Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-03-2019, 21:53 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 08:49
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-Cross i Swift
Obowiązek montowania GPF dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (więc boosterjety tylko)
Vitara 1.4 nie musi mieć, bo była homologowana przed wprowadzeniem dyrektywy

--
pozdr
janku


Na górę
Post: 15-03-2019, 11:03 
Offline

Rejestracja: 31-01-2019, 18:53
Posty: 5
Suzuki: Swift
wawax pisze:
Remote pisze:
Z moich obserwacji, to 1.2 jest dużo bardziej elastyczny niż poprzedni 1.3 (może to kwestia skrzyni).


Wydaje mi się, że może to być kwestia DualJeta, czyli podwójnych wtryskiwaczy. Oczywiście zestopniowanie skrzyni oraz niska masa także swoje robi.

Remote pisze:
Wybrałeś zakres gdzie różnica jest najmniejsza ;)
W codziennej jezdzie 1.0T to po prostu inna generacja i przyjemność jazdy w stosunku do 1.2


Wszystko zależy od subiektywnych odczuć. Mnie się lepiej jeździło wolnossącym, niż turbolitrem :)

red pisze:
A czy ten silnik 1.2 jest rzeczywiście tak ekonomiczny jak wszędzie mówią/piszą?


Nawet bardziej :)

Rzuć np. okiem na to: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/90617


Ostatnio zmieniony 15-03-2019, 11:21 przez kotperski00, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 15-03-2019, 11:20 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Z własnego doświadczenia:

G13BA był świetny, korzystny moment obrotowy był dostępny dosyć nisko i mimo, że skrzynia była nieprzeciętnie długa, pierwszy i drugi bieg - rakieta, reszta biegów - brak elastyczności. O ile dobrze pamiętam, to już czwarty bieg był nadbiegiem.

M13A i K12B trzeba kręcić wysoko, żeby dobrze przyspieszać i było w miarę elastycznie.

K12C odczuwam jak G13BA ze znacznie lepszą skrzynią. Ten silnik jest naprawdę świetny, powiedziałbym kompletny w kategorii silników wolnossących. Mało pali i ciągnie jak należy. Mam też ISG - przypuszczam, że gdy silnik elektryczny wspomaga benzynowy, to przebieg korzystnego momentu obrotowego może się nieco zmienić jeszcze na plus, chociaż nigdy nie zwracałem uwagi, czy jest odczuwalne - w co oczywiście wątpię.


Na górę
Post: 15-03-2019, 11:28 
Offline

Rejestracja: 31-01-2019, 18:53
Posty: 5
Suzuki: Swift
dawidk pisze:
Z własnego doświadczenia:
przypuszczam, że gdy silnik elektryczny wspomaga benzynowy, to przebieg korzystnego momentu obrotowego może się nieco zmienić jeszcze na plus, chociaż nigdy nie zwracałem uwagi, czy jest odczuwalne - w co oczywiście wątpię.


Wydaje mi się (na podstawie 20 tys. km), że elektryk nie wspomaga silnika spalinowego w taki sposób, żeby można było odczuć przyrost osiągów. Sądzę, że robi to dyskretnie w momentach większego obciążenia silnika spalinowego. Na przykład mam wrażenie, że auto znacznie lżej "idzie" pod lekką górkę, niż można byłoby się spodziewać. Opiszę to tak: załóżmy dwie osoby dorosłe w samochodzie, może trochę bagażu i jedziemy lekko wznoszącą się drogą. Nie są to górki jak na Zakopiance, ale widać wyraźnie lekkie nachylenie. Biorąc pod uwagę moc silnika i to, że jest wolnossący, można oczekiwać, że takie warunki będą dla niego odczuwalne, prawda? A tymczasem nie są.

Oczywiście nie wiem tylko, czy to siła autosugestii, czy ten ISG faktycznie tak działa. Fakty są jednak takie, że w takiej sytuacji, jak opisałem powyżej bateria szybko znika :)


Na górę
Post: 15-03-2019, 12:53 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Pisałem o tym kilka postów wyżej, że ISG zamienia 50 Nm spalinowego, a nie dodaje.

Teraz tylko zasugerowałem, że teoretyczne mówiąc wspomagający ISG może zmieniać krzywą momentu obrotowego.


Na górę
Post: 16-03-2019, 06:20 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
Ta prezentacja rozjaśnia, w jaki sposób działa SHVS:
https://youtu.be/Lfvig36a3og


Na górę
Post: 16-03-2019, 07:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
dawidk pisze:
K12C odczuwam jak G13BA ze znacznie lepszą skrzynią. Ten silnik jest naprawdę świetny, powiedziałbym kompletny w kategorii silników wolnossących. Mało pali i ciągnie jak należy. Mam też ISG - przypuszczam, że gdy silnik elektryczny wspomaga benzynowy, to przebieg korzystnego momentu obrotowego może się nieco zmienić jeszcze na plus, chociaż nigdy nie zwracałem uwagi, czy jest odczuwalne - w co oczywiście wątpię.


Miałem tez problem, który opisujecie z 1.3 - na trójce przestawał sensownie przyspieszać, co w mieście bywało problematyczne. 1.2 jest świetnie zestopniowany.

Co do ISG to ma jeszcze jedną zaletę (dla mnie) - bardzo dobrze hamuje silnikiem (bo włącza się ładowanie aku). Dawno już nie widziałem auta z takim hamowaniem. A w terenie górzystym się to przydaje. W miejscach gdzie diesel 1.9 przyspiesza ten utrzymuje prędkość lub zwalnia.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 16-03-2019, 08:57 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Warto zwrócić też uwagę, że przy hamowaniu silnikiem ładowanie jest "lekkie", a przy hamowaniu silnikiem wraz z użyciem hamulca ładowanie jest "mocniejsze" (widać to także na wyświetlaczu - strzałeczki ładowania poruszają się szybciej).


