Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 20:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-08-2023, 07:58 
Offline

Rejestracja: 03-10-2007, 12:03
Posty: 3
Witam serdecznie. Posiadam od kilku dni Suzuki Swift Hybrid Elegance rocznik 2020. Jestem drugim właścicielem. Samochód u poprzedniego właściciela przez około 15 miesięcy stał w garażu (miał lekkie uszkodzenie tylnej klapy i zderzaka). Czy miało to wpływ na jego baterię? Czy poprzez to bateria układu hybrydowego mogła istotnie stracić swe właściwości? Jak sprawdzić czy bateria wspomaga silnik spalinowy? Jakie wskaźniki powinny pojawiać się na wyświetlaczu podczas jazdy? Ponadto nie posiadam instrukcji obsługi do tego modelu. Czy mogę gdzieś ją pobrać w wersji PDF?
Druga sprawa to czujniki ciśnienia. Czy są w kole, czy raczej spadek poziomu odczytywany jest przez system ABS ?
Z góry dziękuję jako świeży użytkownik tego cudu techniki.


Na górę
Post: 23-08-2023, 08:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
lutek107 pisze:
Witam serdecznie. Posiadam od kilku dni Suzuki Swift Hybrid Elegance rocznik 2020. Jestem drugim właścicielem. Samochód u poprzedniego właściciela przez około 15 miesięcy stał w garażu (miał lekkie uszkodzenie tylnej klapy i zderzaka). Czy miało to wpływ na jego baterię? Czy poprzez to bateria układu hybrydowego mogła istotnie stracić swe właściwości? Jak sprawdzić czy bateria wspomaga silnik spalinowy? Jakie wskaźniki powinny pojawiać się na wyświetlaczu podczas jazdy? Ponadto nie posiadam instrukcji obsługi do tego modelu. Czy mogę gdzieś ją pobrać w wersji PDF?
Druga sprawa to czujniki ciśnienia. Czy są w kole, czy raczej spadek poziomu odczytywany jest przez system ABS ?
Z góry dziękuję jako świeży użytkownik tego cudu techniki.



Dziwne kupić 3 letni samochód bez książeczki instrukcji. Na baterie raczej żadnego, bateria układu mild hybrid jest pod fotelem kierowcy. By podpatrzec układ wspomagania najłatwiej ustawic komputer ( wyswietlacz pomiędzy zegarami) wbrew opinii chyba każdego dziennikarzyny nie trzeba patyczkami tego robic, tylko na kierownicy z lewej strony chyba masz przycisk info i tam możesz zmieniać. Jak to wygląda w przypadku elegance gdzie jest kolorowy wyświetlacz to CI nie powiem, ja mam biedę premium z czarno białym wyświetlaczem. Na upartego to taka instrukcję w ASO dostaniesz. A i sprawdż generalnie tematy na forum bo chyba ktos wrzucał pdf-a. Po za tym układ mild wybrid nie zawsze wspiera silnik, sa czasem takie warunki, że nie wspiera, osobiście się z tym zimą spotkałem ale to norma, w instrukcji tak tez jest opisane, że w niektórych przypadkach i warunkach wspomagac nie będzie. Czujniki są chyba normalnie w kołach. Warto przy wymianie opon u wulkanizatora mu o nich wgl powiedzieć :D https://suzuki.pl/assets/manuals/pdf/SWIFT_VI_2017-.pdf masz znalazłem na stronie suzuki :D zajeło to kilka sekund :) niech dobrze ktoś CI światła ustawi :D bo aso z reguły nie potrafi a swift ma chyba jedne z lepiej świecacych ledów :)


Na górę
Post: 23-08-2023, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Dokładnie tak jak wyżej instrukcje do każdego modelu są na stronie suzuki. Czujniki ciśnienia w kołach razem z wentylami zintegrowane. Jeśli chodzi o baterie to trudno powiedzieć czy doszło do głębokiego rozładowania. Wiem, że ASO w tych samochodach co stoją długo na placu i tak też zaleca książka, że po 2 czy tam 3 miesiącach uruchomić silnik i żeby na wolnych obrotach pracował to baterię doładuje. Czy to zrobił poprzedni właściciel nie wiadomo. Musisz popatrzeć na wyświetlaczu czy podczas normalnej jazdy pracuje od 2 do 5 kresek a często od 2 do 4. To mała bateria ona ma tak pracować od 40-80% naładowania. Nic z tym nie zrobisz ona bardzo i tak nie obniża spalania może z 0,5 litra bardziej, żeby spełnić normy jak nie sypie błędami ja bym osobiście się nie przejmował legenda głosi, że bez baterii też może jeździć bez błędów.


