Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-04-2019, 09:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
qqlek pisze:
i może bardziej dostosowany do naszego klimatu

dokładnie tak olej trzeba dostosować do danego kraju i klimatu w nim panującego ...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 22-04-2019, 21:06 
Offline

Rejestracja: 13-04-2019, 20:52
Posty: 10
Suzuki: Swift 1.2 2019
Nie do konca jest to prawda. Z tym dostosowywaniem do klimatu.
Po prostu wazniejsze jest aby olej byl dostosowany do konstrukcji silnika. To znacznie znacznie wazniejsze. Na drugim miejscu postawilbym styl jazdy (krotkie odcinki i niedogrzany silnik, czy czesta jazda w gorach i po autostradach).

Ale wracajac do klimatu. Jesli popatrzymy na lepkosc "zimowa" czyli W to zawsze, ZAWSZE lepiej jest gdy olej ma jak najnizsza
czyli 0W. Sprawa jest prosta lepkosc zimnego oleju zawsze jest wielokrotnie wyzsza niz oleju w warunkach pracy. Wiec idealnie aby byla jak najnizsza.

Nieco inaczej wyglada lepkosc "letnia". Tu mozna doszukac sie tego ... klimatu. Sprawny, nownoczesny i dobrze chlodzony silnik ma temperature pracy (oleju) od 90 do 100 C. W tych warunkach oleje o ktorych mowa maja lepkosc od 12 mm2/s do 8 mm2/s. No i ta druga wartosc jest baaardzo niska.
Jesli ktos jezdzi agresywnie, mocno obciaza silnik to wyzsza lepkosc moze MOZE byc nieco bezpieczniejsza. Wiec stad serwisy polecaja 5W30. Jesli dodac ze lepkosc zmienia sei w czasie a nie kazdy kierowca specjalnie dba o wymiany oleju to znowu jes nieco lepiej. itd, itp.

Nie ukrywam ze chetnie poznam zdanie kogos kto olejami sie zajmuje bardziej profesjonalnie ode mnie.


pozdrawiam


Na górę
Post: 11-07-2019, 12:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
Szerzej o oleju:
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/8 ... oleju.html
Dlatego ja zrobiłem tak:
nie zmieniłem lepkości oleju na 5W40, pozostając przy 5W30 ale dolewam dwusiarczek oleju. Ma to 2 zalety:
powiedzmy że z czasem 2% benzyny dotrze do leju i lepkosc zmieni się o klasę na np 0W30, w przypadku dwusiarczku nadal jest mikro powłoka śliska na ściankach metalowych silnika to raz a dwa to sam dodatek też trzyma stabilność lepkości.
Drugą zaletą dwusiarczku jest to iż sliska powierzchnia zmniejsza tarcie a więc spada zużycie paliwa i części silnika, co ma znaczenie podczas pierwszych sekund startu. Ponadto nawet gdyby spłynął cały olej do miski olejowej (przy dłuzszej przerwie w użytkowaniu silnika jest mozliwe) to na powierzchni jest mikro film właśnie dwusiarczku molibdenu.
Z doświadczenia: po zalaniu dobrego oleju 5W30 spalanie miałem rzędu 5L/100km, po miesiącu zalałem dwusiarczek i ten sam odcinek drogi pokonując moje auto spalało ok 4,5 l/100km. no , to tyle w temacie..

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 20-07-2019, 19:55 
Offline

Rejestracja: 01-06-2019, 14:24
Posty: 57
Suzuki: Baleno
Po prostu wazniejsze jest aby olej byl dostosowany do konstrukcji silnika. To znacznie znacznie wazniejsze. Na drugim miejscu postawilbym styl jazdy (krotkie odcinki i niedogrzany silnik, czy czesta jazda w gorach i po autostradach).

Tak to prawda, nie jest tajemnicą że silnik przystosowany do oleju 0W16 lepiej pracuje na takim własnie oleju niż na opcjonalnym 5W30


Na górę
Post: 31-12-2022, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Remote pisze:
Lej to co leje ASO. Nie kombinuj.

