Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 05:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 810 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-04-2019, 04:23 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
Może rzeczywiście przyczyna tkwi w kolorze. Wina chyba jednak dzieli się na pół: SMP sprawdziło przy zamówieniu termin produkcji jednokolorowego i wyszedł styczeń, z kolei diler mógł niewyraźnie podkreślić, że chodzi o bikolor, albo też kręcił od początku, bo nie chciał stracić klienta) . Reasumując, niezależnie od tego, czy przyczyna tkwi w kolorze, czy w czymś innym, zostałem wprowadzony w błąd. Gdybym przy zamówieniu wiedział, że termin dostawy wydłuży się o dwa miesiące, zastanawialbym się jak Ty, Janku, nad bikolorem.


Na górę
Post: 12-04-2019, 06:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1502
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak możesz czekać to czekaj.
Jak auto potrzebne to kupuj u kogos innego.

Mi VW opóźnił kiedyś dostawę Golfa służbowego i na 1,5mca dostałem od nich auto zastępcze (vw polo). Za darmo.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-04-2019, 06:45 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
Czekać będę, wytrzymałem pół roku, to i wytrzymam kolejne dwa miesiące. Zastanawiam się teraz, ile ugram na tej sytuacji.


Na górę
Post: 12-04-2019, 13:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
czemu opóźnia się dostawa i to tak znacznie? proste,, duży zbyt jest w UE, tam nawet dobrze sprzedają sie swifty z silniczkiem 1.0 a u nas SMP wycofał się ze sprzedaży tego modelu.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 12-04-2019, 14:14 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
No to dogadałem szczegóły. Dostanę kartę rabatową (7% na robociznę, 5 % na akcesoria i części). Do tego do wyboru: przegląd 1 tys. i 20 tys. gratis lub do 1000 zł na wybrane akcesoria.


Na górę
Post: 12-04-2019, 14:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3894
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Rozumiem, że jak przyjdzie czas, to będzie dodatkowy rabat do tego:
https://suzuki.pl/auto/program-serwisowy-suzuki

:D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-04-2019, 14:18 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
W ramach ciekawostki. Otrzymałem maila z Centrali. Pięknie umywają ręce:
"Suzuki Motor Poland nie jest stroną zawartej umowy, w związku z tym skontaktowaliśmy się z dilerem, aby udzielił Panu informacji dotyczących zamówienia".


Na górę
Post: 12-04-2019, 14:22 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
czoboki pisze:
Rozumiem, że jak przyjdzie czas, to będzie dodatkowy rabat do tego:
https://suzuki.pl/auto/program-serwisowy-suzuki

:D

Raczej chyba dalszy serwis będzie kontynuowany poza ASO ;) zobaczymy


Na górę
Post: 14-04-2019, 19:14 
Offline

Rejestracja: 29-11-2018, 09:39
Posty: 18
Suzuki: Swift 1.2 Premium +
Ja mam swifta w kolorze niebieski + srebrny dach. Zamówienie złożyłem na początku stycznia, a odbiór auta był pod koniec lipca.


Na górę
Post: 25-04-2019, 08:12 
Offline

Rejestracja: 21-04-2019, 22:52
Posty: 7
Suzuki: sx4 s-cross
Planuję kupno Swifta , powiedzcie mi czy warto dopłacić do wersji elegance prawie 10 k ? Dość duże różnicę są jeśli chodzi o wyposażenie, najbardziej mnie irytuje w wersji premium plus, korbki do otwierania tylnych szyb, coś takiego w obecnych czasach :-)


Na górę
Post: 25-04-2019, 10:45 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
Sam sobie musisz odpowiedzieć. Największa różnica tkwi w systemach bezpieczeństwa i światłach LED. Teraz musisz sobie odpowiedzieć czy dasz radę bez tych udogodnień jeździć.

Ja mam PP+ i w tej cenie chyba ciężko o cokolwiek lepszego. Natomiast w cenie wersji Elegance to już jest duży wybór innych modeli więc trzeba się dokładnie zorientować.


