Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-07-2016, 09:22 
Offline

Rejestracja: 21-07-2016, 08:16
Posty: 4
Lokalizacja: Żywiec
Suzuki: SWIFT
Witam serdecznie.
Piszę do Was gdyż mam dość duży problem z którym nie mogę sobie poradzić w moim Suzuki Swift 2007r, 1.3L, 90KM, M13A LPG BRC (Przejechane na lpg 40 tys). Mianowicie samochód jest zamulony, jeździ jak by miał około 70 km, jak również ma problem z odpalaniem, nie ma znaczenia ciepły czy zimny, po pracy na LPG trzeba go kręcić z 4-6 razu obrotów wału, jeżeli samochód jeździł na PB lub został przełączony z LPG na Bp przed wyłączeniem silnik, odpala 1-2 obrotów wału tak jak to powinno być. Samochód był wielokrotnie sprawdzany przez mechaników i serwisy LPG, lecz nie za wiele pomagają panowie, w sumie to nic jak to zwykle. W samochodzie wymieniłem: czujnik wału korbowego, wałka rozrządu, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, przepławkę, zawór podciśnienia oraz zawór EGR. Układ zapłonowy sprawny, nowe świece, przewodu nie puszczają iskry, cewki czyszczone, sprawne brak błędów. Ciesinie paliwa w normie układ paliwa szczelny, wyczyszczone wtryskiwacze, dają ładną mgiełkę. Następnie wymieniłem reduktor LPG na Staga bo w oryginalnym BRC była sparciała membraną i przewodem podciśnienia do kolektora dostawał się LPG, wymiana nic nie pomogła samochód dalej odpala źle. Ciśnienia na cylindrach pomiędzy 12,0 a 12,2 bar, luzy zaworów w mojej ocenie i mechaników w normie ale wysyłam dokładną rozpiskę w załączniku do Waszej analizy. Jedynie co mi przychodzi do głowy to katalizator może być zapchany, że samochód jest zamulony ale na odpalanie nie ma on raczej wpływu. Filtry i oleje zmieniane co 10 tys, brak błędów na komputerach ECU oraz LPG
Za wszelką pomoc i sugestie z góry dziękuje.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 24-07-2016, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-02-2016, 21:24
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Swift Sport '08
Przepustnica może być zapchana, to typowe dla Swiftów, katy do druga sprawa ja mam emulator i też czasami lubi mi zamulić, dlatego niedługo chce ją wyciąć programowo.


Na górę
Post: 24-07-2016, 22:45 
Offline

Rejestracja: 21-07-2016, 08:16
Posty: 4
Lokalizacja: Żywiec
Suzuki: SWIFT
Przepustnice czyściłem kilka raza bo miałem problem z zacinającym się pedałem gazu, filtr powietrza mam wkładkę K&N, wiec wydaje mi się, że w tlen silnik jest dobrze zaopatrzony. Co to kata czy jest jakiś sposób by go sprawdzić bez rozbierania układu ?? bo może być jednak coś z nim nie tak, gdyż na luzie silnik po dodaniu gazu do deski długo się wkręca na obroty :/


Na górę
Post: 25-07-2016, 10:50 
Offline

Rejestracja: 21-07-2016, 08:16
Posty: 4
Lokalizacja: Żywiec
Suzuki: SWIFT
Dziś rano sprawdziłem kata i wygląda, że jest całkiem dobry co prawdo wszedłem do niego od kolanka od dołu tego na 5 śrubach ale zero brudu, oleju czy innego dziadostwa ładnie dmucha spalinami.
Wpadłem jeszcze na jeden pomysł co prawda głupi ;) tzn: tak jak to się zdarzało w starszych silnikach 2 suwowych, jak była mieszanka źle dobrana to zakopciło świece i ciężko było odpalić taki silnik. Więc może tu jest podobnie, że gdy silnik idzie na LPG na świecach robi się jakiś nalot, który utrudnia odpalenie samochodu. Co o tym myślicie??


Na górę
Post: 26-10-2018, 11:22 
Offline

Rejestracja: 26-10-2018, 07:11
Posty: 1
Suzuki: SWIFT
Witam, i coś Kolego wyczaiłeś co to może być?? Bo mam Swifta z 2008r 1.3 benzyna + GAZ i od roku mam tak, że muszę ze 2 a czasami 4 razy kręcić rozrusznikiem żeby silnik zapalił. Dopiero jak wcisnę pedał gazu, zacznę kręcić rozrusznikiem i puszczę gaz to odpala silnik za pierwszym razem. Nie ma żadnych błędów, układ zapłonowy sprawny.


Na górę
Post: 26-10-2018, 17:23 
Offline

Rejestracja: 21-07-2016, 08:16
Posty: 4
Lokalizacja: Żywiec
Suzuki: SWIFT
Po długich testach i próbach winna okazała się głowica. Dopiero po stracie dużej mocy silnika pomogło regulacja płytek zaworów oraz regeneracja głowicy, gdyż jeden z zaworów się zawieszał a pozostałe wyglądały na mocno zmęczone. Niestety nasz silnik M13A nie jest zwolennikiem gazu i zawory tego nie wytrzymują. Naprawa głowicy poprawiał znacznie moc silnika oraz rozruch silnika nie działa na tak zwany kop ale jest znacznie lepiej po 2 obrotach zaskakuje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]