Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 14:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 30-09-2019, 10:42 
Offline

Rejestracja: 08-06-2019, 15:37
Posty: 8
Suzuki: swift sport
Witajcie podepnę się pod temat, od paru dni przeglądam fora i strony producentow by dopasować olej do autka swift sport 1.6 125 ale z gazem. Aktualnie zalany jest CASTROL Edge C3 5W30 i moim zdaniem to sredni wybor biorac pod uwage aktualne spalanie oleju (04l na 1000 km miasto, korki, czasem trasa 100km). Przebieg to prawie 150tysi. Teraz tak w instukcji mamy tylko tyle: ' powinien odpowiadać klasie jakości API SG, SH, SJ lub SL'. Opierajać sie na stronach producentow znalazłem: Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 5L Millers Oils TRIDENT 5w40 5L ale np. RAVENOL TSJ SAE 10W-30 (serio taki jest polecany 10w) chodzi mi po głowie jeszcze cos od PMO np: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... w868650321 Moze ktos z Was ma lepszy pomysl czy cos. Z góry dzieki


Na górę
Post: 30-09-2019, 12:50 
Offline

Rejestracja: 31-07-2018, 19:35
Posty: 87
Suzuki: Swift Sport`09
Shell Helix Ultra 5W-30


Na górę
Post: 30-09-2019, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Spala Ci 0,4l/1000km? W takiej sytuacji nieważne jaki olej, najpierw rozwiąż problem. Efektywnie i tak wymieniasz cały co 8000km. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 30-09-2019, 16:14 
Offline

Rejestracja: 08-06-2019, 15:37
Posty: 8
Suzuki: swift sport
wiecie, remont silnika biorę pod uwagę, ale najpierw chcę sprawdzić sprawę oleju. Gdzieś widziałem wpisy ludzi o dużych zmianach po płukance i "trafieniu" w olej. Gdzieś pojawia się temat na olej Valvoline MaxLife 10W40


Na górę
Post: 30-09-2019, 16:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli użyjesz 10W to dorżniesz silnik w zimie i tyle z tego będzie. Zawsze lej olej zalecany przez producenta. Możesz spróbować użyć ceramizera - zależnie od przyczyny może trochę pomóc. Mnie rozwiązał kilka problemów w przeszłości, więc mogę szczerze polecić. Jednak przy 0,4l/1000km to będzie tylko nieznaczna poprawa.

Najlepiej to pojedź do mechanika i niech Ci zrobi próbę olejową. Przynajmniej będziesz wiedział czy do roboty jest góra czy dół silnika. To pozwoli podjąć jakąś sensowną decyzję.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-10-2019, 06:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
Trochę Ci tego oleju ubwa. Ale nie wiadomo w jaki sposób go ubywa.
Castrol to jedne z bardziej kiepskich olejów dostępnych na rynku, które jeszcze dodatkowo są podrabiane na potęgę - może po prostu Ci się utlenia (wysoki współczynnik NOACK).
Więc po pierwsze zrezygnuj z Castrola.
Jak kupiłem Swifta to był na castrolu ale oleju mi nie ubywało.
Co nie zmienia faktu, że to nadal słaby olej.
Następnie przeszedłem na Motula 5W30 8100 X-Clean C3.
Oleje w porządku, trzymają jakość. W cenie takiego Motula masz bardzo już duży wybór więc możesz wybrać coś innego.

Różnica u mnie? Po wyciągnięciu bagnetu Castrol kapał jak woda, Motul znacznie dłużej utrzymywał się na bagnecie - co już daje do myślenia mimo, że castrol był 5W40 a motul 5W30.

Jeśli chodzi o lepkość to osobiście zostałbym przy mocniejszym 5W30 (lepkość w okolicach 12 mm²/s ), ewentualnie 5W40.

Jeśli sporo użytkujesz samochód w zimie i garażujesz pod chmurą to 10W30 odpuść bo rzeczywiście przy rozruchu i pierwszych kilometrach silnik będzie brał w dupe - ale przy Ravenolu możesz zostać. Bardzo dobre oleje.
Z wyżej wymienionych przez Ciebie wszystkie są bardzo dobre (Millers - to już premium oliwa, PMO - bardzo dobry, Ravenol bardzo dobry).
Jeśli budżet masz duży to weź też pod uwagę AMSOIL.
Z bardzo dobrych olejów ale tańszych rozważ Shella, TOTALa.

