Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-07-2019, 17:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-05-2019, 11:04 
Offline

Rejestracja: 20-12-2017, 18:51
Posty: 8
Suzuki: Swift
Witam. Posiadam suzuki swift 4x4 z 2006 r. Moja żona miała wypadek przez który uszkodził lewe przednie koło, wygiela wahacz i musiałeś wymienić też wozek sanki. Wszystko poskladalem do kupy zawieszenie praktycznie całe nowe Ale mam problem ze sterownoscia samochodu. Mam wrażenie że wspomaganie ciężej chodzi ( Ale może mi się wydawać) kierownica nie wraca do pozycji na wprost, mogę przy skręcie puścić kierownicę A kierownica nie wróci do poziomu na wprost i przy wyborach i nierownosciach drogi auto jezdzi jak chce. Proszę was o jakieś rady. Bo nie wiem co kupic i wymienić. Czy to wspomaganie czy maglownica czy też coś innego


Na górę
Post: 22-05-2019, 11:12 
Offline

Rejestracja: 21-05-2019, 10:02
Posty: 1
Suzuki: splash
Witam. Podłączę się do tematu, ponieważ mam bardzo podobny przypadek. Przy tym podzielę się dotychczasowymi doświadczeniami. Mój samochód to Suzuki Splash (2013) . Ma on taki sam układ kierowniczy jak Swift Mk6, zresztą jest na tej same płycie podłogowej. Auto kupiłem 1,5 miesiąca temu. Miało wcześniej niewielką kolizję z lewej strony, ale ja nie dopatruje się związku tej stłuczki z problemem układu kierowniczego. Wprawdzie widać, że był wymieniony wahacz i prawdopodobnie półoś. Układ kierowniczy był nieruszany. Była robiona geometria zawieszenia i wynik jest idealny. Oczywiście problemem jest kierownica niewracająca do jazdy na, wprost co powoduje, że auto bardzo dziwnie się prowadzi. Kierownica jest jakby” przyklejona” co skutkuje utrudnieniem w korygowaniu toru jazdy na wprost. Auto było u zaprzyjaźnionego mechanika, który stwierdził, że problem tkwi w przekładni kierowniczej i wydaje się, że ma rację. Zresztą zarówno, łożyska Mc Persona jak i dolny przegub zwrotnicy chodzą leciutko, co było sprawdzane po odpięciu przegubów drążka. Kupiłem używaną przekładnie w dobrym stanie, została zmontowana i wydaje się, że chodzi jeszcze ciężej. Wygląda na to, że zarówno wymontowana maglownica jak i ta założona mają tą samą przypadłość. Dodam, że robiłem taki porównanie. Podniosłem przód i kręciłem kierownica na zgaszonym silniku ( bez wspomagania). Kręci się płynnie ale relatywnie ciężko i rzeczywiście wygląda, że to przekładnia powoduje opór. Dla porównania zrobiłem tak samo w starej Agili, którą to zakupione auto ma zastąpić i tam kręci się jednym paluszkiem, nie ma porównania. Wprawdzie Agila ma inna konstrukcję wspomagania, gdyż układ elektryczny jest na kolumnie a nie przy przekładni jak w splashu, ale przecież przekładnia też się kręci.
Mechanik wziął tą wyjęta przekładnię i ma ją gdzieś oddać , żeby rozebrali i zobaczyli co tam „siedzi” Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek? Ciekawi mnie także, co kolega Dandzior zamierza, albo już zrobił.


Na górę
Post: 27-05-2019, 19:32 
Offline

Rejestracja: 20-12-2017, 18:51
Posty: 8
Suzuki: Swift
Jeszcze nic nie zrobiłem. Zamówiłem inna maglownice ( uzywke) i dam znać czy pomogło.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl