Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-02-2019, 21:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-12-2017, 17:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 210
Lokalizacja: Jelenia Góra
troszkę przeszkadza mi ten szum, chyba z tylnich nadkoli? czy ktoś ma pomysł gdzie wepchnąć np fizelinę? nadkola? ponadto zastanawiam się nad podniesieniem mocy, ale tylko w renomowanym serwisie np V-tech. czy ktoś coś wie? mój znajomy miał lagunę i w aso mu podnieśli aż do 200 KM, zachował gwarancję.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 26-12-2017, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 872
Samemu dość trudno wyciszyc. Łatwo połamać spinki od tapicerki itp.
Lepiej oddac do serwisu zajmujacego sie tym profesjonalnie. Chłopaki wiedzą jak demontowac elementy tapicerki.
Wyciszenie matami butylowymi i piankami dzwiekochlonnymi.

Co do podniesienia mocy to spokojnie vtech powinien ograrnąc.

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-12-2017, 19:54 
Racja, trzeba albo istnej delikatności i ostrożności albo nakupić sobie narzędzi do tapicerki, choć pierwszy raz robiąc to, to i tak jest to uczenie się i metoda prób i błędów.. Ale zawsze taniej.. Matę wyciszająca różnej grubości można już kupić od kilku złotych na metry kwadratowe.


Na górę
   
Post: 29-12-2017, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 210
Lokalizacja: Jelenia Góra
niestety v-tech /wrocław i krakow/ nie ma map wiec na razie nie ogarnie.trudno. ale spalanie o dziwo jeszcze spadło i jadac do 100 km/h zeszło do 3,8 według licznika /zapewne w realu 4,1-4,2.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 29-12-2017, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-11-2017, 15:29
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
quadalcanal - mi spalanie schodzi z 6.5 do aktualnie 6.0 :)
Podkręceniem mocy byłbym również zainteresowany także jako laik w tej kwestii również liczę na przelanie waszej wiedzy w tym forum :)


Na górę
Post: 02-01-2018, 06:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 98
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
W Alfie 147 miałem fabrycznie w nadkolach takiego "misia" - czarna gruba miękka mata pełniąca zapewne rolę wygłuszenia. Może to jest sposób, żeby nie bawić się od środka z tapicerką? Pewno taki materiał można dostać do samodzielnego montażu.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek (dołek finansowy :P ), Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220D W204


Na górę
Post: 20-01-2018, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 210
Lokalizacja: Jelenia Góra
zrobione a więc:
2 dni po odebraniu swifta (koniec kwietnia) oddałem do warsztatu na porządną konserwację i dowiedziałem się teraz, że od spodu mam 2 warstwy butynolu. To już jakby nieco obniżyło szum - tzw baranki łatwo odpadają razem z podkładem/lakierem obnażając blachę wiec ów baranek jest jeszcze gorszy jak się go da niż pozostawi blachę "czystą". warsztat na tyle solidny że np. pokazał mi, podczas odbioru, szparę pomiędzy podłogą a bakiem paliwa gdzie zazwyczaj woda najszybciej powoduje rdzewienie i to mi zakitowali dodatkowo przed "butylizacją". napisałem do profesjonalnej firmy z Wrocławia (wyciszającej)...usługa ultimate to...8600 Netto! - owszem tylko deska nie zostanie zdemontowana ale kasa spora. a skoro mam z zew to odpuściłem.. sam zdemontowałem tylne plastiki-nadkola i sąsiednie plastiki i ułożyłem grubą, nie pochłaniającą wilgoć gąbkę.pod koło zapasowe na blasze ułożyłem filc w miarę dokładnie aby wszedł pod plastiki pionowe, trytytkami połapałem pod fotelem i po uruchomieniu....cisza. nie dość że turbinka wiec i obroty silnika mniejsze, konserwacja podwozia, a na końcu gąbki w pustostany. 3 godz i stan jak z fabryki - trzeba być tylko ostrożnym i cierpliwym. Na wiosnę wymienię kable do głośników (rewelacyjny niemiecki Cordial, warto...) a może i same głośniki (ponoć są tam Pioneer'y). moim zdaniem warto troszkę doinwestować...

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 28-01-2018, 13:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 210
Lokalizacja: Jelenia Góra
dokończyłem dzieła... zdjąłem plastiki drzwi przednich i umieściłem 2 kawałki gąbki, jeden na całej powierzchni drzwi drugi o połowę krótszy - tyle było miejsca. tak wiec bagażnik+ 2 drzwi przednich dało naprawdę zauważalne obniżenie szumów. owszem najlepiej zrobić to profesjonalnie - butyl na całą podłogę 4 nadkola, bagażnik, 4 drzwi. Ja w sumie mam: podwozie z zewnątrz pastą butylowa /profesjonalny fachowiec który tylko tym zajmuje się od kilkunastu lat/, tył nadkola i bagażnik, 2 drzwi przednich. efekt naprawdę zadowalający. dodatkowo poprawił się bas. o dziwo stwierdziłem iż w drzwiach jest typowy...bas-refleks to stąd tak dobry dźwięk basu..jak mi odbije wymienię głośniki i kable..

