Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 10:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 30-04-2016, 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-04-2016, 21:29
Posty: 15
Lokalizacja: Zielona Góra
Suzuki: Swift Sport
Od wczoraj jestem właścicielem Suzuki Swift Sporta.
Wcześniej jeździłem celicą VI gt i prawdę mówiąc trochę brakuje mi mocy. Myślę o podniesieniu mocy i momentu w moim Sporcie. Mam świadomość, że w wolnossaku nie ma łatwych koni, (chociaż w Hondzie są), ale znalazłem coś takiego:
https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/su ... rt-136-km/
Czy według was jest to realne? Chip w wolnossaku podnoszący moc i moment obrotowy o 10%?


Na górę
Post: 01-05-2016, 23:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
Od wczoraj jestem właścicielem Suzuki Swift Sporta.
Wcześniej jeździłem celicą VI gt i prawdę mówiąc trochę brakuje mi mocy.

Przykre jezeli juz nastepnego dnia po zakupie auta jest sie nim rozczarowanym.
Wprawdzie nie wiem do czego tak naprawde potrzebna jest w tak malym aucie (i to na polskich drogach) wieksza moc, ale jezeli juz, to nalezalo raczej od razu wybrac inna marke, zaspakajajaca osobiste potrzeby czy ambicje.
Cytuj:
Myślę o podniesieniu mocy i momentu w moim Sporcie. Mam świadomość, że w wolnossaku nie ma łatwych koni, (chociaż w Hondzie są), ale znalazłem coś takiego:
https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/su ... rt-136-km/
Czy według was jest to realne? Chip w wolnossaku podnoszący moc i moment obrotowy o 10%?

Zrobic sie da, ale pozostaje pytanie, jakim kosztem...
Przeczytalem kilkakrotnie tekst pod zalaczonym linkiem i zastanawiam sie czy ktos, kto go napisal sam zadal sobie trud jego przeczytania przed opublikowaniem...
Cytuj:
Chip tuning (...) to nic innego jak zwiększenie mocy pojazdu poprzez modyfikację oprogramowania sterownika silnika. Profesjonalnie wykonany chip tuning (..), nie tylko znacznie podnosi komfort ale i bezpieczeństwo jazdy bez ryzyka uszkodzenia silnika w jakikolwiek sposób.

Bzdura...
Cytuj:
Należy jednak pamiętać że każda modyfikacja w seryjne produkowanym samochodzie marki (...) wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy ale także doskonale wyposażonego zaplecza technicznego, a same modyfikacje powinny być wykonywane przez wyspecjalizowanych ekspertów zgodnie z zaleceniami producenta.

Ciekawe jakie modyfikacje zaleca tutaj producent...
Cytuj:
Głównymi założeniami wykonywania chip tuningu w Suzuki Swift 1.6 WT SPORT 136 KM jest podniesienie mocy i momentu obrotowego silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa (spalania).

Skad zatem bierze sie ta dodatkowa energia? Rozumiem ze z podniesienia sprawnosci silnika spalinowego... termodynamika.
Cytuj:
Otóż każdy z producentów samochodów zostawia spory "margines" wytrzymałościowy w silnikach produkowanych przez siebie samochodów, po to aby uwolnić go w nowszym modelu bez dodatkowych kosztów, dzięki temu producenci zarabiają krocie bez dodatkowych inwestycji.

Bzdura, ten "margines" jest znacznie mniejszy niz nam sie tutaj sugeruje.
Skonczyly sie czasy samochodow (i nie tylko) trzymajacych wiecznosc, jezeli producent ma mozliwosc na jakiej kolwiek czesci, zespole czy procesie produkcyjnym zaoszczedzic choc kilka Euro, to to czyni, bo przyprodukcji rocznej rzedu kilkudziesieciu do kilkuset tysiecy pojazdow rocznie, oszczedza sie wielomilionowe kwoty.

Ten "margines" ma zapewnic jedynie bezawaryjna (dla producenta i dawcy gwarancji) eksploatacje pojazdu przez okres gwarancji plus z gory zalozonego limitu kilometrow, ktory nie moze byc ani zbyt maly (dobry wizerunek producenta) ani
zbyt duzy (marketing).
Cytuj:
Prawda jest taka że dokładnie ten sam model silnika Suzuki Swift 1.6 WT SPORT 136 KM może mieć nawet kilka wstępnie zaprogramowanych wartości momentu obrotowego (Nm) i mocy (KM), dzięki zastosowaniu profesjonalnie wykonanego chip tuningu Suzuki uzyskujemy dostęp do ukrytych przez producenta parametrów sterowania silnikiem i regulację nimi w szerokim zakresie dowolności, wydobywając z niego to co producent chciał przed nami "ukryć".

