
Wraz z oficjalną prezentacją w Japonii
27 grudnia 2016 zadebiutował
najnowszy Swift. Sprzedaż od stycznia 2017.
Wersja europejska zostanie przedstawiona na genewskim salonie samochodowym w marcu 2017, a w II kwartale model ten trafi do pierwszych salonów. Na razie nie wiadomo kiedy pojawi się w Polsce - może jeszcze w maju, lecz raczej nie później niż latem.
W zależności od sposobu liczenia*, w Europie będzie to piąta lub szósta generacja Swifta.
Od obecnie jeszcze dostępnej (u nas w gamie okrojonej do jedynej wersji Comfort Plus) różni się prawie wszystkim. Nowa jest platforma "Heartect", zapewniająca lepszą sztywność, bezpieczeństwo i niższą masę, inne są wymiary zewnętrzne i wewnętrzna, rozstaw osi i niemal każdy detal poza charakterystyczną linią okien od czarnego słupka A po okna w tylnych drzwiach. Suzuki postanowiło pójść za modą na "pływające dachy" i również umieściło klamki tych drzwi w słupku C.
Do napędu japońskiego Swifta wykorzystano dwie znane już jednostki benzynowe: K12C DualJet (1.2/91 KM, maks. moment obrotowy 118 Nm przy 4400 obr./min) i K10C BoosterJet (1.0/102 KM, maks. moment 150 Nm dostępny w zakresie 1700 - 4500 obr.) - tu o obniżonej mocy względem wersji montowanej w produkowanym w Indiach modelu Baleno.
W drugiej połowie 2017 roku dołączyć ma do nich Swift Sport z silnikiem K14C BoosterJet, najprawdopodobniej o mocy 140 KM jak w Vitarze S, chociaż wciąż zdarzają się spekulacje, że Suzuki może zdecydować się jeszcze nieco podnieść moc swojego "hot hatcha". Sport ma mieć 6-stopniową ręczną przekładnię i możliwe, że otrzyma też napęd AllGrip.
Swift 2017 na japońskim rynku oferowany ma być w wersjach 1.2 2WD z 5-biegowym manualem, 1.2 4WD z przekładnią CVT i 1.0 RSt 2WD z 6-biegowym automatem.
Wymiary (dł. x sz. x wys.): 3840 x 1695 x 1500 mm, czyli mniej więcej taki sam jak obecna generacja. Wersja 4WD jest 25 mm wyższa z powodu zwiększonego prześwitu.
Rozstaw osi: 2450 mm, czyli 20 mm więcej niż obecnie.
Pojemność bagażnika: 265 l, czyli wyraźnie więcej.
W porównaniu do III generacji Swift urósł o 50 mm na długość, zachowując podobną szerokość i wysokość. Rozstaw osi wzrósł znacząco o 70 mm.

Masa własna zmniejszyła się do 860 kg w wersji podstawowej 1.2 2WD, a w najcięższej (1.2 4WD CVT) wynosi 950 kg.
Nowy Swift może być wyposażony w wiele nowych systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, z których część znana jest już m.in. z Vitary i debiutującego właśnie w Europie Ignisa. Wśród nowości w Swifcie wymienić można:
- Dual Sensor Brake Support - system zapobiegający kolizjom
- Automatyczne światła Full LED
- Adaptacyjny tempomat
- Nowy system multimedialny z Android Auto, Apple Car Play, nawigacją i Bluetooth
- Nowy system SHVS wykorzystujący silnik elektryczny o mocy 2,3 kW i 50 Nm
- Asystent pasa ruchu
- Kamerę cofania i wizualizację 360o
- Hill Hold Control
- System Idling Stop (tym razem standard w każdej wersji)
- Aktywne zagłówki przednich foteli
- Regulację kierownicy w 2 płaszczyznach
- Zintegrowany podłokietnik dla kierowcy
Zaskoczeniem jest zachowanie "patyczków" do obsługi komputera pokładowego
Na japońskim rynku Swift posiada też klimatyzację EcoCOOL pozwalającą na pracę przy wyłączonym silniku (np. w czasie postoju na światłach).
Filmiki:
Nowa platforma:
https://www.youtube.com/watch?v=5k-Dn_jnV9kEkologiczne rozwiązania:
https://www.youtube.com/watch?v=t3CjxhzWp7sNowy system automatycznego wykrywania przeszkód i hamowania awaryjnego DSBS (jak w Ignisie), tempomat adaptacyjny, automatycznie zmieniające się światła i kamera 360:
https://www.youtube.com/watch?v=fEa63WKvAqw Wnętrze:

Podobnie jak w Vitarze i Ignisie, niektóre elementy wnętrza można będzie wybrać w innych kolorach, choć raczej nie będzie to aż tak rozbudowana oferta jak w Japonii:

Nowością jest też fotel kierowcy z opuszczanym podłokietnikiem:

Więcej fotek z pierwszych dni, porównanie wyglądu obecnej generacji z nową i dyskusja tu:
viewtopic.php?f=47&t=365&start=475
*I generacja: 1983 - 1989, II generacja: 1989 - 2004 (niektórzy wyróżniają tu podział na 1989 - 1995 i 1995 - 2004), III generacja: 2004 - 2009, IV generacja: 2010 - 2016.