Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 13-12-2017, 02:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-06-2017, 13:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 431
Lokalizacja: Wlkp
Faktycznie doskonaly wynik jak na tę moc.
Coś czuje ze kolejny bedzie znowu swift tylko jeszcze do rozwazenia 1.4t czy 1.0t.
Auta bez turbo juz nie chce...

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 11-06-2017, 14:32 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
drgania delikatne na luzie są też wolałbym 1.4 ale za to spalanie...jak podejrzewam przy 1.4 w moim trybie spalanie będzie ok 6,3-6,5 l/100 km...ale juz 140 KM na masę powiedzmy 900 kg wiec to cudo będzie za..lać aż miło..Dodam iż nowe auto oddałem do porządnej konserwacji podwozia i profili zamkniętych, sam widziałem szczelinę między bakiem paliwa a podłogą, to zrobić warto.


Na górę
Post: 18-06-2017, 10:27 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 14
Lokalizacja: Inowrocław
quadalcanal pisze:
SKLAMAŁEM. dziś właśnie uruchomiłem android auto a ten system wyświetla i nawigację i telefony i muzykę i filmy, wszystko co chce mieć z telefonu na wyświetlaczu, bez odpianania kabelka. system działa sprawnie, trzeba tylko poradzic sobie z instalacją i mieć odpowiedni smartfon. REWELACJA, Swift spełnia 100% moich oczekiwań.

U mnie też wszystko śmiga pięknie tylko strasznie brakuje mi Yanosika wiszącego nad mapą Google (zawsze jeździłem korzystając z obu jednocześnie). Masz może na to jakiś patent?

Dla potomnych: żeby zadziałało trzeba ściągnąć instalator aplikacji w formie 'offline' doinstalowywując go ręcznie bo Android Auto nie jest wspierany w naszej republice bananowej i nie ma bliższych informacji kiedy pojawi się oficjalnie w google sklepie (APK sprawdzona na dwóch telefonach: com.google.android.projection.gearhead_2.3.716603-release-23716603_minAPI21(armeabi-v7a)(nodpi)_apkmirror.com.apk). Do tego wymagany Android od wersji 5 w górę oraz gruby kabel USB (to było powodem problemów w moim przypadku - kiepski kabelek powodował że auto widziało kompatybilny telefon, ale nie wykrywało aplikacji).


Na górę
Post: 22-06-2017, 07:27 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
po przeglądzie: do 1000 km jest olej klasy 0W20 potem zmiana na 5W30 i do swifta będzie to Japoński olej syntetyczny.
co ciekawe od razu spostrzegli że wykonałem konserwację podwozia /pochwalili ze solidnie/ i okazuje się że producent sam gdzieś w książce zaleca taki manewr. Po odkryciu że jestem stałym klientem bo i poprzednie auto było u nich na przeglądach, a nawet nabywca mojego poprzedniego swifta też u nich bywa wiec dostrzelam rabat, małe a cieszy. Więc polecam salon w Wałbrzychu Neos. Po wymianie i dodaniu dwusiarczku molibdenu przy spokojnym powrocie - cykl mieszany spalanie realne to 4,3 l/ 100km.hmm jakby tu powiedzieć: gaz i diesel WON!


Na górę
Post: 23-06-2017, 07:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 431
Lokalizacja: Wlkp
Rewelacyjne spalanie.
Jaki dwusiarczek lejesz ? Liqui moly ?

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 23-06-2017, 08:59 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
tak


Na górę
Post: 01-07-2017, 12:33 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 166
Dzisiaj odebraliśmy nowego Swifta z salonu. 1.2 Premium plus ze skrzynią CVT. Przejechałem około 100km po trasie (70-110km/h). Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne:
+ silnik pracuje na bardzo niskich obrotach. Przy 100km/h ma 2000 rpm. Nie wiem czy to przez CVT, samochodem z manualną skrzynią jechałem raptem kilka km. Charakterystyka pracy CVT powoduje, że silnik może wskoczyć na wysokie obroty podczas próby przyspieszenia.
+ z powyższego powodu podczas jazdy do 110km silnika prawie nie słychać, słychać tylko szum toczenia i powietrze,
+ spalanie nowego, niedotartego auta podczas jazdy spokojnej na trasie w podanych prędkościach (styl jazdy: za wszystkimi w ciągu aut, trasa Śląsk - okolice Krakowa DK94) według komputera wyniosło 4.0l
+ system multimedialny wygląda tak samo jak w Vitarze ale obsługuje Android Auto i jest to świetna funkcja, fabryczna nawigacja jest zbędna. Mam nadzieję, że w Vitarze zrobią update. Jest też DAB+

Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to oszczędności na drobiazgach jakie zrobiono i mogą denerwować:
- nieregulowane zagłówki z tyłu (z nowej produkcji będzie już ok),
- w wersji PRM+ brak elektrycznych szyb z tyłu,
- kluczyk nie jest składany (sic!)
- brakuje schowków - są tylko w drzwiach, koło pasażera i w środkowej konsoli są otwarte przegródki. Nie ma schowka na okulary ani zamykanego na drobiazgi typu pilot od bramy.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 01-07-2017, 12:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10203
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Gratulacje!

Jechałem ostatnio Toyotą 1.3 z manualną skrzynią i tam przy 100 km/h miałem 3000 obrotów na V biegu - masakra jakaś.
No i dla mnie składany kluczyk to tylko dodatkowe i zbędne czynności do wykonania ;)


Na górę
Post: 01-07-2017, 16:23 
Offline

Rejestracja: 01-07-2017, 16:19
Posty: 5
Kolego szulik, spadłeś mi z nieba.

Powiedz mi, jak to jest z hamowaniem silnikiem w wersji z tą skrzynią CVT? W japońskiej wersji skrzynie CVT mają łopatki i pewnie wybranie biegu niższego umożliwia hamowanie silnikiem. Czy odczuwa się hamowanie samochodu jak z manualem? Czy np. komputer pokazuje spalanie 0 L/100?

Drugie pytanie, co to znaczy, że z nowej produkcji zagłówki mają być inne? Dowiedziałeś się może, że przeniosą produkcję na węgry, albo planują zmiany w wersjach wyposażenia?


Na górę
Post: 02-07-2017, 06:04 
Offline

Rejestracja: 02-06-2017, 07:49
Posty: 20
Jeśli ktoś chce składany kluczyk to nie ma najmniejszego problemu wystarczy udać się do dobrego serwisu gdzie dorabiają kluczyki samochodowe i zakupić taką obudowę, do której przekłada się oryginalną elektronikę i kluczyk.
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 02-07-2017, 09:41 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 166
Jeśli chodzi o hamowanie silnikiem to nie mam jeszcze pełnego obrazu, choć wczoraj popołudniu pojeździłem jeszcze trochę. Moje obserwacje są takie:
- po płaskim puszczenie gazu powoduje, że auto niemalże nie hamuje silnikiem. Ja bym określił, że priorytetem skrzyni CVT są "najniższe wystarczające obroty silnika", co w tym wypadku oznacza, że jedziesz 60kmh, puszczasz gaz, a obroty utrzymują się na poziomie niewiele wyższym niż 1k rpm
- zjeżdżając z górki, puszczenie gazu powoduje, że obroty silnika rosną i silnik hamuje, a raczej utrzymuje prędkość - mogę się mylić ale wydaje mi się, że obroty rosną nawet bez naciśnięcia pedału hamulca
- zaskoczeniem dla mnie jest obecność przycisku "Sport" z boku dźwigni przełożeń. Nawet w instrukcji napisane jest, że funkcja ta służy głównie do hamowania silnikiem. Jej działanie porównałbym do manetki "-" w klasycznym automacie w Vitarze. Przy czym w Vitarze mogę zredukować manualnie, na krótki czas o kilka biegów, tutaj redukcja ("s") powoduje wzrost obrotów o stałą wartość o mniej więcej 2k rpm i wyraźne hamowanie

Nie jeździłem z wyświetlaniem chwilowego spalania więc się nie wypowiem czy wyświetla 0l/100km. Inna sprawa, że w sobotnie, letnie popołudnie (bez jakichkolwiek korków, tylko czasem światła) pokonanie kilkunastu km po Krakowie w 2 osoby spowodowało spadek średniego spalania do 3,9l/100 :)

Nie pytałem o przenosiny produkcji na Węgry, natomiast kwestia ruchomych zagłówków jest opisana już na stronie. Przy zagłówkach jest gwiazdka z wyjaśnieniem, że od produkcji czerwcowej ruchome zagłówki z tyłu są nie tylko w wersji najwyższej.

