Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-07-2017, 12:12 
Offline

Rejestracja: 25-02-2017, 20:23
Posty: 21
Suzuki: Swift 1.3 glx
Witam wszystkich
Jak wymienic sprzeglo i uszczelniacz walu od str skrzyni?

Na wstepie zaznaczam ze nie jestem mechanikiem wiec terminologia moze byc niepoprawna a robie to jedynie w ramach hobby.
Wymiana przeprowadzona zostala na podjezdzie z najazdami oraz dwoma lewarkami ale jak ktos dysponuje warsztatem to bedzie szybciej i wygodniej.
Skala trudnosci zadania- srednia jak ktos ma smykalke

Potrzebne klucze:
dobry zestaw kluczy nasadkowych (rozna konfiguracja i dlugosci nasadek 10,12,14,17,30) oraz zestaw plaskich kluczy ( 8,10,12,14,17)
Przedluzka do klucza (rura)
Zakupiony zestaw:
komplet sprzedla LUK
Uszczelniacz walu Victor Reinz 83x103X8 wsadzony do oleju na 24h przed montazem
sporo opasek zaciskowych (trytrytek)
Odtluszczacz
Olej do skrzyni, Ja mam MOTUL API GL-4 SAE 80w90 mineralny. (1,75L)
Smar
Klej do srub lub lakier do paznokci od zony :) no chyba ze macie wlasny
recznik papierowy
4 piwka
i 6-9 godzin czasu :)

Wjezdzamy na najazdy i do roboty
1.Na wstepie odkrecamy akumulator oraz zbiorniczek wyrownawczy ( odkladamy gdzies na bok)i demontujemy polke aku oraz odkrecamy kompa ( przypinamy go trytrytkami do nadkola zeby nam nie przeszkadzal), nastepnie odpinamy tloczek wysprzeglika trzymajacy sie na dwoch srubach 12 i rowniez upinamy go gdzies z boku bo jast na dlugim przewodzie ( ja przyczepilem go do zawiasu maski)
Wypinamy wodziki (jeden jest na plasikowy zatrzask ktory trzeba wydlubac srubokretem a drugi jest tylko nasadzany), pozniej sciagamy linki przez cofniecie plastikowego bialego pierscienia a potem odkrecamy podstawke na ktorej owe linki byly zaczepione( chyba klucz 12)
2.Odkrecamy mocowanie rury z chlodnicy ( znajduje sie od przedu skrzyni) oraz odpinamy czujniki ( jeden jest od gory z prawej na skrzyni a drugi z lewej od tylu skrzyni)

GORA ROZEBRANA GRATULUJE

SPUSZCZAMY OLEJ ZE SKRZYNI BIEGOW !!!!!!!!!!!

Teraz zabawa z polosiami
Musimu uniesc kolo zeby je zdemontowac a pozniej odkrecamy srube trzymajaca polos klucz 30 pamietajac zeby najpierw odgiac zabezpieczenie. zeby sie to udalo to wcisnijcie srubokrec w tarcze zeby ja zablokowac o zacisk i odkrecamy.
Nastepnie odpinamy przewody od amorka i odkrecamy dwie sruby trzymajace amor. odchylamy cala piasta i mlotkiem wybijamy polos z piasty.
Wyciagamy polos ze skrzyni przez mocne szarpniecie ( wyjdzie bez problemu)
Skladamy amortyzator i zakladamy kolo tak zeby postawic auto na kola.
Analogicznie robimy z druga strona.

Brawo! mozemy strzelic Browar.

