Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 15:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28-01-2020, 22:57 
Offline

Rejestracja: 09-09-2019, 20:43
Posty: 23
Suzuki: Swift 1.3
Witam. Piszę w sprawie problemu z moim Suzuki Swift 1.3 :). Gaz Stag założony 10tyś km. temu, im dłużej jeżdżę na gazie to jest coraz gorzej z silnikiem.Pierwszym problemem jest to, że przy jeszcze zimnym silniku(już po przełączeniu na gaz) przy puszczaniu sprzęgła(zazwyczaj przy 2) autem potrafi nieźle szarpnąć. Następnym problemem (tylko na ciepłym silniku) jest spadek obrotów przy hamowaniu do ok. 200 przez chwilę i powraca do normalnego stanu. Tutaj zauważyłem również że jeśli wcisnę sprzęgło i zacznę przy 1000-1500 obrotów to właśnie wtedy następuje ten spadek obrotów. Natomiast przy wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu przy 2000 obrotów spadek nie następuje. Kolejną wkurzająca rzeczą jest dławienie za każdym gdy dodam gazu. Na benzynie nie dławi się, natomiast następują spadki takie jak przy gazie,gdzie wcześniej nie występowały(gdy na gazie miałem przejechane ok. 2000km). Co może być przyczyną takiego stanu? Czy jest to związane z regulacją luzu zaworowego czy może z brudną przepustnicą? Proszę o pomoc!


Na górę
Post: 29-01-2020, 11:59 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Podłączyć pod interfejs diagnostyczny aby sprawdzić parametry pracy silnika.Przyczyn może być kilka np.silniczek krokowy trzeba sprawdzić czy nie jest zawalone syfem.Sprawdź szczelność wężyka podciśnienia do serwa pompy hamulcowej.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 30-01-2020, 00:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Jaki rocznik ? Przepustnica jeszcze na lince czy już 100% elektroniczna ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 30-01-2020, 07:53 
Offline

Rejestracja: 09-09-2019, 20:43
Posty: 23
Suzuki: Swift 1.3
Jest to 2007r., przepustnica na lince. Postaram się podpiąć pod komputer jak tylko znajdę chwilę czasu dla Suzi :)


Na górę
Post: 03-02-2020, 08:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Zawory do sprawdzenia - ciasne robią się na lpg - ma to wpływ na zapalanie i pracę na zimno. Falowanie i przygasanie w przypadku tej wersji przepustnicy siedzi w nastawniku biegu jałowego: trzeba zdemontować przepustnicę, nastawnik jest przykręcony z boku na 4 śrubki, a do niego cewka na 2 śrubki 5kątne gwiazdki, nastawnik najpierw trzeba wypłukać z brudu benzyną, a potem zalać np wd40 i poręcić wałeczkiem tak by smar wszedł do łożysk - musi obracać się płynnie. po montażu zostawiasz auto na biegu jałowym do załączenia wentylatorów. Oczywiście po drodze trzeba sprawdzić wszystkie przewody podłączone do kolektora (przewody wtryskiwaczy lpg oraz wężyk do czujnika ciśnienia lpg i reduktora). W nastawniku jest kanał wodny - powierzchnie do montażu muszą być czyste a uszczelka 100% ok inaczej auto będzie zjadać wodę...

pozdrawiam


Na górę
Post: 03-02-2020, 17:19 
Offline

Rejestracja: 09-09-2019, 20:43
Posty: 23
Suzuki: Swift 1.3
Dzięki za pomoc! :D Jak będzie czas to się za wszystkie wymienione rzeczy biorę.


Na górę
Post: 09-02-2020, 09:29 
Offline

Rejestracja: 13-02-2019, 07:52
Posty: 22
Suzuki: Ignis II 2006
Witaj!drysiek ma rację.Takie objawy to raczej napewno "ciasne "luzy na zaworach.Przy LPG to norma w Suzuki.Mialem takie same objawy.Kiedy był zimny to przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła silnik potrafił zgasnąć.Kiedy tylko lekko się zagrzał już nie gasł ale był słaby,na trzecim biegu trudno było pod górkę wyjechać.Po zeszlifowaniu płytek wymienione objawy ustały.Silnik otrzymał drugie życie.Luzy zaworowe na zimnym silniku:ssące 018-0,22 mm,wydechowe 0,28-0,32 mm.Pozdrawiam.


Na górę
Post: 15-02-2020, 13:06 
Offline

Rejestracja: 09-09-2019, 20:43
Posty: 23
Suzuki: Swift 1.3
Tylko u mnie jest właśnie na odwrót :D Na zimnym silniku tylko poszarpuje, a na ciepłym przygasa.


Na górę
Post: 16-02-2020, 15:31 
Offline

Rejestracja: 09-09-2019, 20:43
Posty: 23
Suzuki: Swift 1.3
Pobawiłem się dzisiaj trochę z tym czyszczeniem tego nastawnika, jednak śrubki mnie pokonały. Żadna śrubka w okolicy przepustnicy nie chce nawet drgnąć.


Na górę
Post: 17-02-2020, 00:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
a skąd jesteś może podjedziesz do mnie ? Podstawa to dobre narzędzia, do małych śrub używam: https://www.falcondistributors.com/product/screw-grab/

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 19-02-2020, 19:58 
Offline

Rejestracja: 09-09-2019, 20:43
Posty: 23
Suzuki: Swift 1.3
Podczas mojej ostatniej nieudanej operacji wyczyszczenia tego nastawnika biegu jałowego, wyczyściłem przepustnicę z góry na tyle ile mogłem(szmatka z pomarańczowej zrobiła się węglowa :0 ), i auto magicznie się naprawiło. Przestały występować spadki obrotów oraz to dziwne szarpanie przy drugim biegu...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]