Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 21:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 08-05-2017, 10:35 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Witam, od wczoraj jestem właścicielem 3 drzwiowego rudego Suzuki Swift 1.3 92 KM
mam kilka pytań odnośnie tego autka.
mianowicie przez 8 lat właścicielka lała castrol 10w40. nie będę zmieniał lepkości jednak chcę zmienić firmę z nagaro-castrolo na MOTUL 10w40. co myślicie ?
słyszałem coś o luzach zaworowych w tych autach. co konkretnie trzeba z nimi robić? czy to uciążliwy problem ? na dniach chcę zamontować instalację LPG.
jakiej firmy są lampy które szły na pierwszy montaż ? chcę kupić oryginalny zamiennik a nie jakiś chłam.
Proszę o podpowiedzi
Pzdr

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 08-05-2017, 11:06 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Widzisz a nie grzmisz... Cemu taki olej stosowała?
Zmiana o której piszesz nie będzie miała żadnego wpływu na silnik.
Luz zaworowy trzeba ustawiać, póki auto nie ma gazu to bardzo rzadko. Instalacja gazowa znacząco przyspiesza ten obowiązek negatywnie wpływając na luz zaworowy. Więc przelicz sobie dokładnie ile kilometrów będziesz w ciągu roku robić i dobrze sprawę przemyśl.

Jak to było w tamtej generacji to już nie pamiętam, intuicja mi podpowiada że lampy były Valeo, ale głowy nie dam za to uciąć.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 08-05-2017, 11:46 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
stosowała bo większość mechaników kretynów taki olej stosuje :/
tak więc przerzucę się na motul 10w40
hmm na 99% założę gaz, z moich wyliczeń na bank się będzie to opłacać.
pytanie teraz czy takie rzeczy ogarnie mechanik ? czy raczej udać się do ASO ? jaki jest koszt takiej operacji i co się może stać kiedy oleje się tą regulację ?
auto ma 104 tyś przebiegu, potwierdzony przebieg.
dzięki za odp :)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 08-05-2017, 13:59 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
A spytam wprost - ile km robisz w ciągu roku i ile lat zamierzasz użytkować ten samochód?
Gaz się zawsze opłaca dopóki liczymy koszty paliwa i koszt instalacji gazowej.
W niektórych silnikach przez chociażby luzy zaworowe czy wypalające się gniazda sens instalacji topnieje w oczach. Oszczędności również.
Mechanik raczej to ogarnie, o ile pod słowem "mechanik" nie masz na myśli szwagra który za pomocą prostego młotka skutecznie naprawiał golfy trójki w klekocie :]

Polecam Ci ten artykuł:
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,953475

A czym może skutkować brak regulacji... zniszczeniem silnika. I tutaj już całkowicie Ci mogę zagwarantować, że koszt wymiany głowicy czy nawet remontu kapitalnego silnika po, przykładowo, 40 tys. km przejechanych na gazie nijak nie będzie się mieć do oszczędności z LPG po odjęciu kosztów samej instalacji :]

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 08-05-2017, 15:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Był lany 10w40 to nie ma co zmieniać na inny, tylko też 10w40. Jakiej firmy to rzecz gustu.
Co do gazu, wyjeździj najpierw 2-3 zbiorniki zobaczysz ile pali. Potem sie zastanowisz nad lpg i policzysz po jakim przebiegu wyjdziesz na zero.


Na górę
Post: 08-05-2017, 17:24 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
dzięki Panowie za odpowiedzi. przemyślę to jeszcze.
odnośnie mechaniora to mam dobrego ;) znają się na rzeczy :)
pozdrawiam.

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 09-05-2017, 07:14 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Edit: odpowiadając na pytanie kolegi, myślę, że 10-12 tyś rocznie będę robił, o samochody dbam także regulacja luzów robiona była by na bieżąco. pytanie tylko co ile KM robi się taką regulację kiedy auto posiada LPG ? ja mam okropnie ciężką nogę a te auta na wysokich obrotach to naprawdę dają radę :)
dlatego myślę o LPG. Trasa Poznań - Warszawa 190 KM/H prawie cały czas trzymane. Spalanie 10L/100KM ^^

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 09-05-2017, 14:13 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Wszystko zależy od tego jak sam będziesz dany samochód użytkować. Z tego co piszesz, jesteś dynamicznym kierowcą, więc raczej wcześniej niż później :D ...

Jedno z gorszych dla luzu zaworowego to pałowanie silnika na zimno na wysokie obroty.