Zanim zrobisz remont tak jak koledzy Ci tutaj radzą to zmień olej.
To najprostsza i najtańsza rzecz od której możesz zacząć. Do oleju możesz dorzucić modyfikator tarcia Archoil AR9100.
Kup dobry filtr oleju (np MANN, Knecht).


Na górę
Post: 01-10-2019, 07:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No i sprawdź czy nie leje gdzieś na obudowie, np. połączenie skrzyni z silnikiem.
W benzynie bez GPF czy bezpośredniego wtrysku chyba lepiej stosować oleje A/B, a nie C3. Ale to już szczegół.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-10-2019, 08:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
wawax pisze:
W benzynie bez GPF czy bezpośredniego wtrysku chyba lepiej stosować oleje A/B, a nie C3. Ale to już szczegół.
:ok:
Nie jest to konieczne. O tak powiem. ;)


Na górę
Post: 01-10-2019, 18:24 
Offline

Rejestracja: 31-07-2018, 19:35
Posty: 87
Suzuki: Swift Sport`09
Płukanka+Shell Helix Ultra 5W-30 + filtr Mann W610/1 lub Filtron OP621 lub Hengst H97W01. Jeździć obserwować. Zapomnij o jakim kolwiek 10W40
PS. Knecht bardzo dobre filtry ale niestety już nie kupie. Olejowy puszkowy Knecht po roku kołnierz u góry cały pordzewiały.


Na górę
Post: 02-10-2019, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
Łukash pisze:
PS. Knecht bardzo dobre filtry ale niestety już nie kupie. Olejowy puszkowy Knecht po roku kołnierz u góry cały pordzewiały.
A to ciekawe.
Nie spodziewałbym się takich kwiatków po Knechcie.
Może jakaś wadliwa partia.
Ja tak zraziłem się do opon zimowych NOKIAN.
Nie przetrwały nawet jednego sezonu. Wyszarpało wszystkie 4 opony na bokach. Poszarpało gumę.
Uznali mi tylko 2 na gwarancji.
Ale tu nie o tym. ;)

Łukash pisze:
Płukanka+Shell Helix Ultra 5W-30 + filtr Mann W610/1 lub Filtron OP621 lub Hengst H97W01. Jeździć obserwować. Zapomnij o jakim kolwiek 10W40
Jak najbardziej płukankę możesz zrobić.
Polecam Liqui Moly 2662 (Pro-Line Engine Flush).
Przywróci czystość, może rozpuści w jakimś stopniu nagar/osad i troche oswobodzi pierścienie.
Być może w jakimś stopniu olej przedostaje się przez zblokowane pierścienie do komory spalania. ;)
Na pewno nie zaszkodzi.
Jedna puszka 500ml wystarcza na 5L oleju także spokojnie Ci wystarczy.
Do rozgrzanego do temperatury roboczej silnika wlewasz puche i zostawiasz na biegu jałowym na 10-15 minut.
Później spuszczasz stary olej z płulanką, wymieniasz filtr, wlewasz nową oliwę i voilà.

Wyżej wymieniony Shell Helix Ultra 5W-30 dobry stosunek jakość/cena. Lać śmiało.


Na górę
Post: 02-10-2019, 08:06 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 174
Z remontem silnika poczekaj. Najpierw zlec wymianę uszelniczy w silniku. Olej 5w30 lub nieco większej lepkości 5W40 ten drugi bym zaryzykował. Co do marki polecam z własnych doświadczeń Valvoline max life lub AMS OIL.

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Post: 02-10-2019, 15:21 
Offline

Rejestracja: 08-06-2019, 15:37
Posty: 8
Suzuki: swift sport
Panowie dzięki za rady. No to odpuszczam zmianę na 10w*. Plan płukanka nowy olej i potem się zobaczy. Dzięki za info w sprawie filtrów oleju. A co do samego oleju myślę, że spróbuję tego:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1928193298 RAVENOL HCS 5W40 CLEANSYNTO SM/CF 5L (ACEA A3/B4) a płukanka to może MOTUL ENGINE CLEAN https://www.petrostar.pl/chemia/plukank ... 1294165467


Na górę
Post: 02-10-2019, 15:24 
Offline

Rejestracja: 31-07-2018, 19:35
Posty: 87
Suzuki: Swift Sport`09
też mnie ten Knecht zdziwił , a często zakładam olejowy tej marki ale po tej wpadce już Knechta nie Kupię. Jak wyżej napisałem sprawdzone Mann, Filtron ,Hengst.
Jak kolega Xyloos napisał. Możesz też zalać Valvo. Również dobry stosunek jakości do ceny, chodź ja i tak zostaje przy Shellu którego sam zalewam i Sport ma się na nim dobrze


Na górę
Post: 03-10-2019, 07:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
PanOz pisze:
Panowie dzięki za rady. No to odpuszczam zmianę na 10w*. Plan płukanka nowy olej i potem się zobaczy. Dzięki za info w sprawie filtrów oleju. A co do samego oleju myślę, że spróbuję tego:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1928193298 RAVENOL HCS 5W40 CLEANSYNTO SM/CF 5L (ACEA A3/B4) a płukanka to może MOTUL ENGINE CLEAN https://www.petrostar.pl/chemia/plukank ... 1294165467
Dlaczego 5W40?
Jaki masz styl jazdy? Ile trasy ile miasta? Eksploatujesz w zimie? Czy chcesz po prostu zredukować zużycie oleju zwiększając lepkość?
Jeśli chodzi o tego Ravenola, którego zaproponowałeś.
Lepkość w niskich temperaturach w okolicach 85mm2/s troche gorsze warunki jeśli chodzi o zimny rozruch a wtedy silnik ma najciężej, następuje największa degradacja motoru.
Poza tym ma wysoki poziom popiołów siarczanowych (Full SAPS).
Będzie bardziej obciążał katalizator (nic mu nie będzie ale można wybrać olej z mniejszym poziomem popiołów).
Co za tym idzie, olej nie ma najnowszego pakietu dodatków (siarka, fosfor).

Jeśli Ravenol i jeśli chcesz zostać przy 5W40 to proponowałbym VST - https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 4835790155
Niewielka różnica bo 40 zł a olej pod praktycznie każdym względem lepszy.
Bardzo dobra pompowalność w niskich temperaturach (CCS - 4700 mPa*s).
Olej oparty na PAO więc bardzo dobra charakterystyka w niskich temperaturach.
Bardzo dobre właściwości czyszczące.

Widzę, że celujesz w lepsze oleje to też taki Ci zaproponuję jeśli chodzi o 5W30 - https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 4081623052
Ten Millers lepkością zbliża się do 5W40 więc też powinno spaść zużycie oleju w stosunku do aktualnego Castrola a z pewnością będzie lepiej chronił silnik od samego startu.

Z tańszych to tak jak było wyżej wspominane, Shell, TOTAL, Valvoline.

Co do płukanki to zaproponowałem Liqui Moly ponieważ znam opinie wielu użytkowników, którzy ją zastosowali i chwalili. https://www.petrostar.pl/chemia/plukank ... w694486223
Ja przy następnej wymianie również wlewam LM.
O Motulu tego powiedzieć nie mogę bo nie wiem. ;)


Na górę
Post: 03-10-2019, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2017, 21:36
Posty: 136
Suzuki: Swift 1.5
Kozenko masz jakies doswiadczenie z olejami Eni? Przez ostatnie trzy wymiany zalewam Eni i-Sint 5w30 zmieniam co 6000 mil i nie sprawia problemow. Poprzedni wlasciciel zalal olej Quantum 5w30 Longlife do Swifta (co dziwne ten olej jest zalewany w serwisie do samochodow dostawczych VW) ale oczywiscie zmienilem go po 6000 mil i byl troche jasniejszy po zlaniu oleju niz Eni. I teraz kolejne pytanie czy ma sens lanie oleju longlife i wymiana po takim samym przebiegu jak zwykly?

