Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-05-2022, 20:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: 16-08-2021, 08:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1341
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kotperski pisze:
Zimny silnik pracuje na filmie olejowym z poprzedniego okresu pracy. A to oznacza, że im rzadszy olej, tym szybciej dotrze po ponownym uruchomieniu do pracujących części.

Jedno nie wyklucza drugiego. Olej szybciej spłynie, ale i szybciej dotrze.

Cytuj:
Biorąc pod uwagę tamtejszy klimat, może to mieć sens. Choć w sumie wydaje mi się, że 5W40 byłby lepszy, ale w Suzuki pewnie lepiej jednak się na tym znają :)

Ciekawe, że producent nie zakładał zerwania filmu olejowego przy "40", więc pytanie jak to działało na znacznie rzadszym "20". Może więc różnica między 16/20 a 30 nie ma takiego znaczenia.

U nas 0W może być lepsze dla parkujących pod chmurką. Jeśli nawet w zimie mam +10st.C w garażu, to i 10W dałoby radę.

Sprawdzałem Mobil, Elf, Total, Shell i jeszcze jakieś dwa. Nigdzie mi nie wyszło 0W16. Szukałem dla silnika K12C z SHVS i bez. Możliwe, że różnie jest w różnych krajach, bo np. Mobil na amerykańskiej stronie w ogóle nie miał Suzuki jako marki. W UK już miał.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-08-2021, 10:32 
Offline

Rejestracja: 21-07-2021, 21:05
Posty: 8
Suzuki: Swift 1.2 SHVS
wawax pisze:
Kotperski pisze:


Sprawdzałem Mobil, Elf, Total, Shell i jeszcze jakieś dwa. Nigdzie mi nie wyszło 0W16. Szukałem dla silnika K12C z SHVS i bez. Możliwe, że różnie jest w różnych krajach, bo np. Mobil na amerykańskiej stronie w ogóle nie miał Suzuki jako marki. W UK już miał.


na stronie shella wywala 0w20, ale już jako alternatywne SM 0W-16...
poza tym ravenol 0w16, amsoil 0w16 i motul 0w16...

reszta sprawdzanych albo 0w20 albo już 5w30...

_________________
jest: Hyundai Tucson 2.0 4WD CRDI, Citroen C4 Coupe 1.6 HDi, Suzuki Swift 1.2 SHVS
było: Fiat 126p, Opel Astra GT 1.6i, Skoda Octavia 1.9 TDI...


Na górę
Post: 18-08-2021, 13:26 
Offline

Rejestracja: 21-07-2021, 21:05
Posty: 8
Suzuki: Swift 1.2 SHVS
zauważę tylko, że dziś w ASo swift miał przegląd na 1k km
zalano mu 5w30
na pytanie żony, dlaczego taki a nie ten z instrukcji, pracownik ASO powiedział że to taki sam, tylko inne oznaczenia są w Japonii a inne w UE

żona uwierzyła...

_________________
jest: Hyundai Tucson 2.0 4WD CRDI, Citroen C4 Coupe 1.6 HDi, Suzuki Swift 1.2 SHVS
było: Fiat 126p, Opel Astra GT 1.6i, Skoda Octavia 1.9 TDI...


Na górę
Post: 24-08-2021, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
wawax pisze:
Zalecenia producenta mogą wynikać nie tylko ze spasowania, ale i z przepisów "eko". Ktoś na forum pisał, że w K12C były notowane przytarcia na tych rzadkich olejach.


Ja to słyszałem w ASO. Floty kupowały baleno i oszczędzały na wymianie oleju po 1000 km. Handlowcy cisnęli po autostradach na 0W20.

