Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 14 Następna
Autor Wiadomość
Post: 06-03-2019, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
NerfMe pisze:
Ja na razie nie mogę się przyzwyczaić do fotela - boli mnie odcinek lędźwiowy kręgosłupa po dłuższych jazdach...


Ustaw kąt 90 stopni między siedziskiem a oparciem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 07-03-2019, 07:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Swift to z założenia auto miejskie i tu sprawdza się doskonale.

Suzuki aktualnie nie sprzedaje u nas żadnego, wygodnego auta na dalekie trasy.
W zasadzie ma w ofercie auta miejskie i do offroad czyli Jimny.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-03-2019, 21:35 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 08:49
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-Cross i Swift
Cytuj:
Suzuki aktualnie nie sprzedaje u nas żadnego, wygodnego auta na dalekie trasy


no właśnie - od dwóch lat jeżdżę S-crossem i wszytko w nim mi się podoba poza jedną rzeczą:
po jakichś 3 godzinach jazdy zaczynają mnie boleć okolice kości ogonowej :(

a w Fabii tak nigdy nie miałem :)

--
pozdr
janku


Na górę
Post: 08-03-2019, 23:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
janku pisze:
no właśnie - od dwóch lat jeżdżę S-crossem i wszytko w nim mi się podoba poza jedną rzeczą:
po jakichś 3 godzinach jazdy zaczynają mnie boleć okolice kości ogonowej :(


Ostatnio miałem małą naprawę, która się przedłużyła i miałem okazję pojeździć kilkoma modelami Suzuki. Zdziwiło mnie, że w vitarze fotele są dość twarde (szczególnie boki), a innych modelach nie. Dowiedziałem się, że generalnie auta montowane w Japonii mają bardziej miękkie fotele niż te z Węgier. W swifcie mam takie w sam raz. Jakby co, wymiana gąbek u tapicera to niewielki koszt.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 09-03-2019, 15:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-04-2018, 22:24
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift (2018)
Czy z cenników w salonach skasowano silnik 1.0? W cenniku na stronach www suzuki, silnik 1.0 nie występuje, w ogólnym cenniku w formacie pdf silnik 1.0 nadal jest obecny.


Na górę
Post: 09-03-2019, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Z Baleno tez zniknąl 1.0T :(

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-03-2019, 16:05 
Offline

Rejestracja: 30-05-2018, 22:12
Posty: 15
Suzuki: Swift 2017
artur01 pisze:
Czy z cenników w salonach skasowano silnik 1.0? W cenniku na stronach www suzuki, silnik 1.0 nie występuje, w ogólnym cenniku w formacie pdf silnik 1.0 nadal jest obecny.

Może to świadczyć o tym, że zaczęły wychodzić jakieś wady?


Na górę
Post: 09-03-2019, 16:08 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
O, a to ciekawe. W konfiguratorze też go nie ma. Czyżby wycofano silnik 1.0? W sumie bym się nie zdziwił. Trzeba dopytać salony.

Jeżeli to prawda, to dobrze by było, gdyby wprowadzili skrzynię CVT dla wersji Elegance, tak jak to jest u naszych południowych sąsiadów.


Na górę
Post: 09-03-2019, 16:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Za drogi był - konkurencja w stylu Fiesty, C3, Polo, Fabii czy Ibizy większa i tańsza. (z silnikami turbo)
Szkoda silnika, bo 1.2 to kaplica w dzisiejszych czasach :(
A ten 1.0T bardzo fajnie jechał w Swifcie i zbieral same pozytywne recenzje...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-03-2019, 18:50 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Z tego co widzę, nawet w samej Japonii K10C jest najrzadziej montowanym silnikiem. Choćby na przykładzie Swifta, na jego osiem odmian tylko jedna jest z silnikiem K10C.

Ja osobiście na dynamikę K12C nie narzekam, być może jestem mało wymagający? :)


Na górę
Post: 09-03-2019, 19:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1.0 jest drogim elementem w cenie Swifta, ale wątpię żeby wycofali go z Polski.
Pewnie będą jakieś korekty na wiosnę.
Na innych rynkach jest normalnie w sprzedaży.


