Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 12:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-06-2022, 14:59 
Offline

Rejestracja: 01-06-2022, 12:47
Posty: 2
Suzuki: Swift RS413
Dzień dobry :)

Zwracam się z prośbą do forumowiczów o pomoc we wstępnym 'zdiagnozowaniu' usterki - może ktoś z Was borykał się z podobnym problemem :czyta:

* Pacjent: Suzuki Swift 2007 1.3b M13A Japonia 5d manual.

* Obserwacje:
- Ostatnio zauważyłem że Swift pali nieco więcej i cały czas już po rozgrzaniu czuć, że jest dużo benzyny w spalinach.
- Regularnie świeci się enginecheck zwłaszcza po dłuższych trasach.
- Mechanik sprawdził błąd - błąd drugiej sondy. Jednocześnie nie miał jak zrobić diagnostyki w czasie rzeczywistym.
- Mniej więcej w tym samym czasie auto zaczęło mocno kopać prądem przez karoserię
- Wiadomo że na pierwszej sondzie jest założony emulator
- Nie wiadomo czy jest wkład katalizatora.

* Pytanie: Czy ktoś z Was miał podobnie? Szykować się na wymianę jednej sondy? obu sond? katalizatora? czegoś teoretycznie niepowiązanego?

Pozdrawiam :piwo:


Na górę
Post: 01-06-2022, 16:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 434
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Mi kiedyś w dwóch suzuki padły sondy (w M16A i G13BB) - oba przypadki przy 51 kkm :lol: Także może być sonda

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 02-06-2022, 06:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 175
Suzuki: Swift
W kwestii wyższego spalania i mieszanki być może samo zdjęcie emulatora z I sondy pomoże. Nie wiem co ktoś miał na myśli zakładając go.
Jeżeli pojawił Ci się błąd P0420 to nie wymieniaj ani kata, ani II sondy w ciemno, często po wymianie (de facto sprawnej) sondy/kata nawet na oryginał błąd i tak powraca w określonych warunkach. Jeżeli wystąpiło P0138/140 to polecam przyjrzeć się przewodom do sondy, u mnie w SSS przewód od grzałki był przetarty i dopiero przy którymś z kolei podejściu do diagnostyki grzałka zasygnalizowała problem z napięciem.


Na górę
Post: 03-06-2022, 14:49 
Offline

Rejestracja: 01-06-2022, 12:47
Posty: 2
Suzuki: Swift RS413
Dziękuję Wam za pomysły i sugestie :D
Jak tylko znajdę sensownego mechanika w pobliżu, przekażę mu pomysły.
Jak już Swift ozdrowieje, to napiszę co mu było ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]