Bez LPG luz zaworowy często nie wymaga ingerencji nawet przez 100.000 km, przy spokojnym stylu jazdy może nawet i dłużej.
LPG skraca ten wynik do mniej więcej 30.000, ale tutaj znowu wszystko zależy głównie od stylu jazdy i eksploatacji pojazdu.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 09-05-2017, 14:43 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
nigdy nie katowałem silnika na zimnym, miałem wcześniej turbo więc wiem jak do tego podejść :P
dużo się naczytałem o tym. podobno to mit, a żywotność zaworów zależy od regulacji instalacji która musi być wykonana w pełnym zakresie obrotów bez ubogich ani bogatych mieszanek. dbanie o regulację, świece filtry i inne podstawowe rzeczy pozwoli na długie użytkowanie auta.
Panowie mam kolejną zagwozdkę.
dzisiaj na bagnecie po przejechaniu krótkiego odcinka zobaczyłem pęcherzyki powietrza. na korku nie ma masła, w zbiorniczku nie było płynu chłodniczego już przy kupnie, ale olałem temat bo w układzie był. w zbiorniczku nie czuć benzyny tylko słodki zapach płynu. raczej to nic wielkiego ?
druga rzecz.
auto mam po wypadku, dokładnie wiedziałem jak to kupowałem. przedni pas delikatnie prostowany, nie uszkodził silnika, chłodnicy ani nic wcześniej.
jednak to czego nie sprawdziłem przy kupnie to kierownica. zapomniałem ze one mają regulowaną kierownicę.. dzisiaj to odkryłem, pochyliłem ją w dół a oczom ukazała się spora dawka sylikonu i opaskę(trytkę) :O
zajrzałem pod spód a tam metalowy drążek, ewidentnie spawany. brak różnicy w geometrii, auto trzyma na zakrętach. jechałem 190km/h po autostradzie zmieniając pasy i nic się nie rzuciło niepokojącego w oczy.
może niepotrzebnie sieję panikę?
po odpaleniu, na ssaniu silnik ma 1400 obrotów, potem schodzi do 1100 jeszcze potrzyma a na koncu prawidłowe 900
tak powinno byc ?
to juz ostatnie nurtujące mnie pytania ;P
pzdr

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 09-05-2017, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Jeśli masz pęcherzyki oleju na bagnecie to mogło dojść do spienienia sie oleju.
Za wysoka temperatura silnika (ostra jazda) , stary olej i jest tego efekt. Mogles tez zerwac film olejowy co juz prowadzi do mikro zatarc na cylindrach, głowica tez pewnie ostro dostała.
Wymień olej i filtry na nowe i zobacz po przejechaniu baku paliwa.

Odnośnie LPG to przy takich przebiegach nie ma to większego sensu. Regulacje zaworow w tych silnikach 1.3 trzeba faktycznie robic dość czesto. Głowice są raczej slabe i wrazeliwe na temperature.
Lepsze są pod tym względem silniki 1.2, które spokojnie wytrzymują 60-70 tys pomiedzy regulacjami.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-05-2017, 20:45 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Krde myślałem że takie silniki są po to żeby je wysoko kręcić :o
co do oleju zgodzę się bo łany castroL to [cenzura]. jutro wstawiam auto na konkretny przegląd. Zaleje motylem 10w40

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 10-05-2017, 08:06 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Edit: Bo ja tu czegoś nie czaję.
zawsze wydawało mi się że benzyna lubi obroty. szukałem bezawaryjnego autka nie przejmując się tą regulacją luzów zaworowych bo zawsze dbam o przeglądy, nie zaniedbuję tego.
przeciągnąłem furę na oleju który przejechał 8000 tyś, 300km trasy i od razu dostała po tyłku ? :D
ojciec wyjechał w 2004 roku toyota yaris 1.0 vvt-i która również ma taką regulację...
2 osoby jeździły tym autem, ojciec zamulał a ja śmigałem ostro. aktualnie 160 tyś przebiegu
i nic się nie dzieje. żadnych bąbli kopcenia itp itd. co więcej nie był na żadnej regulacji od nowości :o
od 10 lat leją mu castrol 10w40 i jest ok.
przecież te 1.3 92 km uchodzą za bezawaryjne pomykacze jak się o nie dba.
mylę się ? ;)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 10-05-2017, 17:42 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
hmm widzę, że nie ma odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
trudno, dzięki za wcześniejsze odpowiedzi. wiele się dowiedziałem :)
thx

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 10-05-2017, 19:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
TomOskroba pisze:
przecież te 1.3 92 km uchodzą za bezawaryjne pomykacze jak się o nie dba.
mylę się ? ;)


Zgadza sie. Bezawryjne sa.
Z tym ze ty kupiles auto uzywane i nie wiesz jaki jest realny przebieg, nie wiesz jak auto bylo eksploatowane, nie wiesz jaki i jak czesto gyl olej zmiejiany....masa niewiadomych jak z kazdym autem uzywanym.
Takie zycie.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-05-2017, 05:24 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Auto jest krajowe, pierwsza rejestracja 2006, po 3 latach z przebiegiem 25 tyś (oczywiście zrobionym po wypadku) kupiła go kobitka która jeździła przez 8 lat. czyli do tego roku. zatem na 90% jestem pewny przebiegu. jeździła do pracy i z powrotem. widać, że tylko ona nim jeździła, a jak przycisnąłem go podczas jazdy do 4 tyś obrotów to powiedziała, że jeżdżę bardzo dynamicznie i ona jednak preferuje spokojny styl jazdy :O
na wszystko oczywiście mam papiery, przeglądy, nawet wszystkie OC przez 8 lat które płaciła ;)
co do tej spawanej "rurkI" o której mówiłem to chodziło o wał kierownicy który był spawany w miejscu 'nad pedałami' pod deską jest silikon. trafiła na druciarza mechanika, regenerowała coś przy kierownicy, chyba przekładnie z tego co pamiętam. no i zrobili na ' będzie pani zadowolona '
mój mechanik powiedział, że nie ma co się tym przejmować. po prostu kiepskie wykonanie, nie zagrażające bezpieczeństwu.
auto aktualnie wstawione na warsztat z następującą listą:

regulacja luzów zaworowych (jeżeli konieczne)
zapowietrzony układ hamulcowy (pedał wpada w podłogę)
uzupełnienie płynu chłodniczego (aktualny stan minimum - był w układzie)
wymiana części zawieszenia (stukał jak szalony)
sprawdzenie świec
oleje filtry (oleju,powietrza,kabinowy)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 12-05-2017, 05:34 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
ogólnie oprócz regeneracji maglownicy w aucie same pierdoły do zrobienia tj: łożyska czy drążki kierownicze.
regeneracja magla 1000zł.
mechanik mówił mi, że w tych autach często sypią się skrzynie biegów.
Prawdą jest to ? :O
regeneracja albo koszt nowej to pewnie wydatek rzędu 2000zł

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 12-05-2017, 07:02 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Czasami padają łożyska w skrzyni biegów, ale czy to następuje aż tak często?...
Fakt faktem, że to byłaby najpoważniejsza awaria jaką może dopaść ten samochód, ale specjalnie często się o tym nie słyszy, więc raczej się tym nie przejmuj na razie.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 12-05-2017, 12:54 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
dzięki za info, generalnie nie znam objaw. jak na raie skrzynia precuje delikatnie. czasami aż za bardzo
bardzo łagodnie schodzą biegi, ale same nie spadają.
generalnie projekt szpachla był w tym aucie ale ja go zrobię na swoje ;)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 12-05-2017, 16:48 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Łożyska w skrzyni bardzo wyraźnie dają znać że coś jest nie tak - przede wszystkim coraz donośniej hucząc. Jeśli podczas jazdy nie odbierasz żadnych negatywnych sygnałów akustycznych to nie zamartwiaj sobie tym głowy tylko trzaskaj kolejne kilometry z uśmiechem na twarzy :)

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 14-05-2017, 20:20 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
wszystko wymienione, po ostrej trasie na nowym oleju motul 0 pęcherzyków ;)
został mi magiel do roboty i jedziemy z poprawkami lakierniczymi i oklejaniem auta
pytanie za 100 pkt. czy zderzak od suzuki swift sport podejdzie do mojego zwykłego przedlifta 2004r. ?
muszę zmienić drzwi i zderzak i zastanawiam sie nad sportowym bo chodzą w podobnych cenach ;)
pzdr

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 15-05-2017, 05:54 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Bonny pisze:
Łożyska w skrzyni bardzo wyraźnie dają znać że coś jest nie tak - przede wszystkim coraz donośniej hucząc. Jeśli podczas jazdy nie odbierasz żadnych negatywnych sygnałów akustycznych to nie zamartwiaj sobie tym głowy tylko trzaskaj kolejne kilometry z uśmiechem na twarzy :)



dzieki, czyli jak na razie nie mam żadnych objawów ;)
tak jak mówisz. zalewać bak i do przodu ;)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 15-05-2017, 10:46 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
jeszcze jedno pytanko
czy wszystkie drzwi z rocznika 05-10r 3D
będą pasować do każdego modelu swifta ?
czy były jakieś różnice ?

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 15-05-2017, 10:59 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Pasować tzn czy wejdą na miejsce i nie okaże się, że zawias drzwi jest 5 cm niżej niż być powinien to na 99 procent tak.
Co do sporta to jak dobrze kojarzę one miały inne progi i nie wiem czy z tego powodu same drzwi na dole nie były inaczej wyprofilowane, ewentualnie czy na nich nie znajdują się jakieś dodatkowe listwy.
Musisz sobie to po zdjęciach już określić, porównując jedne i drugie.

Swoją drogą nawet przy znaczących liftingach samochodów same drzwi najczęściej zostają takie same. To element który jest najtrudniejszy do zmodyfikowania bez wpływania na elementy karoserii w ich okolicy, stąd przykładowo nawet w "nowej toyocie Avensis" są takie same drzwi jak w poprzedniku... Bo to po prostu bardzo duży lifting i tyle.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 15-05-2017, 13:01 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
no właśnie, dla mnie większość drzwi 3d z allegro nie pasuje do mojego 2005r. z lewej i prawej strony mają zbyt duże łuki :o
było kilka szt. wg mnie takich samych jak moje które mam teraz ale szybko zniknęły
dzięki za podpowiedź, ciężko jest stwierdzić pasujący element bo większość sprzedawców pisze:
drzwi suzuki 05-10r
jest różnica między japońcami a europą ?

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 15-05-2017, 17:39 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
W położeniu anteny na dachu :]
Japonia ma z przodu, Węgierska produkcja z tyłu

i to tyle z różnic

_________________
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]