Teraz nurkujemy pod samochow i tutaj przyda sie cierpliwosc.
Na poczatek odkrecamy rozrusznik ktory jest umiejscowiony na tyle skrzyni od gory ( dostep jest od rury wydechowej) jedna sruba trzymajaca jest na klucz 12 umiejsowiona od str rozrusznika a druga od str maski na gorze skrzyni pod przewodami gumowymi.
odkreamy i odkladamy na bok ( wyjdzie tylko tylem silnika i to tylko jak skrzynia bedzie wisiec na poduszkach)
teraz odkrecamy dwie upierdliwe sruby trzymajace skrzynie ktore znajduja sie troszke nizej niz rozrusznik ( bardzo malo miejsca ale da sie zrobic po paru KUR.......... i 10 minutach.
W tym momencie podpieramy silnik lewarkiem i troche go unosmi bo silnik wisi na lapie od str skrzyni
Mozemy dziabnac troche browara i dalej dzialamy z odkreceniem tylniej lapy ktora trzyma sie na 3 srubach ktore sa jeszczeni nizej niz opisane wczesniej dwie upierdliwe sruby.
Nastepnie odkrecamy blache 3 sruby ktora znajduje sie od dolu skrzyni pod lapa i odkladamy na bok.
Pod ta blacha pokaza nam sie sruby trzymajace skrzynie do silnika ktore mozemy poodkrecac.
Idac dalej odkrecamy reszte srub ktore trzymaja nasza skrzynia od przodu ( 3 duze sruby) od gory pod przewodami tez sa dwie z czego do jednej dostep jest trudny przez waz ukladu chlodzenia ale tez do ogarniecia.
ZOSTAWIAMY SOBIE JEDNA JUZ ODKRECONA SRUBA LATWODOSTEPNA ALE DALEJ TRZYMAJACA SKRZYNIE.
Teraz odkrecamy poduszke trzymajaca skrzynie od str skrzyni od dolu na 2 srubach i od str skrzyni na 3 sruby.
W tej chwili skrzynia trzyma sie juz tylko na jednej srubie ktora sobie zostawilismy :)
Opuszczamy lewarkiem silnik w dol i z druga soba trzymajaca skrzynie od gory odkrecamy ta ostatnia sruba, wysciagamy skrzynie, mozemy pomoc sobie srubokretem podwazajac z roznych stron i poruszajac skrzynia.
TAAAAAADAAAAA skrzynia wyszla :) wazy jakies 30 kg wiec ciezka nie jest ale w jedna osoba jest to trudne.

Odkladamy na bok

Odkrecamy docisk sprzegla i wywalamy razem z tarcza.
. musimy zablokowac kolo zeby poodkrecac sruby ( ja to zrobilem srubokretem) zrzucamy kolo zamachowe i przebijajac uszczelniacz cienkim srubokretem po czym go wydlubujemy. POLECAM PRZYLOZYC NOWy USZCZELNIACZ DO STAREGO ZEBY SPRAWDZIC CZy TO NA 100 procent ten co mamy.
Jak pasuje to wsadzamy nowy i zakladamy kolo zamachowe ( dokrecamy sruby w gwiazdke) 1,2,3,4,5,6,7,8 w kolejnosci 1,3,5,7,2,4,6,8 z sila 70Nm pamietajac o kleju do srub lub lakierze do paznokci!!!!!!!!!! ( ja nie mialem klucza dynamometrycznego wiec dokrecalem za wlasne widzi mi sie, odtluszczamy kolo zamachowe i
teraz zakladamy sprzeglo pamietajac o tym zeby wysrodkowac tarcze oraz o tym zeby nie pomylic strony tarczy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! z jednej str jest napis ktora str w kierunku skrzyni.
sruby dokrecamy tez w gwiazdke 1,2,3,4,5,6 w kolejnosci 1,3,5,2,4,6, z sila 23Nm ale ja tez dokrecilem na wlasne wyczucie.
CZyscimy skrzynie odtluszczaczem oraz smarujemy elementy ruchowe wysprzeglika jak rowniez wymieniamy lozysko i tez smarujemy

Teraz z pomoca drugiej osoby wkladamy skrzynie i skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci :)
po wstapnym dokreceniu skrzyni mozemy dla test zalozyc tloczek wysprzeglika zeby zobaczyc czy pedal chodzi ladnie i czy nic sie nie zacina.

Dokrecamy wszystko i skladamy w odwrotnej kolejnosci. na koniec zalewamy olej i odbywamy jazde testowa do sklepu po piwo.

Wiem ze opis nie jest super skladniowy ani merytorycznie idealny ale jak pisalem na poczatku nie jestem mechanikiem wiec jak komus to pomoze to sie ciesze a jak ktos ma z czyms problem to moge mu wyslac zdjecie mojego dupska w celu pocalowania.


Na górę
Post: 10-11-2017, 13:33 
Offline

Rejestracja: 05-12-2015, 09:21
Posty: 17
Lokalizacja: Andrychów
Nie wiem jak u ciebie, ale ja zerwałem jedną śrubę i obrobiłem jeden gwint.
Jeżeli ktoś ma wersję 4x4 to należy odkręcić jeszcze wał i przedni most co wiąże się z wyjęciem prawej pół osi oraz odkręceniem rury od kolektora wydechowego oraz drugiej sondy .
Dlaczego most? ja nie odkręciłem i jak zakładałem skrzynię to niestety uszkodzeniu uległ jeden z uszczelniaczy.

Ciekawostka - po odkręceniu rury wydechowej od kolektora okazało się, że z mojego katalizaotra odpadła mniej więcej 1/4 i zatkała mi wydech co było powodem lekkiego dławienia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]