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 25-01-2019, 22:57 
Offline

Rejestracja: 16-01-2019, 22:57
Posty: 16
quadalcanal pisze:
dokończyłem dzieła... zdjąłem plastiki drzwi przednich i umieściłem 2 kawałki gąbki, jeden na całej powierzchni drzwi drugi o połowę krótszy - tyle było miejsca. tak wiec bagażnik+ 2 drzwi przednich dało naprawdę zauważalne obniżenie szumów. owszem najlepiej zrobić to profesjonalnie - butyl na całą podłogę 4 nadkola, bagażnik, 4 drzwi. Ja w sumie mam: podwozie z zewnątrz pastą butylowa /profesjonalny fachowiec który tylko tym zajmuje się od kilkunastu lat/, tył nadkola i bagażnik, 2 drzwi przednich. efekt naprawdę zadowalający. dodatkowo poprawił się bas. o dziwo stwierdziłem iż w drzwiach jest typowy...bas-refleks to stąd tak dobry dźwięk basu..jak mi odbije wymienię głośniki i kable..
...Mój syn wytłumił matami samoprzylepnymi butylowi i gąbkami akustycznymi samoprzylepnymi Skodzinę ...jest ekstra ...Przyglądałem się temu z politowaniem ale teraz ?od razu ciszej i nagłośnienie lepsze ..Jak przyjdzie lato /temperatura/ montuję w Swifcie ...jak to zrobić ? leci na TVN Turbo .Przestrzegam przed gąbkami i innymi pakułami bez atestu ppoż.


Na górę
Post: 27-01-2019, 18:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 104
Lokalizacja: Gliwice
Jak grubą gąbkę kładłeś do bagażnika? ....bo zastanawiam się czy nie ma potem problemów ze spasowaniem plastików bocznych?


Na górę
Post: 01-02-2019, 19:06 
Offline

Rejestracja: 31-01-2019, 18:53
Posty: 3
Do wygłuszania proponuję zapomnieć o matach bitumicznych, gąbkach itp., i zastosować dynamaty. Tylko i wyłącznie. Nie są grube, ale wyciszają doskonale. Wyłożyłem nimi całą budę w busie i efekt jest lepiej niż dobry.


Na górę
Post: 02-02-2019, 08:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 210
Lokalizacja: Jelenia Góra
kotperski00 pisze:
Do wygłuszania proponuję zapomnieć o matach bitumicznych, gąbkach itp., i zastosować dynamaty. Tylko i wyłącznie. Nie są grube, ale wyciszają doskonale. Wyłożyłem nimi całą budę w busie i efekt jest lepiej niż dobry.

Czy mógłby Pan podać namiary gdzie lub co kupił? na allegro znalazłem takie maty ale grubość 1,3 mm to chyba za mało na taki efekt?

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 02-02-2019, 08:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 872
Bierz z Bitmatu zestaw mata butylowa Ab-25 oraz do tego pianka k6s.
Nie ma sensu kupować drozszych materiałow, bo zysk jest juz praktycznie pomijalny decybelowo....

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 03-02-2019, 14:00 
Offline

Rejestracja: 31-01-2019, 18:53
Posty: 3
Kupiłem na wyprzedaży w jakiejś firmie, całą dużą stertę mat za ok. 1000 złotych. Wystarczyło na wyłożenie całej budy w dostawczaku i jeszcze trochę mi zostało, efekt jest naprawdę dobry mimo niepozornego wyglądu. Drugiego mam wyłożonego jakimiś grubszymi matami i gąbką, ale jest w nim głośniej. Choć to może kwestia kilku lat różnicy :)


Na górę
Post: 06-02-2019, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 333
Lokalizacja: okolice Krakowa
Żeby wygłuszenie miało sens materiał głuszący musi mieć odpowiednią gęstość i grubość.
Mata butylowa wygłusza w niewielkim stopniu jej zadaniem jest eliminacja rezonansu blach.
Natomiast gąbki praktycznie nic nie wygłuszają. Gąbki akustyczne stosowane są aby zniwelować efekt echa i pogłosu a nie wygłuszenia.
Najprościej jest sprawdzić efekt kupując jedną matę i gąbkę a następnie włączyć muzykę na jakiejś kolumience bluetooth i zakryć ją samą matą potem samą gąbką i ewentualnie mata+gąbka.
Nie bez powodu elementy wygłuszenia w "normalnych autach" są takie grube i robione z czegoś na wzór spasowanego gęstego filcu połączonego z masą bitumiczną.
Niestety użycie takiego materiału w aucie nie przystosowanym do tego spowoduje że potem nie poskłada się plastików, dlatego pozostaje cienka mata bitumiczna/butylowa a stosowanie gąbki nie ma sensu, bo ona nic nie wytłumi.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl