Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-02-2023, 19:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-01-2023, 10:41 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 74
W tym tygodniu mój Swift przekroczył 100 tys. przebiegu, więc myślę, że pora podsumować to i owo :)
Zapewne jest to najstarszy egzemplarz na forum, bo pierwsza rejestracja w połowie maja 2017. Czyli najpierwszy wypust ze wszystkich. Kupiony nowy w salonie, 1.2 SHVS, czyli Elegance, manual.

- średnie spalanie z całego okresu eksploatacji 4.64 litra, jazda 70% miasto, 20% drogi pozamiejskie, 10% autostrady i ekspresówki.
- Olej z filtrami co 10 tys., 0W20, Amsoil Signature Series.
- Do setki powtarzalne 10.0-10.5 sekundy, żadne tam 11.9 jak piszą w specyfikacji.
- Vmax zmierzone GPSem w telefonie, 188 km/h, niestety do 190 nie udało się dobić. Ale z reguły szybciej niż 130 nie jeździłem, bo się głośno robi.

Usterki i awarie:

- Sprzęgło od początku było dziwne, auto poszarpywało przy ruszaniu przez chwilę po całonocnym postoju. Jedno przypalenie ostrym startem rozwiązało problem, od tamtej pory działa idealnie.
- Ręczny wymagał podciągnięcia przy ok. 80 tys. Działać działał dobrze, ale dźwignia miała 50% skoku jałowego. Po regulacji jest brzytwa.
- Karta nawigacji zaczęła czasami nie mieć styku. Nie bawiłem się w czyszczenie, kupiłem nową ze świeżymi mapami. Problem rozwiązany.

I na tym koniec.

Ogólnie auto - rewelacja. Świetnie jeździ, jest wygodne, mało pali i jest całkowicie bezawaryjne. Wnętrze dobre mimo plastików - nic nie skrzypi i jest dobrze spasowane. Jedyna wada to słabe wyciszenie, ale mi to nie przeszkadza, bo japończykami jeżdżę od dawna (mam np. jeszcze dwie Mazdy) i przywykłem. Narzekania na lakier nie rozpoczynam, bo wszystkie współczesne auta lakiery mają beznadziejne, więc Swift się tutaj nie wyróżnia.

Czy kupiłbym ponownie? Tak i nie. Tak - ale wyłącznie takiego, jakiego mam teraz, czyli z automatyczną klimą i LEDami oraz z silnikiem 90-konnym. Ewentualnie pierwszego Sporta, tego 140 KM. Nie - bo inne wersje mi nie leżą, a ten 1.2 osłabiony do 83 KM jeździ jakoś drętwo, zupełnie inaczej. Trzygarkowca nie biorę pod uwagę.


Na górę
Post: 22-01-2023, 13:30 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 17
Kotperski pisze:
Zapewne jest to najstarszy egzemplarz na forum, bo pierwsza rejestracja w połowie maja 2017.


Żebyś się nie zdziwił :P Obrazek

Tylko przebieg mam mniejszy o połowę.

A auto 10/10 swoją drogą - niech się sprawuje dalej tak dobrze!


Na górę
Post: 23-01-2023, 09:17 
Offline

Rejestracja: 16-04-2018, 20:36
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Swift
Kotperski pisze:

- średnie spalanie z całego okresu eksploatacji 4.64 litra, jazda 70% miasto, 20% drogi pozamiejskie, 10% autostrady i ekspresówki.
.

Fajnie, ja panizej 6l nie moge zejść, a teraz w zimie to 6,5 l dochodzi. Tyle ze ja nie mam SHVS wiec moze tu jest pies pogrzebany?


Na górę
Post: 23-01-2023, 11:18 
Offline

Rejestracja: 03-06-2020, 11:10
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Swift 1.2 CVT, 2020
DeDalus4 pisze:
Kotperski pisze:

- średnie spalanie z całego okresu eksploatacji 4.64 litra, jazda 70% miasto, 20% drogi pozamiejskie, 10% autostrady i ekspresówki.
.

Fajnie, ja panizej 6l nie moge zejść, a teraz w zimie to 6,5 l dochodzi. Tyle ze ja nie mam SHVS wiec moze tu jest pies pogrzebany?


To chyba zależy od miasta. Ja we Wrocławiu (top najbardziej zakorkowanych miast na ŚWIECIE) nie mogę zejść poniżej 7.