_________________
Swift 1.5 2008


Na górę
Post: 04-10-2019, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
mimier pisze:
Kozenko masz jakies doswiadczenie z olejami Eni?
Nie miałem doświadczenia ani z Quantumem ani z Eni.
Skąd taki pomysł na te akurat oleje?
Pytam bo to bardzo niszowe produkty w Polsce. Chyba, że mieszkasz gdzieś za granicami naszego pięknego kraju. Niepotrzebnie założyłem że mieszkasz w Polsce. ;)
Mimo wszystko bardzo mało informacji jest na temat tych olejów.
O Quantuma nie pytam bo lał go poprzednik ale Eni lejesz już Ty więc zapytam skąd pomysł właśnie na taki olej. ;)

Jak wspominałem, nie dokopalem się żadnej analizy świeżego jak i przepracowanego oleju (VOA i UOA) ani na oil-clubie niemieckim ani na rosyjskim ani tym bardziej na polskim.
Ciężko więc co kolwiek więcej powiedzieć niż to co wyczytamy w kartach charakterystyki na stronach producentów.

Eni wygląda jak wiele 5W30.
Niczym specjalnym się nie wyróżnia.
Link do karty - https://travel.eni.com/catalog/products ... _1_101.pdf
Jest to mid saps, C3. Ale co ma w środku i jak się spisuje to nie wiem.

Karta Quantuma Longlife 5W30 - https://quantumparts.co.uk/media/custom ... eet_V1.pdf
Tutaj jeszcze mniej informacji.
Jedynie 5W30, C3.

mimier pisze:
Przez ostatnie trzy wymiany zalewam Eni i-Sint 5w30 zmieniam co 6000 mil i nie sprawia problemow.
Przy takim interwale jak stosujesz, nawet słabszy olej nie będzie sprawiał problemów i zachowa silnik w dobrej kondycji. :ok:
Dobry interwał wymiany oleju to podstawa.

mimier pisze:
Poprzedni wlasciciel zalal olej Quantum 5w30 Longlife do Swifta (co dziwne ten olej jest zalewany w serwisie do samochodow dostawczych VW) ale oczywiscie zmienilem go po 6000 mil i byl troche jasniejszy po zlaniu oleju niz Eni. I teraz kolejne pytanie czy ma sens lanie oleju longlife i wymiana po takim samym przebiegu jak zwykly?
Quantum może być zalewany do dostawczaków (informacja w karcie charakterystyki) więc tym się nie sugeruj.
To, że Quantum po zlaniu był trochę jaśniejszy od Eni to też jeszcze o niczym specjalnym nie świadczy.
Olej ma w sobie różnego rodzaju dodatki czyszczące, rozpuszczaliniki, dyspergatory które pomagają utrzymać silnik w czystości.
To, że Eni był trochę ciemniejszy to może nawet świadczyć na jego korzyść - olej spełnia swoje zadanie, czyści silnik a wszelkiego rodzaju nagary, osady, depozyty są w zawiesinie stąd ciemniejsza barwa.
Olej nowy sam w sobie już mógł mieć ciemniejszą barwę. ;)

W gruncie rzeczy LongLife to bardziej tryb serwisowania niż różnica w samym oleju, bardziej chodzi o aprobaty producentów.
Ok, może mieć inny pakiet dodatków aby dłużej utrzymał swoją charakterystyke wraz z upływem kilometrów.
Ale formulacja pewnie nie wiele albo w ogóle nie się różni od olejów NIE-LongLife.
Żaden olej nie wytrzyma interwału 30 000km tak jak niby to jest przewidziane.

Więc masz słuszne podejście. Nawet jak zalewasz LongLife to zmiana przy 10 000 jest jak najbardziej słuszna i tak trzymaj.


Na górę
Post: 04-10-2019, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2017, 21:36
Posty: 136
Suzuki: Swift 1.5
Na Eni zdecydowałem się ponieważ jest to dawny Agip a tej firmy oleje używałem w poprzednich autach. Jaki poleciłbyś olej, który będzie się dobrze sprawował jeszcze zanim osiągnie optymalną temperaturę bo głównie robię krótkie dystanse i podejrzewam, że olej w tym aucie przez jakieś trzy tygodnie w miesiącu nie ma nawet szans się zagrzać do tych 90 stopni?

_________________
Swift 1.5 2008


Na górę
Post: 05-10-2019, 22:35 
Offline

Rejestracja: 31-07-2018, 19:35
Posty: 87
Suzuki: Swift Sport`09
Kozenko pisze:
A to ciekawe.
Nie spodziewałbym się takich kwiatków po Knechcie.
Może jakaś wadliwa partia.


