Cytuj:
Od wczoraj jestem właścicielem Suzuki Swift Sporta.
Wcześniej jeździłem celicą VI gt i prawdę mówiąc trochę brakuje mi mocy.
Przykre jezeli juz nastepnego dnia po zakupie auta jest sie nim rozczarowanym.
Wprawdzie nie wiem do czego tak naprawde potrzebna jest w tak malym aucie (i to na polskich drogach) wieksza moc, ale jezeli juz, to nalezalo raczej od razu wybrac inna marke, zaspakajajaca osobiste potrzeby czy ambicje.
Cytuj:
Myślę o podniesieniu mocy i momentu w moim Sporcie. Mam świadomość, że w wolnossaku nie ma łatwych koni, (chociaż w Hondzie są), ale znalazłem coś takiego:
https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/su ... rt-136-km/Czy według was jest to realne? Chip w wolnossaku podnoszący moc i moment obrotowy o 10%?
Zrobic sie da, ale pozostaje pytanie, jakim kosztem...
Przeczytalem kilkakrotnie tekst pod zalaczonym linkiem i zastanawiam sie czy ktos, kto go napisal sam zadal sobie trud jego przeczytania przed opublikowaniem...
Cytuj:
Chip tuning (...) to nic innego jak zwiększenie mocy pojazdu poprzez modyfikację oprogramowania sterownika silnika. Profesjonalnie wykonany chip tuning (..), nie tylko znacznie podnosi komfort ale i bezpieczeństwo jazdy bez ryzyka uszkodzenia silnika w jakikolwiek sposób.
Bzdura...
Cytuj:
Należy jednak pamiętać że każda modyfikacja w seryjne produkowanym samochodzie marki (...) wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy ale także doskonale wyposażonego zaplecza technicznego, a same modyfikacje powinny być wykonywane przez wyspecjalizowanych ekspertów zgodnie z zaleceniami producenta.
Ciekawe jakie modyfikacje zaleca tutaj producent...
Cytuj:
Głównymi założeniami wykonywania chip tuningu w Suzuki Swift 1.6 WT SPORT 136 KM jest podniesienie mocy i momentu obrotowego silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa (spalania).
Skad zatem bierze sie ta dodatkowa energia? Rozumiem ze z podniesienia sprawnosci silnika spalinowego... termodynamika.
Cytuj:
Otóż każdy z producentów samochodów zostawia spory "margines" wytrzymałościowy w silnikach produkowanych przez siebie samochodów, po to aby uwolnić go w nowszym modelu bez dodatkowych kosztów, dzięki temu producenci zarabiają krocie bez dodatkowych inwestycji.
Bzdura, ten "margines" jest znacznie mniejszy niz nam sie tutaj sugeruje.
Skonczyly sie czasy samochodow (i nie tylko) trzymajacych wiecznosc, jezeli producent ma mozliwosc na jakiej kolwiek czesci, zespole czy procesie produkcyjnym zaoszczedzic choc kilka Euro, to to czyni, bo przyprodukcji rocznej rzedu kilkudziesieciu do kilkuset tysiecy pojazdow rocznie, oszczedza sie wielomilionowe kwoty.
Ten "margines" ma zapewnic jedynie bezawaryjna (dla producenta i dawcy gwarancji) eksploatacje pojazdu przez okres gwarancji plus z gory zalozonego limitu kilometrow, ktory nie moze byc ani zbyt maly (dobry wizerunek producenta) ani
zbyt duzy (marketing).
Cytuj:
Prawda jest taka że dokładnie ten sam model silnika Suzuki Swift 1.6 WT SPORT 136 KM może mieć nawet kilka wstępnie zaprogramowanych wartości momentu obrotowego (Nm) i mocy (KM), dzięki zastosowaniu profesjonalnie wykonanego chip tuningu Suzuki uzyskujemy dostęp do ukrytych przez producenta parametrów sterowania silnikiem i regulację nimi w szerokim zakresie dowolności, wydobywając z niego to co producent chciał przed nami "ukryć".
Prawda jest taka, ze ten model silnika, nawiasem mowiac 1.6
VVT a nie
WT jak
kilkakrotnie napisano w
przytoczonym tekscie jest jedna z wersji silnika M16A montowanego rownolegle w SX4 i wczesniej w Lianie poczatkowo z moca 107 KM a po dopasowaniu do nowych norm emisji spalin z moca 120 KM.
Aby bylo jeszcze ciekawiej, silnik M16A utworzono na bazie wczesniejszego M15A o mocy rzedu 98 KM, zmieniajac tylko skok tloka. Te wspomniane "rezerwy" w silniku "Sporta 136 KM", musialyby zatem wystepowac juz w tym "historycznym" M15A...
I jeszcze jedno, na poczatku tekstu, Autor pisze o "wykonywaniu modyfikacji zgodnie z zaleceniami producenta", a na koncu
o "wydobywaniu z silnika tego, co producent chcial przed nami ukryc"... calosc brzmi przez to jakos niespojnie.
Cytuj:
Skoro zapłaciliście za swój samochód 100% ceny to czemu mielibyście zadowalać się np 80% jego możliwości?
No wlasnie, na przyklad 80% trwaloscia silnika...
Tak z ciekawosci wrzucilem na te strone zapytanie o inny model samochodu, fascynujace co z tego wyszlo, tekst niby ten sam (standard), tylko te "procenty" wychodza juz nieco inne...
https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/as ... 12-477-km/
_________________
****** Pozdrawiam! ******