Na górę
Post: 23-01-2023, 15:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 49
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Miło czytać taki post, choć mój swift ma niespełna 10 tys km to utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze wybrałem i zapowiada się się na bezawaryjna eksploatacje. Mój też ma średnie spalanie 4,6 choć przeważają drogi pozamiejskie. Auto potwierdzam rewelacja. Jeszcze się dopytam:
- czy coś wymieniałeś jeśli chodzi o osprzęt np, paski, rolki, hamulce, świece zapłonowe?
- jak po tym czasie się zachowuje układ hybrydowy piszesz, że awarii nie miałeś, a czy czujesz np. spadek wydajności akumulatora układu hybrydowego po takim przebiegu czy jeździ dalej jak nowy?
Życzę kolejnych bezawaryjnych 100 tys km albo nowego swifta, który niedługo powinien mieć premiere :P


Na górę
Post: 23-01-2023, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
7 km różnicy nie robi. :D jak jestes z okolic trójmiasta to możemy drag race zrobić :D


Na górę
Post: 24-01-2023, 13:11 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 74
Lukasz27 pisze:
- czy coś wymieniałeś jeśli chodzi o osprzęt np, paski, rolki, hamulce, świece zapłonowe?


Tak. Wymieniłem pasek klinowy, klocki i płyn hamulcowy, chłodzący, opony i niedawno świece. Możliwe, że coś jeszcze, o czym zapomniałem. Klocki dlatego, że zużyłem hamowaniami :), opony w zasadzie jeszcze spokojnie mogły być, bo i bieżnik był w porządku i guma też nie była sparciała ani trochę, ale po prostu prowadzenie auta mi nie podchodziło, bo te Ecopie to takie średnie na jeża były. Jakieś 15 tysięcy temu Swift dostał nowe Yokohamy w fabrycznym rozmiarze i różnica jest bardzo na plus. Chodzą mi po głowie jeszcze nowe sprężyny (o ile dostanę progresywne) i amortyzatory - wiem, że Bilstein robi B4 i B6 dla Swifta. A odrobinę sztywniejsze by się przydało, szczególnie z przodu. Ale nie ma pośpiechu, zawieszenie jest w idealnym stanie do tej pory. Może kiedyś.

Reszta wymian nie była spowodowana awariami, ale po prostu zgodnie z instrukcją postępowałem i wymieniałem elementy nawet wtedy, kiedy były jeszcze dobre i auto jeździło normalnie.

Lukasz27 pisze:
- jak po tym czasie się zachowuje układ hybrydowy piszesz, że awarii nie miałeś, a czy czujesz np. spadek wydajności akumulatora układu hybrydowego po takim przebiegu czy jeździ dalej jak nowy?


Trudno powiedzieć. Tzn. belki baterii w zegarach ładują i rozładowują się normalnie, komunikatów o czymkolwiek brak, błędów przez OBD2 też nie widzę żadnych, więc na oko wszystko jest OK. O różnicy w wydajności nie potrafię nic powiedzieć, bo w sumie podczas jazdy tego nie czuć w żaden sposób. Tzn. nie widziałem jakiejkolwiek różnicy w jeździe wersją SHVS i zwykłą bez hybrydy.

Lukasz27 pisze:
Życzę kolejnych bezawaryjnych 100 tys km albo nowego swifta, który niedługo powinien mieć premiere :P


Nie wiem, czy nowy będzie też tak fajny jak ten - ale póki co obecny nie sprawia wrażenia zużywającego się w jakimkolwiek stopniu, więc nie planuję zmiany :)


Na górę
Post: 24-01-2023, 13:13 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 74
swirusek231 pisze:
7 km różnicy nie robi. :D jak jestes z okolic trójmiasta to możemy drag race zrobić :D


Jeździłem z ciekawości demówką 83-konną i byłem trochę rozczarowany. Opóźniona reakcja na gaz, wolniej na obroty się wkręcał, jakiś taki zmulony mi się wydawał. Ale może dlatego, że przebieg był coś rzędu 300 km, więc auto zupełnie nowe, niedotarte i w sumie jeszcze ledwo "rozruszane".


Na górę
Post: 24-01-2023, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 49
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Kotperski pisze:
Jeździłem z ciekawości demówką 83-konną i byłem trochę rozczarowany. Opóźniona reakcja na gaz, wolniej na obroty się wkręcał, jakiś taki zmulony mi się wydawał. Ale może dlatego, że przebieg był coś rzędu 300 km, więc auto zupełnie nowe, niedotarte i w sumie jeszcze ledwo "rozruszane".


