Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 07-05-2024, 03:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-08-2012, 11:26 
Offline

Rejestracja: 07-08-2012, 11:07
Posty: 3
Witam,
odpaliłem mojego swift'a po miesięcznej przerwie, i tak jak w temacie lewe światło mijania lekko jarzy. Sprawdziłem i ma 10V prawe 12V. Swift 91 1.3gl sedan. Oczywiście już nim najechałem 150tys, i miałem okazje naprawiać rozłącznik zespolony, mogę nawet zdjęcia zamieścić dla potomnych.
Co może być przyczyną??? wyłącznik zespolony czy masa, jeśli masa to gdzie jest ona umieszczona?

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-08-2012, 06:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
Masz gdzieś słaby kontakt/połączenie elektryczne, stąd spadek napięcia, trzeba sprawdzić wszystkie kolejne połączenia/złączki począwszy od lampy/żarówki a na bezpieczniku skończywszy.
Rozłącznik zostaw na koniec, ale skoro już tam grzebałeś (jaki powód?) nie wykluczone.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-08-2012, 11:41 
Offline

Rejestracja: 07-08-2012, 11:07
Posty: 3
Też tak uważam i podejrzewam masę, tylko nie wiem gdzie ona jest czy pod maską i zaśniedziała(czy minusy są łączone pod maską??). Jak to wygląda na bezpiecznikach(co tam jest + czy -). Na żarówce/połączeniu niema śniedzi.
Samochód ma już 21lat, i sprawiłem sobie inny bolid a tego nie sprzedam, buda się sypie ale silnik jeszcze pali opony:D

Z wyłącznikiem zespolonym jak w każdym Swifcie przepalają się styki i grzeją. Na początku nalewałem trochę cyny, potem przewierciłem i dałem miedziane małe śrubki na wylot i spokój.

Nie pamiętam co tam było na tej płytce same plusy czy minus, czy oba. I czy rozłącznik rozłącza dla obu reflektorów czy rozdzielnie.

Niema mnie teraz w domu i nie mogę zobaczyć na zdjęcia, a pytam bo nie chce za dużo rozgrzebać żeby sobie niepotrzebnej roboty narobić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-08-2012, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
W pierwszym poście piszesz że na lewej lampie/żarówce masz +10V, jest to napięcie mierzone względem masy (minusa, konkretnie dotykasz metalu silnika, karoserii?) dlatego wynikły spadek napięcia (usterka) występuje na pewno na kablu/instalacji plusowej.
A z tego wynika że błędnie zakładasz "słaby" minus/masę, minusowe kable powinny być łączone i razem do masy, a tego zaś wynika że w przypadku słabej masy prawa żarówka też by się tak żarzyła.
Po stronie plusa po kolei masz:
-bezpiecznik główny
-włącznik świateł mijania (włącza plus na jednym styku do obu lamp, rozłącznik, jeśli się grzeje to znaczy że inst. bez przekaźnika)
-przekaźnik (zazwyczaj jest)
-dopiero tu rozbicie na dwie inst. więc tu dwa bezpieczniki lewy/prawy
-lampy lewa/prawa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-08-2012, 06:58 
Offline

Rejestracja: 07-08-2012, 11:07
Posty: 3
Witam,
teraz coś zaczynam kumać - dzięki za opis.
Sprawdzałem napięcie na kablach bezpośrednio wchodzących do żarówki. Jak sprawdzałem do karoserii to nic mi nie pokazało(może nie złapało - rdza lub coś).
Na pewno bez przekaźnika(tak się grzało że się przegrzało :D)
Sprawdzałem bezpieczniki ale może nie tego bo jak wyciągnąłem światło dalej się paliło(ale to na szybko). Więc będę musiał dokładniej przyjrzeć się tym bezpiecznikom, bo z tego co zauważyłem ktoś tam prze de mną łączył kable przed wtyczkami może to to. Dam znać.
[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2012, 04:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
zimny pisze:
...A z tego wynika że błędnie zakładasz "słaby" minus/masę, minusowe kable powinny być łączone i razem do masy, a tego zaś wynika że w przypadku słabej masy prawa żarówka też by się tak żarzyła....


Raczej nie.
Kazda lampa moze miec wlasna mase i przewaznie tak jest.
Dlatego rozny spadek napiecia na obu lampach moze wynikac ze "slabszej" masy w jednej z lamp, jezeli punkt masy przy pomiarze jest wspolny, gdzies na karoserii.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2012, 05:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
etom pisze:
... jezeli punkt masy przy pomiarze jest wspolny, gdzies na karoserii.


No właśnie, jeśli do pomiaru obydwu lamp wykorzystujemy tą samą masę i mamy różne odczyty (na plusach żarówek) to wynikły spadek napięcia jest na obwodzie plusowym jednej z lamp.
Jeśli zaś pomiar jest wykonywany na "zaciskach" żarówek to wtedy rzeczywiście, na dwoje babka wróżyła.
Właśnie takie pomiary trzeba wykonać, inaczej możemy z fusów zgadywać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-08-2012, 00:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
zimny pisze:
No właśnie, jeśli do pomiaru obydwu lamp wykorzystujemy tą samą masę i mamy różne odczyty (na plusach żarówek) to wynikły spadek napięcia jest na obwodzie plusowym jednej z lamp.

Jezeli kazda lampa ma osobne polaczenie z masa, to nie.
Opornosc pomiedzy punktem (masa) pomiaru a masa "wlasna" na kazdej lampie moze byc rozna i z tego powodu moga byc rozne na nich spadki napiecia.
Wlasnie o tym pisalem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]