Na górę
Post: 25-04-2019, 11:47 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Zdecydowanie warto.

Zacytuję się z tematu, w którym jakiś tydzień temu podsumowałem ten temat.

Cytuj:
Moim zdaniem absolutnie się nie zastawiaj, tylko bierz obecną generację i uważam, że warto dopłacić do SZ5 - dopłata do pełnego wyposażenia jest wręcz absurdalnie niska a i samochód na tle konkurencji jest tańszy z tym wyposażeniem.


Brytyjskie SZ5, czyli nasze Elegance.


Na górę
Post: 25-04-2019, 15:12 
Offline

Rejestracja: 17-07-2017, 04:57
Posty: 28
Suzuki: Swift IV
Dealerzy mówią, że mild hybryda jest w Swifcie gratisowa (występuje tylko w wersji Elegance). Jeśli tak podjedziemy do sprawy, to dopłacasz prawie 10 tys. za spore doposażenie auta. Warte swojej ceny? Może niekoniecznie. Jeśli natomiast wliczysz koszt hybrydy w te 10 tys. to wyjdzie na to, że wyposażenie jest dużo tańsze niż te 10 tysiaków. Ile tańsze? Konia z rzędem dla osoby znające odpowiedź. Napewno robi się bardzo korzystnie cenowo
Wybierając wersje zajrzałem do katalogu, gdzie dokładnie widać co otrzymasz za tę dopłatę. Lista bajerów przekonała mnie, że naprawdę warto. Z wyposażenia Elegance najważniejsze dla mnie są:
-klimatyzacja automatyczna
-tarcze hamulcowe z tyłu
-światła w technologii LED
-tempomat adaptacyjny
-pozioma regulacja kierownicy
-ładniejszy, moim zdaniem, wzór felg aluminiowych
-elektrycznie składane lusterka
Pozostałe rzeczy, choć mniej istotne dla mnie osobiście, też są super. Moim zdaniem warto


Na górę
Post: 25-04-2019, 16:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1502
Suzuki: TM3 LR Highland
Ta hybryda w Swifcie tak naprawde nic nie daje.
Gdyby to choć dzialalo tak jak w strym Civicu z manualną skrzynią ale tutaj płacimy 5k pln za akumulator ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 25-04-2019, 19:28 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
dawidk pisze:
Zdecydowanie warto.

Zacytuję się z tematu, w którym jakiś tydzień temu podsumowałem ten temat.

Cytuj:
Moim zdaniem absolutnie się nie zastawiaj, tylko bierz obecną generację i uważam, że warto dopłacić do SZ5 - dopłata do pełnego wyposażenia jest wręcz absurdalnie niska a i samochód na tle konkurencji jest tańszy z tym wyposażeniem.


Brytyjskie SZ5, czyli nasze Elegance.


Przy cenie autka 50 tys. zł - dopłaty 10 tys zł nie nazywałbym absurdalnie niską. Chyba wręcz przeciwnie... Może w UK to trochę inaczej wygląda.

W Elegance dochodzą dwie rzeczy, których ja nie chciałem mieć w aucie - dostęp bezkluczykowy i system start stop:D


Na górę
Post: 25-04-2019, 19:38 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Tą swiftową hybrydę można odebrać gratisowo, gdyż patrząc w cennik Ignisa i Baleno modele hybrydowe są wyodrębnione od wersji wyposażenia i to ze sporą różnicą cenową. Jednak wciąż samochód posiada kosztowne komponenty, choćby wskazując same ISG.

Cytuj:
Ta hybryda w Swifcie tak naprawde nic nie daje.

Daje, daje. Oczywiście wyłącznie w mieście + wyciśnięcie do granic możliwości mniejszego spalania silnika K12C. Różnica w stosunku do K12B w poprzednim swifcie to około 0,6-0,7 litra - przy cyklu wyłącznie miejskim. Fakt faktem, że nowy swift jest też lżejszy.