Szkoda że niektóre ASO leja olej, który ni jak nie spelnia warunków napisanych w instrukcji samochodu. Jestem ciekaw czy samo ASO wgl te ksiązeczki czytało. Wychodzi na to że w japoni zalany jest 0W16 , ten olej cięzko u nas dostać. 0W20 wiem, że zaleca się do pojazdów hybrydowych i z systemem stop start, na oW20 to chyba hybrydy toyoty jeżdza i problemu z trwałością nie ma. Aso po 1000 km w gdyni jakieś gówniany chyba castrol 5w30 wlali, o ile było ciepło jest ok ale przy lekkim mrozach olej tak długo gesty był, że uklad oddający energię mild hybryd potrafil po 30 km droga ekspresową jeszcze ten energii nie oddawać. Z reszta teraz mam świeżo założoną instalację LPG i się zastanawiam czy wgl jest sens do ASO jechac, ponoć nie trzeba w aso zmieniać oleju nawet w trakcie trwania gwarancji i to sa slowa/maile od samego importera :D. Bo i tak będa sie krzywić na instalację a banka 4 L 0W20 ecstar kosztuje około 190 zł, nawet licząc oryginalne filtry suzuki komplet to okolo 200 zł, nie wiem dlaczego w takim razie wymiana oleju z filtrami w ASO kosztuje 1300 brutto, bo w swifcie dostep do wszystkiego jest banalny, gdyby nie przepisy że jest problem ze zdaniem starego oleju,m wjechalbym na kobyłki i sam wymienił :D to nie fizyka kwantowa


Na górę
Post: 01-01-2023, 01:30 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
Ja tam powiedziałem w ASO że chce 0w20 to taki zalali. Poza tym, założyłeś LPG więc gwarancja na silnik poszła sobie , więc lej sam co ci pasuje. Każdy PSZOK odbiera zużyty olej bez marudzenia.


Na górę
Post: 03-01-2023, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
wjarzab pisze:
Ja tam powiedziałem w ASO że chce 0w20 to taki zalali. Poza tym, założyłeś LPG więc gwarancja na silnik poszła sobie , więc lej sam co ci pasuje. Każdy PSZOK odbiera zużyty olej bez marudzenia.



Jeśli cos się stanie z silnikiem to suzuki jeszcze musi udowodnić, że to od instalacji. Samo założenie w świetle Polskiego prawa nie powoduje jej utraty. Niemniej wyszedlem z założenia, że skoro po 10 tys nic się nie dzialo, to watpie by silnik K12 miał potem z tego powodu marudzić, po za tym sama instalacja STAG ma 2 lata gwarancji, własnie z gwarancją , iz montaz nie zrobi kipiszu w silniku. Więc tym się nie przejmuje. Po za tym przy instalacji nie oszczedzałem a mogłem na sterowniku :D bo swift z dual Jetem potrzebuje preferowanie sterownika na 8 wtryskiwaczy :) Ale czy warto? moim zdaniem tak, w rok się instalacja zwróci. Na krajówkach udaje mi sie wykręcić spalanie 4 4,5 litra LPG na setke :D


Na górę
Post: 04-01-2023, 00:41 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
Akurat w temacie LPG jestem dość dobrze zorientowany i zawodowo i prywatnie i jak najbardziej polecam. Nie o to mi chodzilo żeby ci obrzydzić czy coś;. Ale w razie W Suzuki i tak sie na ciebie wypnie, wierz mi.


Na górę
Post: 05-01-2023, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
owszem, tylko jesli w przypadku jak winą za uszkodzenie będzie winna instalacja ale i ta jak i montaz mają 2 lata gwarancji. Nie będe miał do ASO pretensji bo np co 40 tys km będe musial świece wymieniać bo to wiadome i się na to pisałem. Wgl spalanie gazu w swifcie jest bardzo ciekawe bo wychodzi że względem benzyny zużycie LPG wychodzi od 0,5-1 litra więcej gazu względem benzyny. Mniej więcej, bo może jakbym jeździł jak [cenzura] to byłoby więcej. Ale z tego co sie orientowalem K12D jest bardzo dobrym silnikiem do gazu, tylko trzeba dobrą instalację założyc i dobrze ją założyć. A co do wypięcia się to i tak po części mam ich w nosie bo jeśli ja na oryginalnym oleju Ecstar 0W20 i ori filtrach w niezaleznym warsztacie na fakturze mam zapłacić 500-600 zł względem tej samej usługi w ASO na jakims castrolu z beczki płacić 1300 zł to ten tego.


