Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 12-09-2024, 19:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-08-2024, 19:22 
Offline

Rejestracja: 02-08-2024, 05:32
Posty: 4
Suzuki: Swift 1.5
Cześć. Mamy suzuki Swift 1.5 16v z Automatyczną skrzynią. Autem cały czas jeździ żona ale dzisiaj jeździłem nim ja i mam niepokojące spostrzeżenia. Temperatura na zewnątrz 22 stopnie W aucie praktycznie non stop chodzi wentylator chłodnicy, jazda ze stałą prędkością np 120km/h zatrzymanie na światłach i zaraz włącza się wentylator, działa też podczas jazdy z niską prędkością tak jakby silnik nie mógł się schłodzić. Podczas jazdy autostradą z wciśniętym gazem do podłogi przez np 2 minuty powyżej 140km/h temperatura potrafi dojść pod czerwone pole i trzeba odpuszczać żeby spadła. Pompa wody wymieniona, termostat też. Podczas nagrzewania silnika na postoju wentylator szybko załącza się zanim termostat się otworzy - górny wąż gorący a dolny zimny .Czy przyczyną może być zatkana chłodnica ?


Na górę
Post: 24-08-2024, 17:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 185
Suzuki: Swift
Sprawdź jakie są faktyczne temperatury płynu (z kompa, wskaźnik w kabinie ma funkcję dekoracyjną): ile jest podczas jazdy ze stałą prędkością i jak zachowuje się temperatura zaraz po zatrzymaniu.
W M-serii niestety najczęstszą przyczyną tego typu objawów są spaliny w układzie chłodzenia.

_________________
Są: Swift mk8 K12D 2023, Swift mk7 K12B 2012, Swift mk6 M16A 2007
Były: Swift mk6 M13A 2009, Swift mk4 G13BA 1998, Swift mk3 cabrio G13BA 1992


Na górę
Post: 25-08-2024, 23:15 
Offline

Rejestracja: 02-08-2024, 05:32
Posty: 4
Suzuki: Swift 1.5
Dziękuję za odpowiedź, przedwczoraj wymieniłem chłodnicę wraz z korkiem zalałem płynem chłodniczym dedykowanym do motocykli Mannol Pro Cool i jest duża poprawa aczkolwiek podczas odpowietrzania układu kilka razy załączył się wentylator zanim otworzył się się termostat. Kiedy już się otwarł to zdecydowanie bardziej musiałem wkręcać silnik na obroty żeby wentylator się załączył a po załączeniu działa na wolnym biegu max 20 sekund. Przed wymianą chłodnicy po takim potraktowaniu gazu myślałem się nie wyłączy . Podczas stygnięcia przez noc układ zassał ze zbiorniczka wyrównawczego ok 200ml. Wczoraj samochód został przepałowany tak że tuleje bloku silnika ujrzały swoje poprzednie wcielenie( starty ze świateł, zakręty na obwodnicy i autostrada ok 50km). Temperatura ani razu nie przekroczyła połowy skali a w momentach gdzie nie dało się przycisnąć wskazówka była minimalnie poniżej połowy a wszystko mimo wyższej temperatury otoczenia. Wentylator załączył się raz kiedy czekałem w kolejce na miejsce na parkingu. Po zaparkowaniu na pracującym silniku obejrzałem zbiorniczek wyrównawczy i stan się był taki jak przed wyjazdem, ścisnąłem dłonią węże od chłodnicy i miałem wrażenie że są zbyt twarde ale nie były "betonowe" nie mam porównania do innego Swifta. Jutro będę regulował gaźniki w Hondzie CBR 900RR a w motocyklach są takie układy chłodzenia i sprawdzę czy węże po nagrzaniu też będą takie twarde. Mam obawy że przez poprzednią chłodnicę uszczelka pod głowicą gdzieś przepuszcza. Po wymianie chłodnicy duża poprawa już podczas nalewania płynu zalewała się szybciej. Żona teraz przez tydzień pojeździ a ja będę sprawdzał zbiorniczek wyrównawczy i co się dzieje pod korkiem z płynem czy mętnieje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]