Możliwe, że silnik nie dotarty miał gorsze osiągi przykładowo według danych technicznych wygląda to następująco:
Przedl lift 1242 cm3 90 km przy 6000 obr/m i 120 Nm max przy 4400 obr/min pojemność baterii hybrydy 3 Ah przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s manual
po lift 1197 cm3 83 km przy 6000 obr/min i 107 Nm max przy 2800 obr/min pojemność baterii hybrydy 10 Ah przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s manual 12,2 s automat
1.0 bosterjet ma 10.6 a swift sport 9,1 0-100 km/h

Choć przyspieszenie przed lift ma lepsze to po lift powinien zbierać się ładniej od dołu tak mi się wydaje. Nie wiem jak w innych wersjach, ale w CVT bardzo czuć hybrydę w po lifcie. Jestem w stanie dokładnie stwierdzić kiedy hybryda działa, a kiedy nie wcale nie patrząc na wyświetlacz, widać to też na obrotach, żeby płynnie przyspieszać jak układ nie wspiera muszą być wyższe.
Kotperski dzięki za wyczerpującą odpowiedz na temat eksploatacji fajnie, że tak mało się psuje w tym samochodzie bardzo mnie to cieszy.


Na górę
Post: 24-01-2023, 22:35 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 130
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Kotperski pisze:
swirusek231 pisze:
7 km różnicy nie robi. :D jak jestes z okolic trójmiasta to możemy drag race zrobić :D


Jeździłem z ciekawości demówką 83-konną i byłem trochę rozczarowany. Opóźniona reakcja na gaz, wolniej na obroty się wkręcał, jakiś taki zmulony mi się wydawał. Ale może dlatego, że przebieg był coś rzędu 300 km, więc auto zupełnie nowe, niedotarte i w sumie jeszcze ledwo "rozruszane".

To raczej nie przebieg, tylko ekologia. Wolniejsze zmiany, to lepsza kontrola nad spalaniem i emisjami. Od dawna już benzyniaki robią się coraz bardziej mulaste.


Na górę
Post: 24-01-2023, 23:50 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 17
Suzuki: swift shvs
mcjezioro pisze:
Kotperski pisze:
swirusek231 pisze:
7 km różnicy nie robi. :D jak jestes z okolic trójmiasta to możemy drag race zrobić :D


Jeździłem z ciekawości demówką 83-konną i byłem trochę rozczarowany. Opóźniona reakcja na gaz, wolniej na obroty się wkręcał, jakiś taki zmulony mi się wydawał. Ale może dlatego, że przebieg był coś rzędu 300 km, więc auto zupełnie nowe, niedotarte i w sumie jeszcze ledwo "rozruszane".

To raczej nie przebieg, tylko ekologia. Wolniejsze zmiany, to lepsza kontrola nad spalaniem i emisjami. Od dawna już benzyniaki robią się coraz bardziej mulaste.


dokładnie. co by nie robił, jak mocno by nie przyspieszał, afr 14,7

BTW skądś kojarzę twego nicka, LPG Forum?


Na górę
Post: 25-01-2023, 10:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11966
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Gratulacje i dalszej bezproblemowej jazdy! :)

Wziąłem raz Swifta 1.0 BoosterJet na jazdę i poza wrażeniem jazdy samochodem z papieru (nawet na tle Scrossa/Vitary), dawał dużo frajdy dynamiką i prowadzeniem.
Do tego spalanie prawie żadne - poniżej 5 l.
Wcześniej kilka razy jechałem innymi wersjami Swifta i ten 1.0 nadal mocno zaskoczył na plus. Przyspieszał jakby miał z 30% koni więcej niż na papierze.

Gdyby nie absurdalna wówczas cena wersji Elegance, może bym rozważył.


Na górę
Post: 25-01-2023, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Kotperski pisze:
swirusek231 pisze:
7 km różnicy nie robi. :D jak jestes z okolic trójmiasta to możemy drag race zrobić :D


Jeździłem z ciekawości demówką 83-konną i byłem trochę rozczarowany. Opóźniona reakcja na gaz, wolniej na obroty się wkręcał, jakiś taki zmulony mi się wydawał. Ale może dlatego, że przebieg był coś rzędu 300 km, więc auto zupełnie nowe, niedotarte i w sumie jeszcze ledwo "rozruszane".



