Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 03:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-11-2016, 21:28 
Offline

Rejestracja: 27-11-2016, 21:22
Posty: 1
Suzuki: Swift
Witajcie forumowicze, potrzebuje pomocy :sciana:
Zakupiłem wczoraj nowy samochód dla żony, Suzuki Swifta 1.5 z 2007 roku z komisu w Łukowie. Wizualny stan samochodu, wewnątrz jak z zewnątrz na 4+. Po oględzinach auta przejechaliśmy się samochodem w stronę stacji kontroli pojazdów by sprawdzić mechaniczny stan samochodu. Jak silnik się rozgrzał to pojawił się problem w obrotach. Na wolnych tak jakby dostawał czkawki, a jadąc np na 2-ce albo 3-ce od około 1200 obrotów samochód przyspieszał jakby kasłając ale się rozpędzał. Podjechaliśmy do speca który powiedział że najprawdopodobniej jest to problem z cewkami bo świece są raczej ok. Przejechaliśmy około 150km i problem zniknął jeżeli chodzi niskie czkawkowe obroty, ale to kasłanie na 2 i 3ce dalej się pojawiał. Dziś rano samochód odpalił normalnie i dojechaliśmy do sklepu bez problemu (nie zdążył się rozgrzać silnik). Za to wracając samochód odpalił za 3cim razem, i jadąc do domu było falowanie na niskich obrotach i kasłanie na 2ce i 3ce. Podjechałem potem do Norauto gdzie problem niskich obrotów się w ogóle nie pojawił (po powrocie do domu też już go nie było), a komputer nic nie wskazał, więc padła sugestia że problem nie leży w cewkach czy świecach. Samochód chodził u nich 20min i nic. Goście z norauto powiedzieli że może samochód jak dotarł do komisu został umyty pod maską pod ciśnieniem i gdzieś wilgoć naszła w przewody i stąd może jest problem, ale ciężko stwierdzić. Zasugerowali by pojeździć trochę na wysokich obrotach by może ta wilgoć puściła.
Takie są na razie nasze obserwacje. Czy może ktoś z was miał podobny problem, i wie co z tym zrobić ??
Pomóżcie bo samochód ma być dla żony, a jak na razie mimo dobrego wyglądu samochodu to jest średnio zadowolony z tego jak pracuje :(
Pomóżcie plis :brawo:


Na górę
Post: 24-05-2017, 11:16 
Offline

Rejestracja: 24-05-2017, 11:02
Posty: 4
Suzuki: swift sport 2009
witam, mam bardzo podobny jak nie identyczny problem w swoim sss. Czy udało się coś naprawić?


Na górę
Post: 24-05-2017, 13:02 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
kolega być może rozwiązał problem ale nie podzielił się przyczyną/rozwiązaniem na forum, ale skoro mamy drugi taki przypadek, można wykluczyć, że silnik był umyty i gdzieś się zawieruszyła woda którą trzeba wytrącić... no chyba, że Ty też masz nowe auto.
może trzeba wykluczyć nieszczelność ?
spalanie w normie ?

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 24-05-2017, 16:03 
Offline

Rejestracja: 24-05-2017, 11:02
Posty: 4
Suzuki: swift sport 2009
To ja może przedstawię krótko swoją historię. Przez około 2 lata jeździłem z zapalonym "check engine". W między czasie odwiedziłem wiele warsztatów w tym ASO i diagnoza była zazwyczaj ta sama - zużyty katalizator. Ze względu na duży koszt nowego kata oraz to, że auto zachowywało się mimo to normalnie (nie licząc tego, że przy uruchomieniu silnika wchodził trochę wyżej na obroty ale to szczegół) nie zdecydowałem się na jego wymianę. Dopiero kilka miesięcy temu swiftem zaczęło "szarpać" przy mocniejszym dodaniu gazu na 2 (co jest wkurzające np. przy wjeździe na rondo) oraz na biegu jałowym co jakiś czas dostaje takiej jakby "czkawki" a przy włączonej klimie problem jakby się nasilał (dodam tylko, że szarpanie ma miejsce przy rozgrzanym silniku). W związku z powyższym odwiedziłem elektromechanika, który wymienił świece, filtr powietrza i coś tam wyczyścił (nie EGR), skasował check i stwierdził, że silnik dostawał zbyt mało powietrza bo filtr był zasyfiony i dodatkowo wypaliło dwie świece no i żeby pomyśleć poważnie o wymianie kata. Po tej wizycie problem z szarpaniem znikł...do czasu - szarpanie wróciło no i check po raz enty się zapalił. Wtedy stwierdziłem, że najwyższy czas na wymianę katalizatora bo po prześledzeniu tematu związanego z katem w sss na forach itp. uznałem, że to jest punkt wyjścia. Tak też zrobiłem. Niestety nowy kat nie spowodował, że problem z szarpaniem ustał. A więc wychodzi na to, że jest to odrębna usterka. Natomiast po jego wymianie średnie spalanie nieco spadło chociaż przed wymianą uważam, że też było w normie oraz jak do tej pory a już trochę przejechałem nie zapalił się check engine. Samochód to SSS rocznik 2009, mam go od nowości, serwisowany regularnie co 15000 km, przebieg ok. 150000, tankowane paliwo ze sprawdzonych stacji i nigdy (jakkolwiek dziwnie to zabrzmi) nie był myty silnik.


Na górę
Post: 25-05-2017, 08:04 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
MEGA :?
a żaden elektromechanik jak i pracownik ASO nie stwierdził uszkodzenia sondy lambda ?
nie wiem jak to jest w suzuki, prawdopodobnie jest jedna sonda przed katalizatorem ?
jeżeli tak to ona pewnie jest przyczyną dławienia i ksztuszenia się okłamując system zbyt ubogą czy bogatą mieszanką. kasowanie błędu robi się raz, jeżeli problem wraca to wtedy powinno się działać inaczej. nie powiedziałeś czy masz benzynę czy diesel. jeżeli benzynę to ja mam pytanie
CO ONI WSZYSCY PIERDZIELĄ ? jak w 8 letnim aucie przy przebiegu 150 tyś może paść kat ?
w benzynie ?!
sprawdź sondę, najlepiej podłączyć się pod kompa.

dla mnie to wina właśnie sondy lambda (jeżeli w ss jest takowa przed katalizatorem)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 25-05-2017, 08:29 
Offline

Rejestracja: 24-05-2017, 11:02
Posty: 4
Suzuki: swift sport 2009
Swifta mam w benzynie (sport), a co do sondy to rozmawiając ostatnio z mechanikiem o szarpaniu, tym który wymienił mi kata, (dodam tylko, że kata zakupiłem sam przez neta a zleciłem tylko jego montaż) to miał jakieś uwagi właśnie do sondy. Jestem umówiony na dniach w związku z moją usterką i być może faktycznie każe wymienić sonde. Natomiast co do katalizatorów w swiftach sportach to wiem, że są strasznie wadliwe. Były przypadki gdzie wymieniono tylko sonde a problem z checkiem wracał. Jeśli wymieniono kata to problemu z checkiem już nie było (sugeruje się wpisami użytkowników na forach inter.) dlatego zdecydowałem się najpierw zacząć właśnie od wymiany katalizatora.


Na górę
Post: 25-05-2017, 11:03 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
Pierwsze słyszę o katalizatorach, może masz rację. ja słyszałem że sypie się skrzynia i czasami magiel ;)
ja pierwsze co to bym podejrzewał sondę przed wymianą kata. to jest Twój nr. 1 więc ogarnij to.
pamiętaj aby brać sondę tej samej firmy która była montowana na 1 montaż. żadnych zamienników innych firm bo tylko stracisz kasę.
może zadziałać, ale nie musi ;)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 30-05-2017, 12:05 
Offline

Rejestracja: 24-05-2017, 11:02
Posty: 4
Suzuki: swift sport 2009
Witam, problem na 99,9% z szarpaniem rozwiązany (nie na 100% bo czekam na nowe kable zapłonowe). Sam do tego doszedłem, wystarczył garaż i zestaw niezbędnych kluczy. Po zdemontowaniu tych wszystkich plastików w silniku moim oczom ukazały się kable zapłonowe. Po odpaleniu silnika (rozgrzanego) okazało się, że są wypalone (strzelały, iskrzyły - w tym momencie następowało szarpnięcie).


Na górę
Post: 30-05-2017, 12:54 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 238
Suzuki: Swift IV 1.3 92 KM
brawo :) nie spodziewałem się, że to mogą być kable zapłonowe.
najlepsze jest to, że nawet w ASO pierdzielą głupoty, stawiali na najdroższy osprzęt tj. katalizator, który wymieniłeś, a problemem okazały się tylko kable.
masakra ;o

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]