Auto po mieście prowadzi się super, po Vitarze przyzwyczajenia wymaga niska pozycja ale dzięki temu czuję się bardziej jak w gokarcie i przyklejony do drogi.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 02-07-2017, 10:07 
Offline

Rejestracja: 01-07-2017, 16:19
Posty: 5
Dziękuję ci za odpowiedź.

Czyli w sumie można powiedzieć, że CVT jest pełna udanych kompromisów; dużo jest sytuacji, gdzie w manualu przydaje się wrzucić luz (choć generalnie nie powinno się to robić...) - tu na płaskim terenie CVT po prostu się toczy jak manual na luzie, chyba dobrze to odebrałem. Z górki mówisz, że jednak hamuje, ale utrzymuje stałą prędkość - to też na plus; ile to razy hamując manualem trzeba wachlować biegami, bo albo za bardzo hamuje, albo za mocno. Generalnie chodziło mi o spalanie i nie potrzebne zużycie hamulców, ale skoro te spalanie jest aż tak u ciebie niskie, nie ma się co czepiać spalania. Poza tym jakby nie było CVT samo z teorii powoduje najbardziej optymalnie niskie spalanie. Super, że CVT weszło na nasz rynek, szkoda, że nie w wersji Elegance (jak np. na Węgrzech), no ale wiadomo jak to u nas z zarobkami, cenami i mentalnością...

Co do zagłówków, najlepsze jest to, że tak się napaliłem na tego swifta, że prawie codziennie wchodzę na stronę suzuki i nie zauważyłem tej zmiany :). Dobra zmiana! zwłaszcza, że wszystkie, nawet najuboższe wersje (XG) w Japonii mają te trzy regulowane zagłówki. Ciężko przy okazji nie wspomnieć, że w Japonii klimatyzacja automatyczna, system bezkluczykowy, wszystkie szybki elektryczne, a nawet zegary ze wskazówkami temp. cieczy chłodzącej i ilości benzyny w baku to standard (!!!).

Gratuluję zakupu, szerokości i niech ci służy jak najwierniej :)


Na górę
Post: 02-07-2017, 10:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 431
Lokalizacja: Wlkp
Szulik - a czy ta skrzynia CVT potrafi symulowac zmiany biegow jak np. w Subaru czy Hondzie ?
Tzn jak wcisniesz gaz do oporu to czy trzyma obroty maksymalne i przyspiesza jak skuter czy moze symuluje pracę klasycznej skrzyni automatycznej i wrzuca jakby kolejne biegi ze spadkiem obrotow ?

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 02-07-2017, 10:24 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 303
W subaru to nie działa aż tak przyjemnie.
Sytuacja biegów działa bodaj tylko do 60% otwarcia przepustnicy jak dobrze pamiętam. Jak depniesz kickdown to i tak będzie jeździć jak skuter.
Sprawdzałem na przykładzie levorga, trochę się zawiodłem.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 02-07-2017, 10:33 
Offline

Rejestracja: 01-07-2017, 16:19
Posty: 5
Na pewno działa jak w skuterze. Musiałyby być łopatki, żeby udawała przełożenia, a z tego co widzę, nasz polski CVT ich nie ma.

Edit:
Właśnie sprawdziłem wyposażenie wersji Elegance (GLX) CVT na Węgrzech i tam też nie mają łopatek. Tylko 1.0 z klasyczną automatyczną skrzynią je ma. Za to w Japonii wszystkie wersje oprócz najuboższej (XG) mają łopatki do CVT...


Na górę
Post: 02-07-2017, 10:47 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 166
Nie powiem by po płaskim i puszczeniu gazu CVT działało jak jazda na luzie w manualnej, raczej jak na najwyższym biegu. Czyli np. jedziemy z manualem 60kmh na 4-ce, puszczamy gaz, zmieniamy na 5-kę i się toczymy. Tak to mniej więcej działa.
Z górki utrzymuje prędkość zwiększając obroty silnika, a tryb S pozwala na przyhamowanie mocniejsze bez użycia hamulców.