Na górę
Post: 05-01-2023, 21:18 
Offline

Rejestracja: 12-11-2022, 20:49
Posty: 17
Suzuki: Swift
Hej Świrusek :)
Zadawałem pytania na yt pod filmem z Twoim swiftem.
To mówisz że można wymienic olej i filtry swoje na własną rękę? Ja w fordzie swoim wymieniłem ale juz po 2 lat gdy wiedziałem że gwarancja się kończy.
Poerwszą wymiane kiedy zrobiłes i gdzie?
Jak wyglądało spalanie na benzynie, na filmie :) mówiłeś że chyba nie ma sensu wchodzic w LPG?
Jak auto sie sprawuje po 8 miesiącach?
Pozdrawiam Pawlik84.


Na górę
Post: 10-01-2023, 09:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Pawlik84 pisze:
Hej Świrusek :)
Zadawałem pytania na yt pod filmem z Twoim swiftem.
To mówisz że można wymienic olej i filtry swoje na własną rękę? Ja w fordzie swoim wymieniłem ale juz po 2 lat gdy wiedziałem że gwarancja się kończy.
Poerwszą wymiane kiedy zrobiłes i gdzie?
Jak wyglądało spalanie na benzynie, na filmie :) mówiłeś że chyba nie ma sensu wchodzic w LPG?
Jak auto sie sprawuje po 8 miesiącach?
Pozdrawiam Pawlik84.


Kurde nigdzie człowiek anonimowy zostac nie może. No mówilem że nie ma sensu, do momentu jak nie musiałem więcej jeździć. Do dzisiaj mam strzelone 12 tys km i przymierzam się do wymiany kolejnej oleju i filtrów. Mnie moje aso i tak wyklnie że założyłem instalację LPG to nei widze sensu placić złodziejom ponad 1300 zl brutto, skoro na oryginalnym oleju Ecstar i przy okazji uzycia oryginalnych filtrów Suzuki z ASO moge zapłacić np 600 zł. Sprawa wymiany oleju po za ASO wygląda tak, że w razie jakiejś draki sprawa będzie rozpatrywana indywidualnie przez importera ale dla nich najwazniejsze jest by mieć fakturę jakie kompononenty zostały zastosowane i czy są zgodne ze specyfikacją i wytycznymi producenta oraz by mieć wypelnioną przez warsztat taką suzukową check liste. Ja akurat mam upatrzony warsztat który od ponad 20 lat specjalizuje się w samochodach marki Suzuki i cytując własciciela nie jestem jedyny z trójmiasta który z ASO nogę daje. Skoro i tak się chcą na mnie wypiąć z powodu LPG to nei widze sensu im płacić a o mechanikę się nie martwie bo co w silniku k12D może się zkaszanić? zanim zleciłem montaz gazu przejechalem prawie 10 tys km na benzynie i nic się nie działo, po przejechaniu 2 tys na gazie tez się nic nie dzieje, nawet nie wiem kiedy chodzi na benzynie a kiedy na gazie, ba nawet z wykorzystaniem systemu stop start nie ma problemu. No tez mam instalację STAGA z wysokiej półki , instalacja kosztowała 4300 zł jak na wtrysk mpi r4 to sporo ale przez system dualjet zaleca się sterownik jak na 8 wtryskiwaczy w przeciwnym wypadku możemy odczuwać szarpnięcia pomiędzy przechodzeniem z jednego paliwa na drugie . Pierwszą wymiane oleju natomiast zrobilem w ASo, robisz ja po tysiącu km lub 2 miesiącach od odebrania samochodu. Jesli troszkę przeciągniesz te wymianę to nikt gwarancji nie zabierze jak w KIA :)


Na górę
Post: 17-02-2023, 01:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
https://www.hks-power.co.jp/en/product/ ... uzuki.html


Na górę
Post: 17-02-2023, 07:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 424
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Fajna tabela. Można ręcznie zmienić adres strony i np. jest też honda i toyota :)

Tu jest ciekawe zestawienie. W jeździe sportowej górna lepkość jest rekomendowana do max temperatury oleju https://www.hks-power.co.jp/en/product/ ... index.html
SAE20 do 120 stopni, SAE30 do 13 i SAE40 do 140.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 18-02-2023, 00:25 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
Ciekawe kto robi olej dla tego HKS (bo HKS to taka firma od wszystkiego, od nakrętek na wentyle po turbiny). Penie Idemitsu albo Eneos.