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 25-08-2021, 08:38 
Offline

Rejestracja: 17-06-2021, 09:57
Posty: 1
Suzuki: Swift
To dość zabawne, jak gdzieś w instrukcji napisali, że producent zaleca 0W16 i dopuszcza 5W30 to należy się tego bezwzględnie trzymać i lać zalecany 0W16, bo przecież producent wie najlepiej, bo inżynierowie tak zaprojektowali, bo (tu każdy wstawi co mu się podoba). Ale jak producent w instrukcji napisał, że interwał wymiany oleju jest co 20 tys. km to te same osoby mówią, żeby olać instrukcję i zmieniać co 10 tys. km :)

Prawda jest taka, że jak się często zmienia to obojętne co się wleje, 0W16, 0W20, 0W30 czy 5W30. Silnik to przeżyje jeżeli nie będzie katowany na zimno.


Na górę
Post: 25-08-2021, 17:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1341
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tylko jedno uzupełnienie: obojętne, ale API SN minimum.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-08-2021, 19:51 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
szafir51 pisze:
To dość zabawne, jak gdzieś w instrukcji napisali, że producent zaleca 0W16 i dopuszcza 5W30 to należy się tego bezwzględnie trzymać i lać zalecany 0W16, bo przecież producent wie najlepiej, bo inżynierowie tak zaprojektowali, bo (tu każdy wstawi co mu się podoba). Ale jak producent w instrukcji napisał, że interwał wymiany oleju jest co 20 tys. km to te same osoby mówią, żeby olać instrukcję i zmieniać co 10 tys. km :)


A instrukcje czytal? 15 tys lub polowa tego jesli jest uzywany w trudnych warunkach (mniej niz 7.5 km w jedna strone do roboty itp.). Jak dodasz wymiane oleju po dotarciu (1 tys km) to wnioski nasuwaja sie same - Suzuki nie gwiazdorzy ile to km bez zmiany oleju polatasz. ;)

Dostajesz nowe auto zalane 0w16 tak jak chcial konstruktor, co dalej bedziesz lal i jak czesto twoja wolna wola. ASO (handlowiec) nie ma zadnej korzysci zebys lal to co najlepsze - oni zarabiaja jak ci sie psuje. :)

BTW (wyzej), zony sie nie wysyla na przeglad bez wczesniejszego telefonicznego ustalenia co jak / za ile i wlasnego oleju w bagazniku...


Na górę
Post: 27-08-2021, 06:46 
Offline

Rejestracja: 21-07-2021, 21:05
Posty: 8
Suzuki: Swift 1.2 SHVS
hunter3006 pisze:
BTW (wyzej), zony sie nie wysyla na przeglad bez wczesniejszego telefonicznego ustalenia co jak / za ile i wlasnego oleju w bagazniku...



e tam, żony auto, to niech żona ogarnia :P ja zajmuję sie dwoma innymi :P

_________________
jest: Hyundai Tucson 2.0 4WD CRDI, Citroen C4 Coupe 1.6 HDi, Suzuki Swift 1.2 SHVS
było: Fiat 126p, Opel Astra GT 1.6i, Skoda Octavia 1.9 TDI...


Na górę
Post: 03-09-2021, 08:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Tutaj się naprodukowałem :) http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=39&t=20667

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 22-02-2022, 11:14 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 30
Suzuki: Swift
Tak mi przyszło do głowy, że Suzuki Polska zaleca i w serwisach leją 5W30 a nie jak zaleca producent, bo może w Polsce 5W30 jest takiej jakości jak 0W20 np. w Niemczech.
I z tego może wynika całe to nasze dziwne niezrozumienie sytuacji...


Na górę
Post: 22-02-2022, 16:34 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 50
Ja bym raczej widział dwa scenariusze:

1. SMP ma podpisaną umowę ze Shellem, która nie obejmuje 0W20. Co ciekawe, nawet sam Shell do silnika K12C zaleca 0W20, a 5w30 nie ma nawet w alternatywnie dopuszczonych.

