Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 13:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28-02-2021, 17:51 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 17:29
Posty: 25
Suzuki: Swift 1.2 K12B
Witam serdecznie forumowiczow

Dzisiaj pojawil sie check engine Suzuki Swift [2015] silnik K12B 1.2 beynzyna przebieg 55000km

z tego co znalazlem:

https://www.700r4transmissionhq.com/suz ... 20flashing.

viewtopic.php?t=6058

to najprawdopodobniej problem z katalizatorem albo jednym z dwoch sond ?

Czy jak podjade do mechanika to przez blad on od rau zdiagnozuje czy to kat czy sonda czy nie ma dokladnej diagnozy ?

Ma ktos moze ksiazke i instrukcje jak wymienic sondy albo kata ? skala trudnosci ? ciekawi mnie czy dalbym sam rade.

stojac na swiatlach silnik zaczal glosniej pracowac oraz calym samochodem zaczelo wibrowac. pozniej check engine zgasl, nastepnie znowu sie zaswiecil, nie zrobilem na nim wiecej niz 20 km.

Pytanie osobne - mozna na nim nadal jezdzic krotsze dystanse czy lepiej nie ryzykowac ?

Z gory dziekuje za kazda odpowiedz i pomoc

p.s.
Na forum mechanika znalazlem:

"Panowie pracuję w suzuki już 8 lat i powiem szczerze że jeszcze nigdy nie zmieniałem w swifcie kata.wcale nie twierdzę że to nie jest wina katalizatora bo błąd wskazuje na słabą wydajność katalizatora, ale również może wskazywać na uszkodzoną sondę."


Na górę
Post: 02-03-2021, 12:52 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 17:29
Posty: 25
Suzuki: Swift 1.2 K12B
Blad na 4 cylindrze.

Werdykt: swiece albo cewka

Na poczatek wymiana swiec pozniej zobaczymy co dalej


Na górę
Post: 04-03-2021, 16:13 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 17:29
Posty: 25
Suzuki: Swift 1.2 K12B
Swiece wymienione, faktycznie na 4 cylindrze swieca byla zepsuta i do wymiany... ale...

po wymianie przez chwile widac bylo poprawe a nastepnie znouw ten sam blad i dodatek... zaczela sie swiecic kontrolka kontroli trakcji

zobaczymy co dalej


Na górę
Post: 04-03-2021, 16:39 
Offline

Rejestracja: 22-09-2020, 12:44
Posty: 42
Suzuki: Ignis Allgrip
a oświetlenie z tyłu sprawdzałeś +św. stopu?
ps. to nie żart


Na górę
Post: 04-03-2021, 17:14 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 17:29
Posty: 25
Suzuki: Swift 1.2 K12B
SuziQuatro pisze:
a oświetlenie z tyłu sprawdzałeś +św. stopu?
ps. to nie żart


dziekuje za sugestie

sprawdzilem wszystko - dziala

po prawej stronie od kierownicy mam opcje wylaczenia trakcji - nacisnalem kilka razy ale to nic nie zmienia


Na górę
Post: 06-03-2021, 17:19 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 17:29
Posty: 25
Suzuki: Swift 1.2 K12B
dzień dobry

kupiłem jedną cewkę i wymieniałem po kolei

okazało się że ta na pierwszym cylindrze była do wymiany

zaraz jak wymieniłem i odpaliłem silnik (ważne żeby był rozgrzany) czuć było różnicę, wibracje ustały jak i "pyrkanie" z wydechu.

Case closed :czyta: :takjest: :piwo:


Na górę
Post: 07-03-2021, 10:30 
Offline

Rejestracja: 22-09-2020, 12:44
Posty: 42
Suzuki: Ignis Allgrip
:ok:
a ile ta przyjemność kosztowała?


Na górę
Post: 08-03-2021, 21:01 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 17:29
Posty: 25
Suzuki: Swift 1.2 K12B
SuziQuatro pisze:
:ok:
a ile ta przyjemność kosztowała?


diagnostyka + wymiana swiec = 120 funtow, czyli jakies 600 zl

nowa cewka 60 funtow czyli 300 zl (sam wymienilem - to jest banalne)

razem 900 zl

"na szczescie" engine check dzisiaj sam zgasl, wiec nie musze znowu jechac do mechanika zeby skasowal blad.


Na górę
Post: 26-05-2021, 11:08 
Offline

Rejestracja: 26-05-2021, 10:53
Posty: 1
Suzuki: Swift 1.2
Cześć,
Podepnę się pod temat choć u mnie nieco inny problem.
Do "lekarza" idę dopiero w sobotę, a do tego czasu potrzebuję mieć auto na chodzie. Może ktoś spotkał się z problemem?

Zaświeciła się kontrolka silnika (pomarańczowa). Na szybko udało się podpiąć pod komputer i okazuje się, że wywala błąd/problem z rozrządem. Faktem jest, że auto ma przejechane 140 tys., ale nigdy nic się nie działo. Żadnych objawów. Pali na dotyk, nie szarpie, nie dławi się - nie nic. Działa bez zarzutu. Błąd został skasowany, ale po 50 km kontrolka znowu się zaświeciła. Co więcej, zauważyłam, że jak oświeca się ów kontrolka to w środkowym wyświetlaczu informacyjnym znika informacja, o tym który bieg jest wbity, jak również nie pojawia się strzałeczka podpowiedzi zmiany biegów - w ogóle "zgasło" to pole. Mechanik stwierdził "może łańcuch przeskakuje", ale chyba byłoby to wyczuwalne?

Łudzę się, że może to problem z samym czujnikiem, ale...

Czy ktoś spotkał się może z takim tematem?


Na górę
Post: 29-05-2021, 12:38 
Offline

Rejestracja: 27-10-2020, 07:08
Posty: 9
Suzuki: Swift
Problem z błędem rozrządu może tkwić jak piszesz - w czujnikach położenia wałków. Ale też może być coś z kołami zmiennych faz rozrządu lub sterowaniem tymi kołami. Czy bład po skasowaniu nie pojawia się dopiero po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów? Napięcie łańcucha można sprawdzić - mechanik powinien wiedzieć jak to zrobić, w tym silniku chyba nawet da się to zrobić bez rozkręcania czegokolwiek (łańcuch jest widoczny przez wlew oleju). Gdyby był luźny prawdopodobnie byłoby słychać terkotanie.
Z tym wyświetlaniem biegów - zgaduję, że jest to zrobione na zasadzie przeliczania stosunku prędkości pojazdu po prędkości obrotowej silnika. To mogłoby sugerować błąd czujnika położenia wału. Obrotomierz pokazuje obroty prawidłowo?
Daj znać co mechanik powie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]