Na górę
Post: 24-02-2023, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000. Z reszta inne ASO Suzuki zaleca do mild hybrid ten olej. Książka obsługi zaleca 0w16 ale jak wyżej pisalem ten olej w europie jest cięzki do dostania. Oraz zakupilem oryginalny filtr oleju, chociaż powinienen nazwac do filterkiem wielkości filiżaneczki kawy oraz uszczelkę pod korek spustowy oleju ( 4 zł xD ). Wgl czytając tabelkę z zalecanymi interwałami wymian to filtr powietrza jak i kabinowy wymienia się co 2 lata lub 40 tys km. Stoi to trochę z przeczności co moje lokalne ASO twierdzi , a na pokazanie im tej książeczki od suzuki nabrali wodę w usta. Tak więc na dniach przy stanie licznika 15006 km czas na wymiane olejku :D


Na górę
Post: 24-02-2023, 13:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
swirusek231 pisze:
gdyby nie przepisy że jest problem ze zdaniem starego oleju,m wjechalbym na kobyłki i sam wymienił :D to nie fizyka kwantowa


W każdym PSZOK-u przyjmą zużyty olej od osoby prywatnej. Za darmo.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-02-2023, 19:33 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
Remote pisze:
swirusek231 pisze:
gdyby nie przepisy że jest problem ze zdaniem starego oleju,m wjechalbym na kobyłki i sam wymienił :D to nie fizyka kwantowa


W każdym PSZOK-u przyjmą zużyty olej od osoby prywatnej. Za darmo.


potwierdzam. Oddaje na 'mój' PSZOK oleje z moich trzech aut bez najmniejszego problemu.


Na górę
Post: 25-02-2023, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 424
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 27-02-2023, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
apede pisze:
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

nie nie mrozilem, po prostu leje olej, który jest możliwie najbliższy temu co jest w instrukcji samochodu. Zalecają wgl 0W16 ale ten typ oleju jest trudno osiągalny u nas, więc kupiłem ow20, zgodny ze wszystkimi oznaczeniami wymaganymi przez suzuki, z reszta hybrydy npo toyoty jakoś na ow20 jeżdżą i żyją. Bardziej w stosunku do o9klepanego 5w30 bym się martwil że temperatura górna sprawności oleju jest trochę niższa ale przy moim stylu jazdy to nie ma większego znaczenia. Nawet na autobanie z reguly 120 nie przekraczam czyli okolice około 3 tys obrotów :)


Na górę
Post: 28-02-2023, 22:58 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
swirusek231 pisze:
apede pisze:
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

nie nie mrozilem, po prostu leje olej, który jest możliwie najbliższy temu co jest w instrukcji samochodu. Zalecają wgl 0W16 ale ten typ oleju jest trudno osiągalny u nas, więc kupiłem ow20, zgodny ze wszystkimi oznaczeniami wymaganymi przez suzuki, z reszta hybrydy npo toyoty jakoś na ow20 jeżdżą i żyją. Bardziej w stosunku do o9klepanego 5w30 bym się martwil że temperatura górna sprawności oleju jest trochę niższa ale przy moim stylu jazdy to nie ma większego znaczenia. Nawet na autobanie z reguly 120 nie przekraczam czyli okolice około 3 tys obrotów :)


Jako ciekawostke dodam tylko, ze Ecstara dla Suzuki robi Eneos, a te w 0w16 są u nas dostępne bez problemu.
BTW też na pierwszym przeglądzie zażyczyłem sobie 0w20 (zdziwieni bo zawsze leją 5w30)


Na górę
Post: 01-03-2023, 12:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
wjarzab pisze:
swirusek231 pisze:
apede pisze:
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

nie nie mrozilem, po prostu leje olej, który jest możliwie najbliższy temu co jest w instrukcji samochodu. Zalecają wgl 0W16 ale ten typ oleju jest trudno osiągalny u nas, więc kupiłem ow20, zgodny ze wszystkimi oznaczeniami wymaganymi przez suzuki, z reszta hybrydy npo toyoty jakoś na ow20 jeżdżą i żyją. Bardziej w stosunku do o9klepanego 5w30 bym się martwil że temperatura górna sprawności oleju jest trochę niższa ale przy moim stylu jazdy to nie ma większego znaczenia. Nawet na autobanie z reguly 120 nie przekraczam czyli okolice około 3 tys obrotów :)


