Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-01-2023, 09:08 
Offline

Rejestracja: 03-01-2023, 08:51
Posty: 3
Suzuki: Swift 1.3 92KM 2005
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem tego forum, borykam się od lutego 2022 roku z dziwną przypadłością dotyczącą mojego Swifta, otóż w momencie kiedy samochód się rozgrzeje do temperatury roboczej pojawia się problem z wolnymi obrotami jest to o tyle dziwne, że problem ten nie występuje ciągle a tylko czasami, ale do rzeczy: normalnie samochód trzyma ładnie wolne obroty, lecz dojeżdżając np: do skrzyżowania(zauważyłem, że najczęściej problem się pojawia przy użyciu hamulca ale serwo sprawdzone działa prawidłowo) obroty potrafią spaść poniżej 400 po czym szybko wrócić do 700. Do tej pory po wizycie u kilku mechaników + ASO sprawdzone zostało: luz zaworowy(w normie) układ zapłonowy(wymienione świece -obecnie świece Champion CCH9802 wcześniej były dedykowane, przewody -NGK i obie cewki na DENSO), układ dolotowy(wszystko jest szczelne, filtr czysty), ciśnienie na cylindrach, podciśnienie(wszystko w normie), wyczyszczona przepustnica + ponownie ustawiony TPS (zakres % położenia przepustnicy mieście się w normie i na biegu jałowym wskazywana jest wartość między 0% a 4%) wymieniony silnik krokowy(na chwilę obecną powróciłem do pierwotnego), przepływomierz, czujnik położenia wału i wałka rozrządu na oryginały lecz nadal problem występuje, sprawdzone ciśnienie pompy paliwa, dodatkowo wypłukany został katalizator - zabieg podobny do płukania DPF ponieważ po pomiarze sonda za katalizatorem wskazywała prawie to samo co przed katalizatorem, po tym zabiegu jest znacznie lepiej ale obraz sondy za katalizatorem nie jest linią prostą lecz ma delikatne amplitudy w kierunku sinusoidy, wymienione zostały sondy obie ale na uniwersalne przed katalizatorem BOSCH a za DENSO być może trzeba będzie zakupić oryginalne. Ogólnie samochód jeździ i nawet jest dość żwawy nie brakuje mocy, chciałbym wyeliminować te spadki z obrotów bo nie dość, że jest to denerwujące i raczej nie powinno tak się dziać to czasem obroty spadają do poziomu jeszcze niższego prawie 300 obr/min. Jeśli jest coś co jeszcze można sprawdzić albo gdzie trzeba zajrzeć a ma ktoś jakieś pomysły to proszę o pomoc. Samochód nie zgłasza żadnych błędów. Ostatnio wymienione zostały uszczelki kolektora dolotowego(wraz z płukaniem całego), pokrywy zaworów.Dodatkowo sprawdzony rozrząd jest ok.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]