Raczej nie ma symulacji biegów, po wciśnięciu gazu trzyma obroty aż do uzyskania odpowiedniej prędkości lub zmniejszenia gazu. Nie wciskałem gazu do dechy bo auto na dotarciu.

Jeśli chodzi o spalanie to nie nastawiam się, że będzie aż tak dobrze jak teraz ale w cyklu mieszanym powinno się mieścić poniżej 5l.

Ciekawa jest jeszcze kwestia polecanego oleju do silnika: Ecstar 0W16 (sic!) w salonie powiedzieli mi, że i tak leją Shella, bodajże 5W30. Trochę lipa, że nie da się zastosować podstawowego oleju bo go po prostu nie ma w sprzedaży...

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 02-07-2017, 11:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 431
Lokalizacja: Wlkp
szulik pisze:
Ciekawa jest jeszcze kwestia polecanego oleju do silnika: Ecstar 0W16 (sic!) w salonie powiedzieli mi, że i tak leją Shella, bodajże 5W30. Trochę lipa, że nie da się zastosować podstawowego oleju bo go po prostu nie ma w sprzedaży...


Kup sobie olej sam i przy przegladzie popros o wymiane na ten ktory kupiłes. Zero problemu.
U mnie oryginalnie byl 0w20 ale na pierwszym przegladzie tez zalali 5w30

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 02-07-2017, 11:18 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 166
No właśnie w tym rzecz, że nie da się w PL kupić oleju zalecanego przez instrukcję, czyli Ecstar 0W16, mało tego - dostanie jakiegokolwiek 0W16 innej firmy graniczy z cudem.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 02-07-2017, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 431
Lokalizacja: Wlkp
Na Allegro widze sa dostepne od reki 0w16 i to nawet w akceptowalych cenach.

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 02-07-2017, 19:32 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 166
Jeszcze jedna uwaga dotycząca systemu multimedialnego: po włożeniu karty z nawigacją z Vitary (wersja EU 2014) do systemu Swifta - nawigacja działa normalnie, to oznacza, że powinny także działać karty z mapami, które są do kupienia na ebayu, choć moim zdaniem w sytuacji gdy działa Android Auto, a roaming danych w EU może nic już nie kosztować sensu używania wbudowanej nawigacji nie widzę.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 17-07-2017, 13:02 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
jest możliwość dokupienia całego tylnego oparcia z regulowanymi zagłówkami, ale wydanie ponad 3000 zł to przesada...


Na górę
Post: 21-07-2017, 13:26 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 303
Tylko na pierwszą produkcję takie były, teraz wszystkie będą mieć trzy zagłówki

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 22-07-2017, 16:23 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
mam już ogląd po eksploatacji. zrobiłem 4 tys km. więc minusy: b lekki tył, na polskich nierównych drogach, ostrych zakrętach i większych prędkościach /od 80km/ tył mi po prostu ucieka bo za lekki!. ale za to jak to popitala! bmw czy inne nie sądząc co to za auto i niedoceniając swifta zostają w tyle i nie mają szans. zwłaszcza ci co pędzą w góry z warszawki...nie chce innego autka. dodam że przy "agresywnym" stylu jazdy na lepszym paliwie pali mi ok 5 l/100km .


Na górę
Post: 22-07-2017, 16:27 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
szulik pisze:
Jeszcze jedna uwaga dotycząca systemu multimedialnego: po włożeniu karty z nawigacją z Vitary (wersja EU 2014) do systemu Swifta - nawigacja działa normalnie, to oznacza, że powinny także działać karty z mapami, które są do kupienia na ebayu, choć moim zdaniem w sytuacji gdy działa Android Auto, a roaming danych w EU może nic już nie kosztować sensu używania wbudowanej nawigacji nie widzę.
tak więc Suzuki jak każdy zarobić chce ale rzetelnie i bez przesady - dali darmowy sytem Adnroid Google a nie jak wieśmaki czy inne padliny rocznie kilkaset zł za sama navi żądają... na pohybel cwaniakom


Na górę
Post: 15-08-2017, 08:49 
Offline

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 126
Lokalizacja: Jelenia Góra
przestrzelałem swifta na autostradzie, idzie jak burza , ciągnął do 200 km/h. w sumie na autostradach i drogach szybkiego ruchu spalił mi ok 4,9 l/100 km. nie wiem jak to możliwe...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl