Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 16:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-10-2016, 12:46 
Offline

Rejestracja: 17-07-2016, 12:51
Posty: 24
Suzuki: Swift 1,3
Od zakupu Swifta (4tyś km temu:)) nękają mnie pewne dziwne odgłosy z przedniego zawieszenia , a mianowicie coś puka podczas jazdy po małych nierównościach takich jak wystające kamienie podczas wjazdu na nieduże krawężniki, niezależnie czy z kierownicą skręconą czy na wprost , obstawiałem łączniki stabilizatora -wymieniłem na LEMFÖRDER-y dalej puka , auto ma 75tyś przebiegu (nie kręcony ) kupione po sąsiedzku. Luzu na kierownicy nie ma (bardzo delikatne stuki przy bardzo chamskim traktowaniu ) w poprzednim samochodzie na maglu było z 1,5 cm luzu i tak nie waliło .Nie jestem zwolennikiem wymiany sprawnych elementów a więc mam kilka pytań -czy sworznie w wahaczu da się wymienić czy tylko cały wahacz ??Gdyby okazało się że to magiel czy jego regulacja wchodzi w grę (serwisówka pokazuje że można ) ??jak nie to gdzie regenerować ?? Co ciekawe Stacja Diagnostyczna i cała ścieżka diagnostyczna 4tyś temu nie wykazała zużycia zawieszenia .


Na górę
Post: 31-10-2016, 08:25 
Offline

Rejestracja: 22-03-2011, 20:21
Posty: 222
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Swift
Być może masz ten problem, który miałem ja w swoim swifcie i to nie była maglownica. Tutaj są watki z naszego drugiego forum, zwróć uwagę na moje wpisy - tam jest wszystko wyjaśnione.
http://www.forum.klubsuzuki.pl/viewtopi ... 20&t=12094
https://forum.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?f=20&t=13447

pozdrawiam


Na górę
Post: 31-10-2016, 10:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A jeżeli nie jest zarejestrowany na innym forum?
Można przecież przekleić odpowiedź :roll:


Na górę
Post: 31-10-2016, 12:58 
Offline

Rejestracja: 22-03-2011, 20:21
Posty: 222
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Swift
Nie pomyślałem o tym, chociaż w tych wątkach jest więcej informacji, które mogą się koledze przydać, trudno wklejać kilka stron wątku.
Wklejam co do mojego przypadku:
"Potrzebuję informacji, gdzie znajdują się dokładnie (może jakiś obrazek) w Swift MKVI 1.3 rok 2010 poniższe elementy (nr fabryczne): 48595-75J00 oraz 48591-51K00. "
"Jestem po wymianie gwarancyjnej w ASO elementów przekładni o których była mowa wyżej.
ASO ma na to jakiś biuletyn (wpisane mam w zleceniu - akcja serwisowa ?) i rzeczywiście po wymianie (podobno dają twardsza sprężynę) jest cicho, zero stuku na większych nierównościach, a wcześniej łomotało mocno, aż czuć było stuk w kierownicy (podobno dobijała sprężyna). Auto jest z 2010 r. z przebiegiem tylko 27 tys. po raczej dobrych drogach więc chyba to jakiś problem nieeksploatacyjny - może ta informacja się komuś przyda."


Na górę
Post: 31-10-2016, 15:50 
Offline

Rejestracja: 17-07-2016, 12:51
Posty: 24
Suzuki: Swift 1,3
]Dzięki za informację -czyli sprawa skończyła się na wymianie sprężynki nr 15 w maglu ??
Obrazek


Na górę
Post: 02-11-2016, 07:58 
Offline

Rejestracja: 22-03-2011, 20:21
Posty: 222
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Swift
Tak, w zestawie "naprawczym" była sprężyna, ponoć twardsza. O ile dobrze pamiętam z ASO, ponoć mieli jakiś biuletyn wewnętrzny z recepta na takie stuki. Po wymianie jest super, żadnych stuków nie ma - mam już ok. 67 tys. km. Nie wiem, czy to rozwiąże Twój problem (po opisie objawów to jakby blisko), ale może warto sprawdzić.
pozdrawiam


Na górę
Post: 05-11-2016, 21:12 
Offline

Rejestracja: 25-10-2015, 10:32
Posty: 18
Objawy jak u mnie. Sprawdzone wszystkie gumy i łączniki. Okazało się, że maglownica. Zaprzyjaźniony mechanik "podkręcił" ją o 1,5 obrotu i nastała cisza. Ale coś za coś. Ciężej chodzi wspomaganie i odbijanie kierownicy ze skrętu. Od tej regulacji upłynęło około 0,5 roku i jest ok.


Na górę
Post: 13-11-2016, 22:15 
Offline

Rejestracja: 17-07-2016, 12:51
Posty: 24
Suzuki: Swift 1,3
W końcu było chwilkę czasu i pokombinowałem przy autku - rozkręciłem całe przednie zawieszenie wymieniłem łączniki stabilizatora i gumy na drążku . Maglownica też poruszana odkręciłem regulację magla i uderzam jutro do serwisu Suzuki z tą sprężyna i zobaczę co oni o tym sadza.
Swoją drogą patent z gumami stabilizatora trochę chory trzeba opuścić całe sanki żeby to wyciągnąć.
Będę informował o dalszych postępach.


Na górę
Post: 28-08-2017, 16:05 
Offline

Rejestracja: 17-07-2016, 12:51
Posty: 24
Suzuki: Swift 1,3
Od sprawy minął prawie rok i po wizycie w 2 serwisach i ich diagnozach w sprawie wymiany magla sam dorobiłem klucz i wyregulowałem magiel.
Dla zainteresowanych -przy niewielkich luzach i stukaniu na maglu w całym zakresie skrętu regulacja rozwiązuje problem w 100% .Regulację da się przeprowadzić bez odkręcania przekładni i opuszczania sanek.
Klucze potrzebne to dorobiona nasadka 40mm do odkręcenia kontry i klucz 14 do śruby regulacji .
W 2 swiftach to już robiłem i po około 8-9tyś problem się nie pojawia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]