Na górę
Post: 16-03-2019, 17:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
dawidk pisze:
Warto zwrócić też uwagę, że przy hamowaniu silnikiem ładowanie jest "lekkie", a przy hamowaniu silnikiem wraz z użyciem hamulca ładowanie jest "mocniejsze" (widać to także na wyświetlaczu - strzałeczki ładowania poruszają się szybciej).

O, a tego nie zauważyłem. Muszę więcej patrzeć na wyświetlacz, a mnie na drogę. :-D

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-03-2019, 06:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-03-2018, 16:43
Posty: 46
Suzuki: Swift
Jestem po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym. Nie jestem znawcą, ale podwozie po roku użytkowania póki co wygląda jak w nowym aucie. Przy płaceniu jednak zabolało trochę, bo większość czynności na liście inspekcji to kontrola.


Na górę
Post: 19-03-2019, 12:32 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
Zabezpieczałeś podwozie? W sumie w instrukcji jest wzmianka o uzupełnieniu zabezpieczenia antykorozyjnego po pewnym czasie, lecz nie precyzuje po jakim.

Jak bardzo zabolało? Mnie pierwszy przegląd czeka szybciej niż po roku...


Na górę
Post: 19-03-2019, 13:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Mam jeszcze pytanie o czujniki ciśnienia w kołach...
Pośrednie z ABS? Czy bezpośrednie w każdym kole co się wiąże z wydatkami (dodatkowe czujniki) przy komplecie felg - jak w Vitara?
Nie mam tej informacji, a mnie to ciekawi...
Przypomnę - Premium/Premium Plus, 1.2...jeśli to ma znaczenie. :)
Z góry dziękuję za info.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 19-03-2019, 13:46 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Bezpośrednie.


Na górę
Post: 19-03-2019, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
W tzw. "podstawie" także bezpośrednie - tzn. 4 czujniki (w każdym kole)? Bo widzę, że masz full opcję, a ona nieco się różni. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 19-03-2019, 15:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 425
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Też, musiałem dokupić do alufelg :(

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 19-03-2019, 16:32 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Od listopada 2014 każdy nowy pojazd sprzedawany na terenie EU ma obowiązkowo zamontowane TPMS.


Na górę
Post: 19-03-2019, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
dawidk pisze:
Od listopada 2014 każdy nowy pojazd sprzedawany na terenie EU ma obowiązkowo zamontowane TPMS.

Tak, ale to nie muszą być czujniki zamontowane wewnątrz koła, a tego dotyczyło pytanie. :-) W Suzuki niestety są wewnątrz koła.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-03-2019, 20:34 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Oj, racja. Wybaczcie. Muszę uważniej czytać posty... :ok:


Na górę
Post: 20-03-2019, 06:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-03-2018, 16:43
Posty: 46
Suzuki: Swift
NerfMe pisze:
Zabezpieczałeś podwozie? W sumie w instrukcji jest wzmianka o uzupełnieniu zabezpieczenia antykorozyjnego po pewnym czasie, lecz nie precyzuje po jakim.

Jak bardzo zabolało? Mnie pierwszy przegląd czeka szybciej niż po roku...


Nic nie robiłem z podwoziem, pewnie zapytam o to przy nast. inspekcji. Co do kosztów to mieszkam za granicą, tu są chyba trochę wyższe - niecałe 300€.


Na górę
Post: 20-03-2019, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Bezpośrednie - wszystko jasne. Dziękuję. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 20-03-2019, 11:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
musi być pomiar ciśnienia a nie same czujniki! w bmw korzysta się pośrednio tzn pomiar optyczny poprzez wykorzystanie czujników ABS (albo ESP).

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 27-03-2019, 09:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Trafił się inny samochód i się zdecydowałem...Ciut większy - to za nim przemówiło. Ale Swift był kuszący.
Jestem od kilku dni posiadaczem Seata Ibizy V. Nie ukrywam, że I-sza moja przygoda z VAG-iem. :) No zobaczymy...
"Wodotrysków" brak - jest wszystko co potrzeba. :) Tak więc na chwilę obecną "w stajni" Vitara i Ibiza...no i Note (1.4, 2010r, krajowy), który powoli szykowany jest do sprzedaży. :)
Gdyby ktoś miał chęć na Nissana to proszę o priv. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 27-03-2019, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Jaki silnik w Ibizie ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-03-2019, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
MPI bez turbiny - jedynie 75KM (masa ok.1000kg). :) Broniłem się od turbo. Dlatego mój zakres w poszukiwaniu był wąski - nie było łatwo. Chciałem proste, w miarę ekonomiczne auto...takie chyba będzie. Szybkość/przyśpieszenie na drugim planie. :) Za parę lat będzie mi łatwiej, bo wszystkie będą już auta z turbiną...będę patrzył wtedy na urodę i opinie o silniku. A teraz hmmm. Ale jeśli chodzi o wygląd Ibizy...jest charakterystyczny i wg mnie dość atrakcyjny.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 27-03-2019, 17:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 425
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Hmm... no to jednak przy swifcie będzie się toczyć. Tak jak sandero 1,0 - jak to mówią "może i wolny ale za to dużo pali" :] Możesz zacząć żałować :]

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]