Jako ciekawostke dodam tylko, ze Ecstara dla Suzuki robi Eneos, a te w 0w16 są u nas dostępne bez problemu.
BTW też na pierwszym przeglądzie zażyczyłem sobie 0w20 (zdziwieni bo zawsze leją 5w30)



Jestem juz po wymianie. Nie wiem czy mi się zdaje ale względem 5w30 , samochód na 0w20 odczuwalnie zmniejszyl apetyt na paliwo. Sam się zastanawiam w takim układzie co za gówno moje lokalne ASO w gdyni mi wlało. W weekend zrobię trase do autostradzie to się upewnie. Chociaż to co ASO mi z reflektorami zrobiło ( ustawienie) na na SKP myslalem że diagnosta się albo załamie albo peknie ze śmiechu


Na górę
Post: 01-03-2023, 18:54 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
swirusek231 pisze:
wjarzab pisze:
swirusek231 pisze:
apede pisze:
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

nie nie mrozilem, po prostu leje olej, który jest możliwie najbliższy temu co jest w instrukcji samochodu. Zalecają wgl 0W16 ale ten typ oleju jest trudno osiągalny u nas, więc kupiłem ow20, zgodny ze wszystkimi oznaczeniami wymaganymi przez suzuki, z reszta hybrydy npo toyoty jakoś na ow20 jeżdżą i żyją. Bardziej w stosunku do o9klepanego 5w30 bym się martwil że temperatura górna sprawności oleju jest trochę niższa ale przy moim stylu jazdy to nie ma większego znaczenia. Nawet na autobanie z reguly 120 nie przekraczam czyli okolice około 3 tys obrotów :)


Jako ciekawostke dodam tylko, ze Ecstara dla Suzuki robi Eneos, a te w 0w16 są u nas dostępne bez problemu.
BTW też na pierwszym przeglądzie zażyczyłem sobie 0w20 (zdziwieni bo zawsze leją 5w30)



Jestem juz po wymianie. Nie wiem czy mi się zdaje ale względem 5w30 , samochód na 0w20 odczuwalnie zmniejszyl apetyt na paliwo. Sam się zastanawiam w takim układzie co za gówno moje lokalne ASO w gdyni mi wlało. W weekend zrobię trase do autostradzie to się upewnie. Chociaż to co ASO mi z reflektorami zrobiło ( ustawienie) na na SKP myslalem że diagnosta się albo załamie albo peknie ze śmiechu


Ja porównania z 5w30 nie mam, bo mam dopiero 5kkm zrobione i caly czas na 0w20. Srednie liczone z dystrybutora jest w okolicach 4,4l/100km


Na górę
Post: 01-03-2023, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 253
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
wjarzab pisze:
swirusek231 pisze:
wjarzab pisze:
swirusek231 pisze:
apede pisze:
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

nie nie mrozilem, po prostu leje olej, który jest możliwie najbliższy temu co jest w instrukcji samochodu. Zalecają wgl 0W16 ale ten typ oleju jest trudno osiągalny u nas, więc kupiłem ow20, zgodny ze wszystkimi oznaczeniami wymaganymi przez suzuki, z reszta hybrydy npo toyoty jakoś na ow20 jeżdżą i żyją. Bardziej w stosunku do o9klepanego 5w30 bym się martwil że temperatura górna sprawności oleju jest trochę niższa ale przy moim stylu jazdy to nie ma większego znaczenia. Nawet na autobanie z reguly 120 nie przekraczam czyli okolice około 3 tys obrotów :)


Jako ciekawostke dodam tylko, ze Ecstara dla Suzuki robi Eneos, a te w 0w16 są u nas dostępne bez problemu.
BTW też na pierwszym przeglądzie zażyczyłem sobie 0w20 (zdziwieni bo zawsze leją 5w30)