Taki nalot miałem na tym filtrze Knechta
https://www.drive2.ru/l/451775585031585332/


Na górę
Post: 07-10-2019, 08:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
mimier pisze:
Jaki poleciłbyś olej, który będzie się dobrze sprawował jeszcze zanim osiągnie optymalną temperaturę bo głównie robię krótkie dystanse i podejrzewam, że olej w tym aucie przez jakieś trzy tygodnie w miesiącu nie ma nawet szans się zagrzać do tych 90 stopni?
Tutaj cudów nie wymyślimy.
Niestety na niedogrzany olej nie ma lekarstwa.
Jeśli olej nie osiąga optymalnej temperatury to silnik ma zwyczajnie trudniej.
Ze swojej strony możesz zrobić tyle, żeby silnik eksploatować delikatnie do momentu osiągnięcia temperatury roboczej oleju.
I pamiętać o tym, że temperatura wody to nie to samo co temperatura oleju.
Woda, czyli to, co masz na zegarach osiągnie 90°C szybciej niż olej więc warto dać mu więcej czasu (przejechać spokojnie kilka km więcej).
Robocza temperatura pracy oleju to okolice 100°C.

Możesz szukać oleju opartego na PAO, które poprawia parametry niskotemperaturowe, niska temperatura krzepnięcia: -50°C do ok. -60°C.
Raczej zostań przy 5W30.
Z olejów opartych na PAO, które przychodzą mi do głowy i są dostępne w PL:
  • Extreme Lubricants
  • PMO
  • Ravenol

I tak, kilka propozyji niżej:

Do oleju możesz śmiało dołożyć modyfikator tarcia Archoil AR9100. Sam stosuję, polecam.


Na górę
Post: 08-10-2019, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2017, 21:36
Posty: 136
Suzuki: Swift 1.5
Kozenko dzięki wielkie za odpowiedź. Na pewno zainteresuję się tym tematem przy następnej wymianie oleju.

_________________
Swift 1.5 2008


Na górę
Post: 09-10-2019, 06:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
:ok: ;)


Na górę
Post: 12-12-2019, 21:45 
Offline

Rejestracja: 15-11-2019, 13:56
Posty: 17
Suzuki: Swift
a Waszym zdaniem oleje Shella się sprawdzą?


Na górę
Post: 13-12-2019, 07:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
Jak najbardziej.
Shell ma w ofercie w porządku oleje za normalne pieniądze.


Na górę
Post: 13-12-2019, 15:16 
Offline

Rejestracja: 31-07-2018, 19:35
Posty: 87
Suzuki: Swift Sport`09
Shell ma dobry stosunek jakości do ceny. Sam do SSS zalewam Shell Helix Ultra 5w30. Pierwszy raz był zalany z normą C3 ECT teraz już bez. Dziwne jest to, że ACEA A3/B4 jest trudniej dostępny od C3.
Którego byś nie zalał będzie dobrze.


Na górę
Post: 05-06-2020, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2017, 21:36
Posty: 136
Suzuki: Swift 1.5
Łukash pisze:
Którego byś nie zalał będzie dobrze.

No tak ale teraz pytanie który z tych wybrać?
Shell Helix Ultra Pro AG 5W-30 https://www.ebay.co.uk/itm/Car-Engine-Oil-Service-Kit-4-LITRES-Shell-Helix-Ultra-Pro-AG-5W-30-5W30-4L/171892151731?hash=item28059215b3:g:tV4AAOSwqfNXldSU
Shell Helix Ultra Ect 5W30 C3 https://www.ebay.co.uk/itm/4-Litre-Original-Shell-Helix-Ultra-Ect-5W30-C3-Engine-Oil-550042845-Acea-03-Set/153891728422?hash=item23d4a96c26:g:uXQAAOSwX9VejY1Z
Shell Helix Ultra Professional 5W30 AB https://www.ebay.co.uk/itm/4-Litre-Original-Shell-Helix-Ultra-Professional-since-5W30-Oil-550040589-MB229-5/153891728488?hash=item23d4a96c68:g:68EAAOSw3sNejcgv

_________________
Swift 1.5 2008


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]