2. SMP ma lepszą marżę na 5W30 i leją go do wszystkiego, co do nich przyjedzie.

Nie podejrzewam nikogo o świadome szkodzenie lub zalecanie niewłaściwych olejów. Po prostu wiem, jak wygląda korporacyjny bezwład pomieszany z kompetencjami (albo ich brakiem) kadry zarządzającej. Pewnie ktoś kiedyś gdzieś chlapnął bez zastanowienia, że ten olej będzie dobry, a potem to zostało przyklepane również bez zastanowienia na kolejnych szczeblach.

W każdym razie nie widzę żadnego sensownego powodu, dla którego warto lać 5W30 zamiast 0W20 do silnika zaprojektowanego dla 0W16.


Na górę
Post: 20-03-2022, 20:17 
Offline

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 18
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Tak czytam wątek i chętnie napisze od siebie dwa słowa. Dobrze biorąc pod uwagę tylko specyfikację oleju, bez konkretnych firm, parametrów opisujących właściwości
1) Po pierwsze widzę, że ktoś pytał dlaczego nie ma jednej specyfikacji otóż dużo zależy od tego w jakich warunkach jest użytkowany samochód. Czy to krótkie odcinki miejskie czy przebiegi autostradowe. W każdym innym samochodzie będzie podobnie producent będzie dopuszczał kilka lepkości oleju. Jeśli ktoś jeździ tylko krótkie odcinki po mieście, korzysta w dodatku z systemu start stop(częste uruchomienia) jak najbardziej 0W16(silnik szybciej się nagrzewa), jeśli ktoś kręci często na czerwone pole jeździ po autostradach tu bym się skłaniał na 0w30 5w30(lepsza ochrona silnika w ekstremalnych warunkach). Do motosportu zalewa się 5w50, 10w60 liczy się ochrona żeby nie stracić filmu olejowego. Z dwojga złego lepiej nie przytrzeć silnika, gęsty olej, aż tak szybko nie zaszkodzi
2) producent będzie promował olej 0w16 między innymi ze względu na mniejsze spalanie
3) z ciekawości sam też zajrzałem do instrukcji dla silnika k12C czyli swifty produkowane do 2020 roku producent faktycznie podaje, że ma być olej 0w16, 0w20 albo 5w30, ale ten ostatni tylko powyżej minus 15 stopni. Dla silnika k12D czyli swifty produkowane po 2020 roku dopuszcza się olej 5w30 w pełnym zakresie temperatur. Z tego wychodzi, że silnik k12C jest ciaśniej spasowany niż k12D. Dla swifta sport silnik k14D producent nie dopuszcza oleju 0w16, bo jak ktoś kupuje wersje sport będzie jeździł ostro to 0w16 nie jest dla niego.
4) Wszystkie trzy oleje z 5w30 łącznie można lać do tego silnika. 5w30 choć bardziej gęsty od 0w20 to wcale nie jest jeszcze olejem gęstym, sam bym 0w16 nie chciał zalewać i cieszę się, że suzuki tak szybko go wymienia. Myślę, że rozsądna granica jak ktoś mieszanie użytkuje samochód trasa miasto to 0w20, 0w30, 5w30.
5) Jak ktoś się martwi o silnik to myślę, że najważniejszy dobrej jakości olej i częsta wymiana co 10 tys nie zaszkodzi, na zimnym chwile dać, żeby się rozprowadził i nie jechać za ostro przez pierwsze kilometry niech olej się zagrzeje.


Na górę
Post: 21-03-2022, 00:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
A 5W30 to jeszcze może być A5 albo A3, czyli lekkobieżny o niskim HTHS albo o wyższym. Różnica w lepkości 100st między nimi to może być od 9,6 do ok. 12 :lol:

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 21-03-2022, 14:42 
Offline

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 18
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Dokładnie tu jest tyle parametrów firm które można brać uwagę, że to temat rzeka. Lepszy dla suzuki pewnie będzie A5 gdzie lepkość będzie z 10 i HTHS w granicach 3, a przy A3 to już może być z 3,5 HTHS. Im dalej w las tym ciemniej, oprócz specyfikacji trzeba porównać parametry nie każdy producent się tym chwali, tylko lepsze firmy udostępniają pełne parametry. Chodzi o to, że nie każdy producent udostępnia tak szczegółowe informacje, które właściwie nie są potrzebne dla zwykłego Kowalskiego. Jeśli olej ma dodatki baz PAO to z całą pewnością producent się tym chwali i często to widać przy droższych olejach za ponad 200zł takie informacje się pojawiają.


