Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-01-2023, 22:58 
Offline

Rejestracja: 03-01-2023, 22:53
Posty: 3
Witam
Pacjent
Suzuki Swift 1.3 2009r produkcja węgierska z nalotem 150 tys.

A wiec miesiąc temu zakupiliśmy dla mamy swifta.
Po tygodniu jazdy zapalił się check i po sprawdzeniu był błąd P0240 dotyczący kata.
Do tego samochód dymi mocno na biało (nie czuć w spalinach nic niepokojącego)
Miałem wrażenie ze ubywa płynu chłodniczego dlatego zrobiliśmy test UPG ale wyszło ze jest wszystko ok.
Po zakupie został wymieniony olej + wszystkie filtry oraz świece zapłonowe na denso irydowe.

Od czego zacząć dalsza diagnostykę ? Ściągać głowice ? Co do płynu nie jestem w 100% pewny czy go ubywa ale wydaje mi się ze tak.
Dodam na koniec ze spalanie wynosi 10L co wydaje się dość spore na ten motor.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 04-01-2023, 17:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 174
Suzuki: Swift
Pierwsza sprawa to jak był wykonywany test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Zgodnie z instrukcją? W ten sposób praktycznie nigdy nie wyjdzie pozytywny, bo typowo M-seria ma przedmuchy w wyższych partiach obrotów. Trzeba mu po prostu "dać w pi**ę" podczas wykonywania testu. Po tego typu jeździe warto też spojrzeć czy na akumulatorze nie ma plam z płynu. Zobacz czy po jeździe (gdzie samochód zdążył się rozgrzać) dolny wąż chłodnicy jest zimny czy ciepły. Kolejna sprawa to korek chłodnicy: czy jest fabryczny na 1.1 bara? Zakładając "mocniejszy" korek najłatwiej maskuje się te widoczne gołym okiem objawy UPG w M-serii. Do weryfikacji też temperatura podczas jazdy (oczywiście z komputera, nie wskaźnika w kabinie).
Rozumiem, że zostały sprawdzone najbardziej banalne rzeczy jak po prostu wyciek płynu i sprawdzenie układu pod ciśnieniem. Woda z płynu też może parować, ale nie w takim stopniu, żeby po miesiącu ubytek był zauważalny.
P0420 - temat opisywany już tak wiele razy, że nie warto chyba się powtarzać ;)
10l/100km to może być dużo, a może być mało. Przy spokojnej jeździe na krótkich miejskich odcinkach nie dziwi mnie taka wartość. Przy jeździe "but, hamulec, but, hamulec" spodziewałabym się nawet więcej.


Na górę
Post: 04-01-2023, 18:11 
Offline

Rejestracja: 03-01-2023, 22:53
Posty: 3
Tak, test UPG był przeprowadzony zgodnie z instrukcja i pod czas testy były wysokie obroty.
Były sprawdzone wszystkie przewody i na jednym od zbiornika był lekki biały nalot ale został już wymieniony.
Dzisiaj mama była w trasie i jak wróciła pod dom to dalej bydlak dymil tak samo jak rano po odpaleniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 04-01-2023, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 174
Suzuki: Swift
Standardowo instrukcje w testach zalecają gazowanie do 2,5-3k obrotów, a to zdecydowanie za mało, żeby test wyszedł, stąd moje pytanie.


Na górę
Post: 05-01-2023, 06:33 
Offline

Rejestracja: 03-01-2023, 22:53
Posty: 3
Test był robiony na wysokich obrotach o których piszesz.
Zamierzam go jeszcze powtórzyć za nim zapadnie decyzja o ściąganiu głowicy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]