Chociaż nie , u mnie drag race to ciezko bo mam dociazenie tylnej osi butla z LPG . chociaż odkąd mam tę butle to tył mniej podskakuje na nierównościach, więc może potrzebował dociążenia :)
Opóźniona reakcja na gaz to mam wrażenie, że chyba wszystkie auta spelniające te norme euro 6d mają idx do jakiegos vaginowozu z DSG to zobaczysz co to lag, bez trybu S wiekszoscią modeli nie da się jeździć, bo jak chcesz szybko wlączyć się np do ruchu to skrzynia ma laga jakby polecenie skrzynia silnik szla poczta polską


Na górę
Post: 25-01-2023, 11:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Lukasz27 pisze:
Kotperski pisze:
Jeździłem z ciekawości demówką 83-konną i byłem trochę rozczarowany. Opóźniona reakcja na gaz, wolniej na obroty się wkręcał, jakiś taki zmulony mi się wydawał. Ale może dlatego, że przebieg był coś rzędu 300 km, więc auto zupełnie nowe, niedotarte i w sumie jeszcze ledwo "rozruszane".


Możliwe, że silnik nie dotarty miał gorsze osiągi przykładowo według danych technicznych wygląda to następująco:
Przedl lift 1242 cm3 90 km przy 6000 obr/m i 120 Nm max przy 4400 obr/min pojemność baterii hybrydy 3 Ah przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s manual
po lift 1197 cm3 83 km przy 6000 obr/min i 107 Nm max przy 2800 obr/min pojemność baterii hybrydy 10 Ah przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s manual 12,2 s automat
1.0 bosterjet ma 10.6 a swift sport 9,1 0-100 km/h

Choć przyspieszenie przed lift ma lepsze to po lift powinien zbierać się ładniej od dołu tak mi się wydaje. Nie wiem jak w innych wersjach, ale w CVT bardzo czuć hybrydę w po lifcie. Jestem w stanie dokładnie stwierdzić kiedy hybryda działa, a kiedy nie wcale nie patrząc na wyświetlacz, widać to też na obrotach, żeby płynnie przyspieszać jak układ nie wspiera muszą być wyższe.
Kotperski dzięki za wyczerpującą odpowiedz na temat eksploatacji fajnie, że tak mało się psuje w tym samochodzie bardzo mnie to cieszy.



Przyznam szczerze że w swoim nie ma tych 13 sekund do setki a jest co najmniej sekunde szybszy. Według wielu testów jak oglądalem manual w rzeczywistości ma cos między 11,5-12 s do setki.


Na górę
Post: 25-01-2023, 12:26 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 74
Avalanche pisze:
Wziąłem raz Swifta 1.0 BoosterJet na jazdę i poza wrażeniem jazdy samochodem z papieru (nawet na tle Scrossa/Vitary), dawał dużo frajdy dynamiką i prowadzeniem.
Przyspieszał jakby miał z 30% koni więcej niż na papierze.


Auto faktycznie sprawia wrażenie bardzo delikatnego, to jednak to tylko pozory - a brak kilogramów czuje się na drodze. Niska masa robi swoje, żadne tam asystenty i wspomagacze tego wrażenia nie zastąpią.


Na górę
Post: 25-01-2023, 12:30 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 74
swirusek231 pisze:
Opóźniona reakcja na gaz to mam wrażenie, że chyba wszystkie auta spelniające te norme euro 6d mają idx do jakiegos vaginowozu z DSG to zobaczysz co to lag, bez trybu S wiekszoscią modeli nie da się jeździć, bo jak chcesz szybko wlączyć się np do ruchu to skrzynia ma laga jakby polecenie skrzynia silnik szla poczta polską


Jeździłem wieloma, bo szukałem kilka lat temu kombiaka segmentu D lub E. No dramat, dokładnie tak jak piszesz. Może dobrze wyglądają i mają na papierze świetne osiągi, ale jeździć tym się nie da, bo aż zęby bolą. Alfa niestety nie robi Giulii kombi (ależ to był niesamowity samochód!), więc wziąłem JEDYNE sensowne moim zdaniem auto - Mazdę 6. Wolnossak, manual, jest idealna jak dla mnie. Tylko Włosi i Japończycy potrafią dobrze zestroić silnik wolnossący z manualną skrzynią.

swirusek231 pisze:
Przyznam szczerze że w swoim nie ma tych 13 sekund do setki a jest co najmniej sekunde szybszy. Według wielu testów jak oglądalem manual w rzeczywistości ma cos między 11,5-12 s do setki.