Cytuj:
Przy cenie autka 50 tys. zł - dopłaty 10 tys zł nie nazywałbym absurdalnie niską. Chyba wręcz przeciwnie... Może w UK to trochę inaczej wygląda.

U innych producentów dopłaty są wyższe, co gorsza w pakietach - wtedy kompletowanie może być już naprawdę kosztowne.


Na górę
Post: 25-04-2019, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1502
Suzuki: TM3 LR Highland
dawidk pisze:
Daje, daje. Oczywiście wyłącznie w mieście + wyciśnięcie do granic możliwości mniejszego spalania silnika K12C. Różnica w stosunku do K12B w poprzednim swifcie to około 0,6-0,7 litra - przy cyklu wyłącznie miejskim. Fakt faktem, że nowy swift jest też lżejszy.


Nie porownuj K12C do K12B tylko C do C+mikroHybryda.
Wtedy zobaczysz, że różnica to max 0,2-0,3l na setkę...Kompletnie niekonomiczne rozwiązanie w zakupie.
W praktyce pali tyle samo, bo jest tam tak naprawde tylko alternator zintegrowany z rozrusznikiem. Sens to ma tylko przy bardzo intensywnym uźywaniu systemu start-stop. (co jest jak wiadomo szkodliwe dla silnika).
Moze gdyby dac duzy akumulator do tego (np. 5-6 razy wiekszy) to byłoby to lepsze rozwiązanie ale wtedy byłby problem z doładowaniem tego akumulatora.

Trzeba poczekac az Suzuki wprowafzi u nas Full Hybrid Drive. W 2020 powinien już być.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 25-04-2019, 22:01 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Porównałem K12C+ISG do K12B, bo tylko takimi konfiguracjami jeździłem, a więc mogę się z uzasadnieniem wypowiedzieć na ten temat.

ISG także wspomaga silnik podczas przyspieszania, więc również i w praktyce ta lekka hybryda siłą rzeczy zmniejsza spalanie. Wiadomo, dużo czynników wpływa na to o ile je zmniejsza, między innymi stan naładowania baterii, odpowiednio głębokie wciskanie pedału gazu. Rozwiązanie zasilania części urządzeń elektrycznych z baterii hybrydy podczas gdy silnik jest w trybie stop-start, wpływa na to, jak długo po wznowieniu pracy silnika będzie wspomagany przez ISG... Tu można zacząć się zastanawiać, czy bardziej "opłaca" się korzystanie z systemu stop-start czy ze wspomagania ISG (wyłączając system stop-start). I tak dalej... Choćby lekka hybryda zmniejszała spalanie nawet tylko o 0,1 litra, to jednak wciąż realnie je zmniejsza. A że tak mało, to w tej chwili drugorzędna sprawa. W końcu to nie jest pełna hybryda.

Możesz uzasadnić, dlaczego system stop-start jest szkodliwy dla silnika - zaznaczam - w praktyce?

Żeby nie było, że się zapieram i bronię SHVS - osobiście kupiłem wersję Elegance z ISG tylko ze względu na wyposażenie, gdyby były wyodrębnione wersje Elegance i Elegance SHVS, na pewno bym nie dopłacił - zwyczajnie się to nie kalkuluje jak na moje przebiegi.

Gdyby tak określić SHVS jako ISG + dopracowany K12C + niska masa własna jako całość, ma to już jakiś sens...


Na górę
Post: 26-04-2019, 06:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1568
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Start-stop jest szkodliwy dla rozrusznika, ale nie silnika. W SHVS start-stop jest obsługiwany przez ISG. Dzięki temu działa bardzo dobrze i nie ma potrzeby go wyłączać, jak w innych autach. W korkach oszczędności na paliwie są widoczne (zresztą komputer pokładowy pokazuje czas wyłączenia i zaoszczędzone paliwo). W elegance jest moim zdaniem warte swojej ceny też ze względu na aktywny tempomat i całą resztę elektronicznego wsparcia.
Jeśli kupujesz auto na dłużej to warto mieć trochę nowoczesnej technologii na pokładzie, żeby za chwilę nie żałować, że czegoś brakuje.

