Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-09-2016, 16:28 
Offline

Rejestracja: 19-09-2016, 13:38
Posty: 4
Suzuki: Swift
Witam!
Jestem tutaj nowy na tym forum i przychodzę tu w ściśle określonym celu ;)
Niestety szukajka nie odpowiedziała mi na moje pytanie :/
Sprawa wygląda następująco podczas jazdy z dużą prędkością (ok 200km/h ) destrukcji uległ silnik. Urwał się korbowód dokonując zniszczeń bloku, miski, wału, 2 zaworów w głowicy.Najprostsza sprawa to wymiana silnika-wiadomo. Z okazji braku okazji typ padł na silnik też M16A lecz z najnowszej budy czyli ten 136KM. O ile głowica jest w nim inna to już sam blok wygląda zupełnie identycznie i nie było problemu ze spasowaniem go z resztą osprzętu i starą głowicą ( oczywiście po kompleksowej regeneracji ). Wałki w głowicy zostały z oryginalnego silnika, ustawienie rozrządu jest takie samo, wszystkie czujniki , kolektory ect. zostały stare lecz niestety silnik nie chce odpalić z powodu braku iskry :(
Jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to to czy koła foniczne na wale korbowym ( te zębate koła w skrzyni korbowej na wale ) w starym i nowym silniku mają tak samo ustawione zęby których położenie sczytuje czujnik położenia wału? Próby robione i na starym czujniku jak i tym z nowego silnika.
Ktoś coś wie na ten temat? Jakieś katalogi, numery części itp? Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.


Na górę
Post: 19-09-2016, 21:06 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 106
Lokalizacja: DSW
Suzuki: Swift sport mk7
grooby.hc pisze:
Witam!
Jestem tutaj nowy na tym forum i przychodzę tu w ściśle określonym celu ;)
Niestety szukajka nie odpowiedziała mi na moje pytanie :/
Sprawa wygląda następująco podczas jazdy z dużą prędkością (ok 200km/h ) destrukcji uległ silnik. Urwał się korbowód dokonując zniszczeń bloku, miski, wału, 2 zaworów w głowicy.Najprostsza sprawa to wymiana silnika-wiadomo. Z okazji braku okazji typ padł na silnik też M16A lecz z najnowszej budy czyli ten 136KM. O ile głowica jest w nim inna to już sam blok wygląda zupełnie identycznie i nie było problemu ze spasowaniem go z resztą osprzętu i starą głowicą ( oczywiście po kompleksowej regeneracji ). Wałki w głowicy zostały z oryginalnego silnika, ustawienie rozrządu jest takie samo, wszystkie czujniki , kolektory ect. zostały stare lecz niestety silnik nie chce odpalić z powodu braku iskry :(
Jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to to czy koła foniczne na wale korbowym ( te zębate koła w skrzyni korbowej na wale ) w starym i nowym silniku mają tak samo ustawione zęby których położenie sczytuje czujnik położenia wału? Próby robione i na starym czujniku jak i tym z nowego silnika.
Ktoś coś wie na ten temat? Jakieś katalogi, numery części itp? Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.

a co na to komp diagnostyczny ?


Na górę
Post: 19-09-2016, 22:31 
Offline

Rejestracja: 19-09-2016, 13:38
Posty: 4
Suzuki: Swift
Puki co milczy. Tzn. postaram się jutro jakoś go podpiąć. Ech, człowiek się już starzeje chyba , że na takich prostych rzeczach się wykłada :/


Na górę
Post: 20-09-2016, 23:50 
Offline

Rejestracja: 19-09-2016, 13:38
Posty: 4
Suzuki: Swift
Sprawa wygląda tak: mianowicie po podpięciu do kompa wyskoczyło wiele błędów przede wszystkim związanych z rozpięciem wiązki, akumulatora i odpięciem sterownika. Min: P 0340 P0037 P0031 P0335 B1133 B1150 B1157 U1100 U1144 C1023 C1025 C1091 C1075 C1122.
Po wykasowaniu żaden z błędów się nie powtorzył jedynie ten od kalibracji czujnika skrętu ponieważ nie można zrobić kalibracji czujnika położenia ponieważ nie pracuje silnik. Co ciekawe to to że podczas kręcenia rozrusznikiem komputer dalej pokazuje prędkość silnika jako 0rpm. Aby było śmieszniej po wyjęciu czujnika z bloku i machaniu przed nim metalowym przedmiotem włącza się pompa paliwa (oczywiście na włączonym zapłonie ) lecz obroty dalej są przedstawione jako 0. Iskry brak.


Na górę
Post: 02-03-2017, 04:51 
Offline

Rejestracja: 02-03-2017, 04:48
Posty: 2
Witam.
Znalazła ktoś rozwiazaniem tego problemu borykam się z tym i brakuje już pomysłów.


Na górę
Post: 14-09-2021, 07:30 
Offline

Rejestracja: 19-09-2016, 13:38
Posty: 4
Suzuki: Swift
Cześć.
Problemem okazała się koronka czujnika położenia wału...przykręcona - a jakże - do wału wewnątrz silnika .
Niestety musiałem wyjąć dół, wyjąć wał i zalożyć koronkę od starego silnika.
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]