To jak jak ze zwykłym 90-konnym. Suzuki podaje 11.9 sekundy do setki, a w rzeczywistości można wycisnąć z auta 10.0 jak się postarać, a w 10.5 to setkę za każdym razem zrobi bez problemu.


Na górę
Post: 26-01-2023, 20:04 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 130
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
wjarzab pisze:

dokładnie. co by nie robił, jak mocno by nie przyspieszał, afr 14,7

BTW skądś kojarzę twego nicka, LPG Forum?

Możliwe.


Na górę
Post: 27-01-2023, 13:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Kotperski pisze:
swirusek231 pisze:
Opóźniona reakcja na gaz to mam wrażenie, że chyba wszystkie auta spelniające te norme euro 6d mają idx do jakiegos vaginowozu z DSG to zobaczysz co to lag, bez trybu S wiekszoscią modeli nie da się jeździć, bo jak chcesz szybko wlączyć się np do ruchu to skrzynia ma laga jakby polecenie skrzynia silnik szla poczta polską


Jeździłem wieloma, bo szukałem kilka lat temu kombiaka segmentu D lub E. No dramat, dokładnie tak jak piszesz. Może dobrze wyglądają i mają na papierze świetne osiągi, ale jeździć tym się nie da, bo aż zęby bolą. Alfa niestety nie robi Giulii kombi (ależ to był niesamowity samochód!), więc wziąłem JEDYNE sensowne moim zdaniem auto - Mazdę 6. Wolnossak, manual, jest idealna jak dla mnie. Tylko Włosi i Japończycy potrafią dobrze zestroić silnik wolnossący z manualną skrzynią.

swirusek231 pisze:
Przyznam szczerze że w swoim nie ma tych 13 sekund do setki a jest co najmniej sekunde szybszy. Według wielu testów jak oglądalem manual w rzeczywistości ma cos między 11,5-12 s do setki.


To jak jak ze zwykłym 90-konnym. Suzuki podaje 11.9 sekundy do setki, a w rzeczywistości można wycisnąć z auta 10.0 jak się postarać, a w 10.5 to setkę za każdym razem zrobi bez problemu.



No jakbym potrzebował kombi to teraz tylko mazde 6 od biedy corolla TS ale to troche jakby żołwia do zająca porównywać. Swoją drogą ludzie tak mazde min cisną za slabe silniki ale mazda np podczas afery diesel gate pokazala, że jest jedyna marką na rynku europejskim, której diesle spełniają napisane normy emisji xD a benzyniaki skyactiv sa naprawde oszczędne, ponoć te X to już wgl mózg na ścianie bo pala w zasadzie tyle samo nie ważne czy jedziesz jak dziad czy dynamicznie. Ale za to uwielbiam japończyków :) zamiast ślepo iść w nowości udoskonalają co mają


Na górę
Post: 28-01-2023, 08:41 
Offline

Rejestracja: 02-07-2011, 16:37
Posty: 102
Avalanche pisze:
Gratulacje i dalszej bezproblemowej jazdy! :)

Wziąłem raz Swifta 1.0 BoosterJet na jazdę i poza wrażeniem jazdy samochodem z papieru.


Widzę że nie tylko ja mam takie wrażenie z tym że ja się przesiadam z Scrossa do baleno i dlatego takie przeświadczenie.

A powiedzcie mi czy w swifcie też występuje - jak w baleno - takie zjawisko że na mrozie jest problem z otwarciem tylnych drzwi ?

Gratuluję przebiegi, ja się właśnie zastanawiam na co wymienić baleno, ma już 6lat i 80k i niestety nie mogę napisać że jest tak bezproblemowe jak Twój Swift - baleniacz ma kilka denerwujących pierdół ale w końcu to made in India ;-) z poważnych rzeczy to jedynie klima padła po 4lataach a dokładniej powstały nieszczelności - niemniej czytałem że dotyka to wielu użytkowników baleno oraz innych modeli Suzuki.


Na górę
Post: 28-01-2023, 17:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11966
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W 2024 jest jakaś szansa na pojawienie się w Europie Baleno crossa, czyli modelu Fronx (patrz: viewtopic.php?f=47&t=17073&start=425).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]