Nie wiem jak teraz z dostępnością wersji SHVS. W ofercie jest, ale ile się czeka. Ja czekałem pół roku.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-04-2019, 06:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1502
Suzuki: TM3 LR Highland
Układ wtryskowy i korbowo-tłokowy są obciąźane najmocniej podczas rozruchu silnika.
Częste wyłączanie i włączanie silnika powoduje jego większe zużycie. Dochodzi do mikro zatarć, olej nie jest w pełni rozprowadzany po silniku. (czytałem o tym badania na jednej z politechnik).

W pełnej hybydzie czy plug in efekt zuzycia jest o wiele mniejszy, bo auto rusza na elektyku, a nie na spalinowce, więc silnik spalinowy "odpoczywa" w momencie gdy miałby najciężej. To jest sytuacja idealna dla trwałości jednostki, co zresztą widać po tym jakie bezawaryjne przebiegi osiągają auta w pełni hybrydowe...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-04-2019, 07:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Ja też nie chciałem mieć systemu start-stop więc rozumiem kolegę NerfMe. Z wyposażenia wersji elegance chciałbym tylko automatyczną klimatyzacje, resztę nie koniecznie.
Gdybym stał przed wyborem raz jeszcze to ponownie kupiłbym premium plus.
Elegance byłby wart zakupu gdyby miał 6 bieg.

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 26-04-2019, 08:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1502
Suzuki: TM3 LR Highland
superczesiu pisze:
Elegance byłby wart zakupu gdyby miał 6 bieg.


Tego najbardziej brakuje Swiftowi. O ile w wersji 1.2 jeszcze jakoś sie da życ ze stara 5b skrzynią, to w 1.0T powinien ten 6b byc obowiązkowo.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-04-2019, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1568
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Więcej biegów to zawsze lepiej, wiadomo. Ale zastanawiam się gdzie Wy swiftem jeździcie, że Wam tej szóstki tak brakuje. W końcu to miejskie auto. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-04-2019, 11:54 
Offline

Rejestracja: 21-04-2019, 22:52
Posty: 7
Suzuki: sx4 s-cross
Dziękuję za opinie,

wypożyczyłem sobie na weekend Baleno żeby sprawdzić jak się spisuje podczas jazdy miejskiej przetestuję również w trasie 100 km , niestety nie mieli Swifta, którego raczej zamówię w wersji elegance , chyba że mi odbije to wezmę sporta ( bardziej mi się podoba :) )
Samochodu będę używał głównie miasto, raz może dwa razy w roku trasa.


Na górę
Post: 26-04-2019, 16:12 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Remote pisze:
Częste wyłączanie i włączanie silnika powoduje jego większe zużycie. Dochodzi do mikro zatarć, olej nie jest w pełni rozprowadzany po silniku.

W teorii owszem, a w praktyce? W praktyce tak traktowany silnik przez długie lata i kilometry eksploatacji nie będzie protestował, ani nawet nie będzie dawał znaków zużycia. W pełnej hybrydzie silnik spalinowy też kiedyś w końcu rusza. Aczkolwiek nie jeździłem nigdy pełną hybrydą, to zakładam, że gdy taki samochód zmuszony jest do jazdy na silniku spalinowym, to stop-start nadal służy, więc na jedno wychodzi. Jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić. Wyżej zauważyłem pojęcie mikrohybrydy - to nie to samo co mild hybrid.

Dla "porównania" - miałem swifta z '97 roku, do dzisiaj silnik chodzi jak w zegarku (przebieg około 250kkm), a 80% eksploatacji to była jazda na bardzo krótkich odcinkach. Podobnie eksploatowany rodzinny Ignis z '05 roku - silnik pracuje jak nowy, oleju nie spala (niecałe 200kkm).

Co do klimatyzacji automatycznej, jak dla mnie przydaje się jedynie gdy jest ciepło. Zimą mam z nią więcej roboty, niż w przypadku klimatyzacji manualnej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 810 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]