Witam!
Jestem tutaj nowy na tym forum i przychodzę tu w ściśle określonym celu
Niestety szukajka nie odpowiedziała mi na moje pytanie :/
Sprawa wygląda następująco podczas jazdy z dużą prędkością (ok 200km/h ) destrukcji uległ silnik. Urwał się korbowód dokonując zniszczeń bloku, miski, wału, 2 zaworów w głowicy.Najprostsza sprawa to wymiana silnika-wiadomo. Z okazji braku okazji typ padł na silnik też M16A lecz z najnowszej budy czyli ten 136KM. O ile głowica jest w nim inna to już sam blok wygląda zupełnie identycznie i nie było problemu ze spasowaniem go z resztą osprzętu i starą głowicą ( oczywiście po kompleksowej regeneracji ). Wałki w głowicy zostały z oryginalnego silnika, ustawienie rozrządu jest takie samo, wszystkie czujniki , kolektory ect. zostały stare lecz niestety silnik nie chce odpalić z powodu braku iskry
Jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to to czy koła foniczne na wale korbowym ( te zębate koła w skrzyni korbowej na wale ) w starym i nowym silniku mają tak samo ustawione zęby których położenie sczytuje czujnik położenia wału? Próby robione i na starym czujniku jak i tym z nowego silnika.
Ktoś coś wie na ten temat? Jakieś katalogi, numery części itp? Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.