci dla niskich temperatur czyli jednak 0W zamiast 5W.

Tez mam watpliwosci czy olej 0W20 majacy lepkosc kinematyczna dla 100C okolo 8,8 cSt jest w stanie wytworzyc dostatecznie wytrzymaly film olejowy.

Pytanie przy okazji ... moze ktos wie, jak skonstruowany jest napinacz lancucha w suzuki ?

pozdrawiam.


Na górę
Post: 14-04-2019, 06:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
0W20 tylko tam gdzie nie ma turbiny - rozpiętość temperaturowa mniejsza bo to jest dla silnika wolnossącego - temp oleju osiąga czasem 80-100 C.
5W30 dla turbin - tam temp oleju w samej turbinie osiąga znacznie wyższe temp, rzędu 200-300 C, a spalenie oleju czy zerwanie filmu olejowego to uszkodzenie turbiny a potem pierścieni na tłokach a może i panewek.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 16-04-2019, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 422
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Kurczę, ja na przeglądzie wziąłem ecstar 5W30, ale coraz bardziej zastanawiam się nad 0W30 - wóz robi krótkie trasy więc 0W może robić mu różnicę :roll: Na przykład taki jak w załączniku, mogę sobie przytargać z delegacji :)

Załącznik:
0W-30.PNG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 16-04-2019, 13:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Ja polecam lać to co producent chce żeby lać.

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 18-04-2019, 12:56 
Offline

Rejestracja: 08-01-2019, 21:51
Posty: 30
Suzuki: Baleno
superczesiu pisze:
Ja polecam lać to co producent chce żeby lać.


Dokładnie, starajmy się lać to co od początku jest wskazane. Lepiej nie kombinować i nic nie zmieniać.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]