Na górę
Post: 23-08-2023, 18:15 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 39
Suzuki: Swift
Długie okresy stania dla auta raczej nie służą, nie tylko dla baterii ale i akumulatora.


Na górę
Post: 24-08-2023, 08:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Lukasz27 pisze:
Dokładnie tak jak wyżej instrukcje do każdego modelu są na stronie suzuki. Czujniki ciśnienia w kołach razem z wentylami zintegrowane. Jeśli chodzi o baterie to trudno powiedzieć czy doszło do głębokiego rozładowania. Wiem, że ASO w tych samochodach co stoją długo na placu i tak też zaleca książka, że po 2 czy tam 3 miesiącach uruchomić silnik i żeby na wolnych obrotach pracował to baterię doładuje. Czy to zrobił poprzedni właściciel nie wiadomo. Musisz popatrzeć na wyświetlaczu czy podczas normalnej jazdy pracuje od 2 do 5 kresek a często od 2 do 4. To mała bateria ona ma tak pracować od 40-80% naładowania. Nic z tym nie zrobisz ona bardzo i tak nie obniża spalania może z 0,5 litra bardziej, żeby spełnić normy jak nie sypie błędami ja bym osobiście się nie przejmował legenda głosi, że bez baterii też może jeździć bez błędów.



Fakt z moich doświadczeń to tak wychodzi że mild hybrid około pół litra potrafi oszczędzić, w mieście. Chociaż jak jedziemy obciążeni to bardziej czuć trochę to wspomaganie, bo czuć jakby silnik miał trochę lżej. Chyba o to konstruktorom chodziło, by ten mały silniczek elektryczny w sytuacji, kiedy silnik najbardziej ma ciężko wspomagał spalinową jednostkę. Ciężko powiedzieć o ile Nm wspomaga. Gdzieś w prospektach wyczytałem że 30 Nm gdzieś w innych materiałach do 50 Nm. Jestem ciekaw czy na hamowni jakkolwiek wykaże, że jest wzrost momentu większy od błędu pomiarowego. Bo jakby nie patrzeć w danych technicznych mamy 107Nm od samej jednostki spalinowej. A Sprawa błędów w swifcie też jest ciekawa. Osobiście mam dodatkowy czynnik błedo generujący a więc instalację gazową :D Tak do K12D zamontowalem lpg xD Ostatnio jak były skwary 35+ na dworze i po postoju na słońcu wywaliło mi błąd silnika na kontrolce. Auto jeździło normalnie na obu paliwach, tylko tempomat przestał działać ( nie dało się go ustawić, pewnie awaryjne hamowanie też nie działało ale nie sprawdzałem ) po sczytaniu błędu był to błąd katalizatora ( zbyt wysoka temperatura spalin) ale by było śmiesznie błąd sam po dwóch dniach zniknął xD Z tym się nie spotkałem ( tak wiem że lpg spala się w wyższej temperaturze od benzyny ) ( i instalacja już mi się w 7 miesięcy zwróciła, jakby ktoś pytał o opłacalność xD )


Na górę
Post: 29-08-2023, 12:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 349
Lokalizacja: Jelenia Góra
U mnie w pracy po zgazowaniu prawie wszystkich (Yaris) aut wyszły te pozorne oszczędnosci w zgazowaniu aut - po 25 000 km padły czujniki lambda z powodu zbyt wysokich temp. Ja nigdy bym nie gazował auta które mi spala 4,5 do 5,2 L benzyny...

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 29-08-2023, 16:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
quadalcanal pisze:
U mnie w pracy po zgazowaniu prawie wszystkich (Yaris) aut wyszły te pozorne oszczędnosci w zgazowaniu aut - po 25 000 km padły czujniki lambda z powodu zbyt wysokich temp. Ja nigdy bym nie gazował auta które mi spala 4,5 do 5,2 L benzyny...

a robisz 30 tys rocznie ? :D
bo przy takim nalocie oszczedzasz wiele. A coś na temat sond lambda czulych w japońskich autach wiem, na szczęście gazownik, który mi to robil to niejednego K12 oraz wiele innych japończyków przerabiał :) Wszystko kwestia dobrej dawki podawanego gazu. Powiem tak zaoszczedziłem tyle że spokojnie mógłbym obie sondy lambda nawet w ASO zamówić xD a z tego jak patrze na katalizator w swifcie to są dwie sondy. Jakbym jeździl taki przebieg jaki zakładałem około 10 tys rocznie tez bym nie gazował, jednakże życia nie da się zaplanowac i wypadły mi 3 razy większe przebiegi, głównie po autostradzie, więc spalanie raczej w gazie mam około 8 litrów. Na krajówkach 5,5 litra. Cały czas mówię o gazie :) Swoją droga swift świetnie na ubera by się nadawał obok mocarnej fabii 1.0 mpi :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]