Prawda jest taka, ze ten model silnika, nawiasem mowiac 1.6 VVT a nie WT jak kilkakrotnie napisano w
przytoczonym tekscie jest jedna z wersji silnika M16A montowanego rownolegle w SX4 i wczesniej w Lianie poczatkowo z moca 107 KM a po dopasowaniu do nowych norm emisji spalin z moca 120 KM.

Aby bylo jeszcze ciekawiej, silnik M16A utworzono na bazie wczesniejszego M15A o mocy rzedu 98 KM, zmieniajac tylko skok tloka. Te wspomniane "rezerwy" w silniku "Sporta 136 KM", musialyby zatem wystepowac juz w tym "historycznym" M15A...
I jeszcze jedno, na poczatku tekstu, Autor pisze o "wykonywaniu modyfikacji zgodnie z zaleceniami producenta", a na koncu
o "wydobywaniu z silnika tego, co producent chcial przed nami ukryc"... calosc brzmi przez to jakos niespojnie.
Cytuj:
Skoro zapłaciliście za swój samochód 100% ceny to czemu mielibyście zadowalać się np 80% jego możliwości?

No wlasnie, na przyklad 80% trwaloscia silnika...

Tak z ciekawosci wrzucilem na te strone zapytanie o inny model samochodu, fascynujace co z tego wyszlo, tekst niby ten sam (standard), tylko te "procenty" wychodza juz nieco inne...

https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/as ... 12-477-km/

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 02-05-2016, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-04-2016, 21:29
Posty: 15
Lokalizacja: Zielona Góra
Suzuki: Swift Sport
Kupując Sporta wiedziałem, że 136 KM w nawet dość lekkim aucie głowy urywać nie będzie i tak jest w rzeczywistości. Czyli jakiegoś rozczarowania nie ma. Auto miało być nowe a w tej kasie nie ma chyba mocniejszych nowych aut. Zakup był od razu z myślą podłubania czegoś. Ciekawe czy ta firma daje gwarancje na przyrost mocy i momentu po swoich zabiegach.
Zmiany w ECU są chyba najmniej inwazyjną metodą tuningu i chyba w pełni odwracalną.
Mam jeszcze pytanie czy ktoś w swoim sporcie zakładał szperę?
Znalazłem coś takiego:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-5 ... M16A-.html
Myślę, że przydało by się takie ustrojstwo szczególnie przy ostrym ruszaniu z pod świateł :D
Nie wiem tylko jak zareaguje na to ESP i cała elektronika kontrolująca trakcję.
Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?
EDIT:
Naprawdę nikt nie próbował założyć szpery do swojego Sporta?


Na górę
Post: 14-05-2016, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-05-2016, 20:57
Posty: 1
Suzuki: Swift
Wystarczy umówić się na wizytę i przekonać się na "własnym silniku" :) Nasze usługi objęte są 3-letnią gwarancją a po wykonaniu modyfikacji wydajemy stosowny certyfikat poprawności oprogramowania. Serdecznie zapraszamy.

_________________
chip tuning na gwarancji


Na górę
Post: 29-06-2016, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
Suzuki: SSS
@Svetomir - i jak zdecydowaleś sie na modyfikację ECU? Możesz cos powiedzieć?

@chiptuningpro - jakie sa koszty wykonania usługi do SSS? Macie może jakieś wykresy z hamowni? Cokolwiek można usłyszeć o różnicach w spalaniu, 0-100, a może ktos ma logi\ wyniki po chip z RaceLogic ?

Tutaj seria:

http://www.zeperfs.com/en/fiche4128-suzuki-swift-sport.htm

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 13-03-2017, 23:36 
Offline

Rejestracja: 13-03-2017, 23:08
Posty: 1
Suzuki: Swift
Silnik wolnossący o którym mowa jest już na wstępie całkiem fajnie zestrojony przez producenta,ale można w nim poprawic i wygładzić charakterystykę momentu obrotowego ( do kilkunastu Nm ) w użytecznych prędkościach obrotowych ( poza ok 4400 rpm) gdzie akurat do poprawy wiele nie ma bo tu jest peak i wartość jest zbliżona do tej ze strojenia.


Przesunałem również odcinkę.

Oczywiscie o zlikwidowaniu efektu turbo dziury nie ma mowy ponieważ ten silnik nie posiada turbosprężarki , więc jest to zwykły chochlik ,który wdarł się podczas publikacji strony :toporek: :toporek:

Race logic nie badałem zmian .

Przedstawiam wykres

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]