Cześć!
Trochę wszystko trwało, czasy pandemii niestety. Spieszę z opisem rozwiązania usterki. Problemem okazały się zapieczone (korozja + może słaby materiał ?) tuleje wałka sprzęgła. Dlatego był odgłos skrzypienia i sprzęgło nie działało jak trzeba - duży opór przy obrocie był. Przy okazji wymieniłem też kompletne sprzęgło, wg. mechanika może by jeszcze pochodziło ze 20 tys. km, ale jak rozebrano już to zrobiłem całość. Całą naprawę zrobiłem na oryginalnych częściach suzuki w ASO, mam duże zniżki na części i robociznę (do mechanika też mam zaufanie bo objawy nie były oczywiste na początku) auto ma jeszcze sporo pojeździć. Teraz auto jak z salonu
naprawdę inny komfort jazdy, dopiero teraz widzę, że poprzednio sprzęgło już było dość zużyte, choć to nie był powód awarii. Podaje numery oryginalnych części jakby ktoś potrzebował:
- tuleje wałka: 09300-16009 i 09300-16010
- wałek: 23260-63J01-000
- łożysko: 12623-71C01-000
- łożysko: 23265-65G00
- docisk: 22100-60J00
- tarcza: 22400-63J02
Swift 1.3 92KM 2010 r. - Węgier - tuleje o których mowa to nr 7 i 8 na obrazku
https://catcar.info/suzuki/?lang=en&l=b ... QzNw%3D%3Dpozdrawiam