Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 22:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-07-2019, 13:56 
Offline

Rejestracja: 26-10-2018, 20:31
Posty: 73
Witam. Wczoraj wieczorem odpialem akumulator i załączyłem silnik na jakieś 10 minut, było ok. Rano jadę i silnik gaśnie na wolnych obrotach. Co z tym zrobić??? Na 18 muszę mieć auto sprawne do pracy. Proszę o pomoc.
Pozdro
Suzuki Swift 1.3 2009 benzyna


Na górę
Post: 08-07-2019, 17:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Po odpięciu aku na zimnym silniku trzeba włączyć silnik i czekać aż się nagrzeje (włączy się wentylator). Jeśli nie wykonałeś całej procedury, to odepnij aku jeszcze raz i zacznij od początku.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-07-2019, 17:34 
Offline

Rejestracja: 26-10-2018, 20:31
Posty: 73
wawax pisze:
Po odpięciu aku na zimnym silniku trzeba włączyć silnik i czekać aż się nagrzeje (włączy się wentylator). Jeśli nie wykonałeś całej procedury, to odepnij aku jeszcze raz i zacznij od początku.


Mógłbyś mi to wytłumaczyć jeszcze raz krok po kroku " jak krowie na pastwisku" bo nie rozumiem..
jak po odpięciu akumulatora mam włączyć silnik?

falowały mi obroty na biegu jałowym, i lekko trzęsło autem. poradziłeś mi właśnie z tym odłączeniu akumulatora itd.
powiem co dokładnie zrobiłem.

odłączyłem aku na przewodzie "-" poczekałem koło minuty i podłączyłem. zapaliłem auto i pochodziło do zagrzania( pionowa wskazówka temperatury) i zgasiłem. wszystko było ok. a rano dziewczyna niestety nie mogła dojechać do domu :lol:
także ładny numer zrobiłem.

proszę wytłumacz mi to jeszcze raz, oraz to co źle teraz zrobiłem i czemu gaśnie na wolnych obrotach.

pozdro


Na górę
Post: 08-07-2019, 18:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
1. zimny silnik
2. odepnij aku na kilka minut
3. przypnij aku
4. włącz silnik i zagrzej do włączenia wentylatora chłodnicy.
:-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-07-2019, 18:09 
Offline

Rejestracja: 26-10-2018, 20:31
Posty: 73
wawax pisze:
1. zimny silnik
2. odepnij aku na kilka minut
3. przypnij aku
4. włącz silnik i zagrzej do włączenia wentylatora chłodnicy.
:-)


odpiąć tylko "-"? czy + też?
i zostawić go na wolnych obrotach? nie gazować ani nic? nawiew, radio wyłączone?

a możesz mi wytłumaczyć czemu tak się stało że po odłączeniu minusa jest taka akcja z gaszeniem silnika na wolnych obrotach?
Przecież jest wiele sytuacji w których odłącza się aku. Chociażby wymiana..i za każdym razem auto będzie gasnąc? Przecież to chore


Na górę
Post: 08-07-2019, 20:37 
Offline

Rejestracja: 26-10-2018, 20:31
Posty: 73
miałem kiedyś Suzuki Liane 2004 1.6 benzyna, wiele razy wyjmowałem akumulator, i nie było takich cudów, nie rozumiem naprawdę skąd takie coś się bierze, i jaka jest przyczyna.


Na górę
Post: 08-07-2019, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To czy będzie problem jest trochę losowe. Np. u mnie po odłączeniu aku zwykle obroty były zawyżone. Niewykluczone, że w niektórych autach różnice były niewielkie i słabo zauważalne. Swift III tak miał, że po odłączeniu akumulatora trzeba było taką procedurę regulacyjną wykonać. Trudno mi się wypowiadać o innych modelach, ale mechanik robiący japończyki mówił mi, że to nie tylko w Suzuki tak jest.

Zostawiasz na wolnych obrotach i ma się sam nagrzać. Radio/nawiew chyba nie ma znaczenia. Odpięcie + czy - też bez znaczenia. Jeśli to nie pomoże, to możliwe, że coś innego jeszcze padło, ale od tego bym zaczął po odłączeniu aku.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 09-07-2019, 16:08 
Offline

Rejestracja: 26-10-2018, 20:31
Posty: 73
OK wszystko zadziałało.
dzięki za pomoc, po prostu nie wiedziałem że Suzuki jest takie wrażliwe na chwilowe odłączenie akumulatora.
Wtedy w komputerze coś musiało się przestawić i auta zwariowało.
Dłuższe odłączenie na 10 minut oraz podłączenie i uruchomienie silnika na biegu jałowym do momentu załączenia wentylatora chłodnicy pomogło. Obroty się uregulowały i auto już nie gaśnie.
Dzięki


Na górę
Post: 10-07-2019, 05:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To takie czary w wykonaniu Suzuki. W tej procedurze brakuje tylko splunięcia przez lewe ramię. Cieszę się, że zadziałało. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 10-07-2019, 07:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Swift Sport 2008
wawax pisze:
W tej procedurze brakuje tylko splunięcia przez lewe ramię.
Heh, no to prawda. Ewentualnie można byłoby jeszcze dorzucić jakieś wulgarne słowo na przykład "szk***wa". :lol:


Na górę
Post: 10-07-2019, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1580
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Albo tak: https://www.youtube.com/watch?v=GVSq96mg2WE :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]