Na górę
Post: 09-03-2019, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Mam pytanie do Was, bo nie mogę doszukać się nigdzie info nt. funkcji start-stop w Swift 1.2 (90KM). Czy w to ustrojstwo jest ten samochód/silnik wyposażony? Dumam i zastanawiam się nad zakupem, ale tej informacji nie mogę nigdzie znaleźć...wyłącznika na desce także zresztą (czyżby nie miał?). Warto brać pod uwagę zakup...Hmmm? Z góry dziękuję za info.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 09-03-2019, 21:50 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Stop-start jest tylko w wersji Elegance (dla 1.2 i 1.0 ze skrzyniami manualnymi). Wersje 1.2 Premium i Premium Plus nie mają tego systemu. W wersji Elegance jest możliwość tymczasowego wyłączenia systemu aż do czasu wyłączenia silnika.


Na górę
Post: 09-03-2019, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
No proszę...a jednak. To duży plus wg mnie...:) Tej wersji nie brałem pod uwagę...a raczej tą podstawową. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 09-03-2019, 22:12 
Offline

Rejestracja: 30-05-2018, 22:12
Posty: 15
Suzuki: Swift 2017
red pisze:
No proszę...a jednak. To duży plus wg mnie...:) Tej wersji nie brałem pod uwagę...a raczej tą podstawową. :)

Warto dopłacić do wyższej wersji. Ja się skusiłem na Premium Plus :)


Na górę
Post: 09-03-2019, 22:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Nie myślę raczej o nowym aucie (no chyba, że...hmmm)...a tutaj wyboru raczej nie ma. ;) Nowych wersji Premium na dzień dzisiejszy nie ma w ofercie wcale i na razie chyba nie będzie - mam taką informację (nie ma możliwości zamówienia). Taki news...

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 10-03-2019, 10:42 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
Remote pisze:
Za drogi był - konkurencja w stylu Fiesty, C3, Polo, Fabii czy Ibizy większa i tańsza. (z silnikami turbo)
Szkoda silnika, bo 1.2 to kaplica w dzisiejszych czasach :(
A ten 1.0T bardzo fajnie jechał w Swifcie i zbieral same pozytywne recenzje...


Ja po jeździe testowej nową Ibizą z silnikiem 1.0 95 km, który wydawał straszne dźwięki na niskich obrotach i wpadał w bardzo nieprzyjemne wibracje, do tego palił 1,5 litra w mieście więcej od Swifta z silnikiem 1.2, postawiłbym tezę odwrotną:D

Natomiast jakby robili najnowszą Ibizę z silnikiem od Swifta to byłby to samochód idealny...


Na górę
Post: 10-03-2019, 12:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
1.2 ma dobra kulturę pracy (lepszą niz dowolny 1.0T na 3 cylindrach) - to fakt.
Tyle, że :
a) kompletnie nie jedzie - jest po prostu wolny jak na dzisiejsze standardy
b) ma za wysokie obroty powyżej 100 km/h (krótka skrzynia biegów)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 10-03-2019, 14:26 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 100
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Remote pisze:
a) kompletnie nie jedzie
Taa... https://www.youtube.com/watch?v=BoYGA4nIkz4 (0-100km/h: 10,69 seconds)

A tutaj główny konkurent, 1.0 turbo 95km, testowany tą samą metodą (ten sam kanał): https://www.youtube.com/watch?v=61CvhsRpN3I (0-100km/h: 10,88 seconds)

Masa swifta robi swoje, aczkolwiek japońskimi wiertarkami trzeba też umieć jeździć (nie bać się kręcić), ot co. :szalony:


Na górę
Post: 10-03-2019, 15:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Remote pisze:
a) kompletnie nie jedzie - jest po prostu wolny jak na dzisiejsze standardy


Czy ktoś ma wykres mocy i momentu? Bazowanie na odczuciach jest dość subiektywne, a odniesienie wykresu do masy powinno dać jednoznaczny obraz.

Z moich obserwacji, to 1.2 jest dużo bardziej elastyczny niż poprzedni 1.3 (może to kwestia skrzyni). Wiadomo, że to nie to samo co turbo ciągnące od 1500 obrotów, ale po mieście jeździ dość żwawo. A przy tym mało pali. U mnie od czasu do czasu można wykorzystać dodatkowe 50nm z SHVS - bonus za ekonomiczną jazdę. :-)

Czy to 1.2 dałoby się dodać małą turbinkę, taką żeby tylko poprawić moment przy niskich obrotach?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 10-03-2019, 15:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Dolożenie turbo do 1.2 jest mozliwe ale kompletnie nieekonomiczne. Koszt to zapewne ok 11-13 tys pln.