Jestem juz po wymianie. Nie wiem czy mi się zdaje ale względem 5w30 , samochód na 0w20 odczuwalnie zmniejszyl apetyt na paliwo. Sam się zastanawiam w takim układzie co za gówno moje lokalne ASO w gdyni mi wlało. W weekend zrobię trase do autostradzie to się upewnie. Chociaż to co ASO mi z reflektorami zrobiło ( ustawienie) na na SKP myslalem że diagnosta się albo załamie albo peknie ze śmiechu


Ja porównania z 5w30 nie mam, bo mam dopiero 5kkm zrobione i caly czas na 0w20. Srednie liczone z dystrybutora jest w okolicach 4,4l/100km



no jak mialem 5w30 to ciezko mi bylo poniżej 5 w mieście uzyskać , teraz sie udaje. Oczywiście to nei tak, że nagle auto o polowe mniej pali ale te 0,5 litra spokojnie widac różnicy mi strzeliło 15 tys :D Jeszcze jak mam normalnie światla ustawione to teraz to zupelnie inne auto xD jak masz wrażenie, że krótko cos Ci ledy świeca jedź na dobre SKP , bo u mnie diagnosta face palma strzelil jak zobaczyl jak ASO światla ustawia :D :sciana: :sciana:


Na górę
Post: 01-03-2023, 23:05 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
swirusek231 pisze:
wjarzab pisze:
swirusek231 pisze:
wjarzab pisze:
swirusek231 pisze:
apede pisze:
swirusek231 pisze:
no ja zakupilem 0w20 Ecstar F9000

Masz możliwość go zamrozić? :) https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 90/page-22

nie nie mrozilem, po prostu leje olej, który jest możliwie najbliższy temu co jest w instrukcji samochodu. Zalecają wgl 0W16 ale ten typ oleju jest trudno osiągalny u nas, więc kupiłem ow20, zgodny ze wszystkimi oznaczeniami wymaganymi przez suzuki, z reszta hybrydy npo toyoty jakoś na ow20 jeżdżą i żyją. Bardziej w stosunku do o9klepanego 5w30 bym się martwil że temperatura górna sprawności oleju jest trochę niższa ale przy moim stylu jazdy to nie ma większego znaczenia. Nawet na autobanie z reguly 120 nie przekraczam czyli okolice około 3 tys obrotów :)


Jako ciekawostke dodam tylko, ze Ecstara dla Suzuki robi Eneos, a te w 0w16 są u nas dostępne bez problemu.
BTW też na pierwszym przeglądzie zażyczyłem sobie 0w20 (zdziwieni bo zawsze leją 5w30)



Jestem juz po wymianie. Nie wiem czy mi się zdaje ale względem 5w30 , samochód na 0w20 odczuwalnie zmniejszyl apetyt na paliwo. Sam się zastanawiam w takim układzie co za gówno moje lokalne ASO w gdyni mi wlało. W weekend zrobię trase do autostradzie to się upewnie. Chociaż to co ASO mi z reflektorami zrobiło ( ustawienie) na na SKP myslalem że diagnosta się albo załamie albo peknie ze śmiechu


Ja porównania z 5w30 nie mam, bo mam dopiero 5kkm zrobione i caly czas na 0w20. Srednie liczone z dystrybutora jest w okolicach 4,4l/100km



no jak mialem 5w30 to ciezko mi bylo poniżej 5 w mieście uzyskać , teraz sie udaje. Oczywiście to nei tak, że nagle auto o polowe mniej pali ale te 0,5 litra spokojnie widac różnicy mi strzeliło 15 tys :D Jeszcze jak mam normalnie światla ustawione to teraz to zupelnie inne auto xD jak masz wrażenie, że krótko cos Ci ledy świeca jedź na dobre SKP , bo u mnie diagnosta face palma strzelil jak zobaczyl jak ASO światla ustawia :D :sciana: :sciana:


swiatła sam ustawiałem. fabrycznie byly do dupy ustawione, to fakt


Na górę
Post: 03-03-2023, 03:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
Jarzab mnożysz te posty sam juz nie wiesz gdzie. :D Masz światła w misce olejowej? Niezly patent mierzenie własciwości oleju na podstawie przejrzystości. Przynajmniej będziesz wiedział kiedy zrobi się już czarny :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]