Na górę
Post: 21-03-2022, 18:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
U mnie czeka na wlanie castrol magnatec 5W30 ale C2 a nie A5. Ma więcej molibdenu na obniżenie tarcia, podobno to jest lepsze dla łańcuszka rozrządu.

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 21-03-2022, 21:47 
Offline

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 18
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Teoretycznie suzuki dopuszcza tylko normy A, a nie C2 choć C2 też może być stosowany w silnikach benzynowych i bardziej chroni katalizator. Kiedyś było przeświadczenie ze norma A do benzyny a C do diesla, ale teraz to chyba się powoli miesza benzyny tez mają katalizatory. Tak jest coś takiego z tym molibdenem im go więcej w oleju tym mniejsze tarcie mniejsze spalanie. W cenie castrola wolałbym volvoline, shell albo PMO, tak czy inaczej przy takiej półce cenowej lepiej co 10 tys zmienić olej tańsze oleje szybciej tracą właściwości po 10 tys.


Na górę
Post: 22-03-2022, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Żona i tak robi góra 3000 km rocznie, olej zmieniam zazwyczaj razem z oponami na wiosnę :lol:
Castrola wybrałem bo tak :) Jest lekkobieżny i bogaty w dodatki.

Dobra opcją jest olej Forda https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... w-30.3366/
Robi to chyba castrol, tylko ford 5L kosztuje tyle co castrol 4L.

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 22-03-2022, 11:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
A, za rok chyba wleci Orlen Dex1. Też dużo dodatków, lekkobieżny, niskie CCS przy -30 st
https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/ ... 5W-30.aspx
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... w-30.1469/

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 22-03-2022, 15:49 
Offline

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 18
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Faktycznie małe przebiegi jak co roku zmieniany to wystarczy, na pewno silnik będzie czyściutki. Ja obecnie szykuje się na pierwszą wymianę po 1000 km i zostaje przy suzuki ecstar 5w30 to co leją w serwisie. Lekkobieżny do dobrze, wszystkie japońskie samochody są ciasno spasowane.
W drugim samochodzie obecnie jeżdżę na ravenol FDS 5w30 (oleje bardzo dobrej jakości i pewność oryginału, gdyż każda butelka ma kod zdrapkowy dzięki którym można zweryfikować na stronie producenta czy olej oryginalny)


Na górę
Post: 12-04-2022, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-07-2018, 18:54
Posty: 33
Suzuki: Swift VI 1.2
jak by ktoś potrzebował, tanio oryginalny filtr oleju
https://www.olx.pl/d/oferta/suzuki-oe-s ... ro_listing

_________________
Swift 2018 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 12-04-2022, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 232
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
kupiłem :]

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 13-04-2022, 06:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-07-2018, 18:54
Posty: 33
Suzuki: Swift VI 1.2
wysłane, mam więcej jak by ktoś jeszcze potrzebował

_________________
Swift 2018 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 09-05-2022, 09:24 
Offline

Rejestracja: 06-11-2019, 02:06
Posty: 16
Suzuki: Swift
Lukasz27 pisze:
(...)
Dla swifta sport silnik k14D producent nie dopuszcza oleju 0w16, bo jak ktoś kupuje wersje sport będzie jeździł ostro to 0w16 nie jest dla niego.

Silnik K14D w Swifcie Sport to jednostka z turbodoładowaniem, czyli bardziej obciążona cieplnie niż silniki wolnossące - stąd wynika konieczność zastosowania oleju o wyższej lepkości.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]