Odnośnie osiagów 1.2 vs 1.0 to wystarczy zerknąć na te pomiary i widać jaka to jest przepaść http://www.zeperfs.com/en/duel6752-6760.htm

Dynamika codziennej jazdy kolosalnie lepsza w 1.0T. Elastyczność bez kręcenia do odciecia i wycia silnika bezcenna...Zresztą Suzuki nigdy nie miało wyjątkowo dynamicznych, wolnossących silników. Tutaj prym wiodła Honda i jej VTEC.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 10-03-2019, 15:33 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
hunter3006 pisze:
Remote pisze:
a) kompletnie nie jedzie
Taa... https://www.youtube.com/watch?v=BoYGA4nIkz4 (0-100km/h: 10,69 seconds)

A tutaj główny konkurent, 1.0 turbo 95km, testowany tą samą metodą (ten sam kanał): https://www.youtube.com/watch?v=61CvhsRpN3I (0-100km/h: 10,88 seconds)

Masa swifta robi swoje, aczkolwiek japońskimi wiertarkami trzeba też umieć jeździć (nie bać się kręcić), ot co. :szalony:


Wow, ale koleś ciśnie biednego Swifta.

Ja nie twierdzę, że 1.2 w Suzuki jest lepsze od trzycylindrowych silników z turbo. Po prostu bardziej mi pasował silnik w Suzuki od tego czegoś w Ibizie. Gdyby nie silnik, spalanie i mniej więcej 8 tys. zł wyższa cena, pewnie kupiłbym Ibize...

Nie mam natomiast porównania do 1.0 w Swifcie, gdyż takim nie jeździłem. Natomiast co do ceny to ibiza jest porównywalna tylko w wersji z silnikiem 1.0 95 km. Suzuki ma jednak 110. Tu do porównania byśmy musieli wziąć Ibizę 115 km, a wtedy się robi cenowa przepaść.


Na górę
Post: 10-03-2019, 16:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Remote pisze:
Odnośnie osiagów 1.2 vs 1.0 to wystarczy zerknąć na te pomiary i widać jaka to jest przepaść


I tak, i nie. Skoro to auto miejskie, to zobacz na przyspieszenie 0-60km/h, które jest najbardziej tu potrzebne. Różnica 0.1 sekundy. Jeśli ktoś chce jeździć więcej na trasie, to zdecydowanie elastyczność 1.0 będzie ważniejsza. Wszystko zależy gdzie jeździsz.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 10-03-2019, 17:18 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 100
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Remote pisze:
Odnośnie osiagów 1.2 vs 1.0 to wystarczy zerknąć na te pomiary i widać jaka to jest przepaść http://www.zeperfs.com/en/duel6752-6760.htm

Dynamika codziennej jazdy kolosalnie lepsza w 1.0T. Elastyczność bez kręcenia do odciecia i wycia silnika bezcenna...
To nie jest tylko 1.2 kontra 1.0T, ale 90KM kontra 111KM - ta 'przepaść' (1.5 sekundy mniej przy wyprzedzaniu 80-120) wynika tylko z większej ceny silnika (przez potencjalnie lepsze materiały i dodaną turbinę, czyli możliwą większa moc) a nie wyłącznie z faktu dołożenia turbo. Podobnie myśląc przy 1.4T będzie jeszcze większa przepaść w porównaniu z 1.2 i nie warto sobie zawracać głowy 1.0T. 8)

Generalnie, jeśli przymkniemy oko na owe wycie silnika (które w 1.0 zastępuje warkot mogący również irytować) to wolny ssak od Suzuki przy jego poprawnej obsłudze w niczym nie ustępuje turbinowcom o podobnej mocy oferowanym przez konkurencję - nie ma się czego wstydzić.


Na górę
Post: 10-03-2019, 17:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Wybrałeś zakres gdzie różnica jest najmniejsza ;)
W codziennej jezdzie 1.0T to po prostu inna generacja i przyjemność jazdy w stosunku do 1.2


Tak samo jest z Vitarą . Jeździłem 1.6 i kaplica - auto nie jechało, zero przyjemości.
Wsiadłem do 1.4T i zupełnie inne auto - chętne do jazdy, elastyczne - po prostu sprawiające przyjemność.

No i mamy jeszcze jeden element: chiptuning.
1.0T całkiem fajnie sie wirusuje na te 135KM - wtedy mamy już naprawdę dynamiczne auto - nie tylko na miasto ale i na trasę.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 14 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]