Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-10-2017, 14:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-05-2017, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
Witam,

Jak w waszych autach wyglada spalanie oleju? Wymienilem i uciekł z poziomu max do min po przejechaniu 1500km. Prosze o opinie.

Olej SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 24-05-2017, 12:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2017, 13:00
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Wow.

Muszę przyznać, że sporo Ci "bierze" oleju.
Nie masz żandego wycieku?

Jeżdżę SSS z 2008r.
Od wymiany do wymiany (ok 17kkm) nie ubywa praktycznie nic.


Na górę
Post: 25-05-2017, 11:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
Filtr oleju ciekną :sciana: wymiana w ASO z dolewka (75% min-max na bagnecie) obecnie 300km. Sprawdze ponownie po 1.5k

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 26-05-2017, 22:30 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
styrop14n pisze:
Filtr oleju ciekną :sciana: wymiana w ASO z dolewka (75% min-max na bagnecie) obecnie 300km. Sprawdze ponownie po 1.5k


co cieknie filtr oleju?Jesli ktos nie dokrecił to powinno byc zalane.Pomiedzy min a max na bagnecie to ok. 1l.Jesli pod filtrem ucieklo 1 l oleju to silnik,osłona musi być zawalona na amen olejem.
p.s.Podjedz na kontrole cisnienia oleju na jałowym i na 2tys obr.


Na górę
Post: 11-08-2017, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
1600km zlecialo z poziomu 80% MIN-MAX dokladnie do minimum. U was jak sprawa wyglada?

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 11-08-2017, 17:32 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
styrop14n pisze:
1600km zlecialo z poziomu 80% MIN-MAX dokladnie do minimum. U was jak sprawa wyglada?

zakladając ,ze spala -ubywa oleju ok 0,7 l na 1600 km ( wymiana np; po 10 tys )auta spala ponad 4l oleju...żle się dzieje.Ja robie wymiany co rok -ok 12 tys i na bagnecie nie widzę ubytkow.Nie masz wyciekow , robiłeś diagnostykę ukladu smarowania?Pisałem wyzej.Tyle to może ciągnąć stary sadzomiot .
p.s.Masz tak od początku czy raczej zajechałeś silnik przez ten "ogień na każdym biegu' :)) ?


Na górę
Post: 17-08-2017, 06:38 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 138
zależy jak się autem fruwa :)
w benzyniakach na te 10-12 tyś km (czyli od wymiany do wymiany) nie powinien łyknąć nic, a jak wypije 200-400ml to nic złego się nie dzieje, to zależy jak się jeździ. jak ciśniemy np. nad morze 170km/h
czyli w moim przypadku w 1.3 92km to prawie tyle ile fabryka daje, to spodziewajmy się, że oleju trochę ubędzie. to normalne zjawisko, powiem nawet, że zdrowe. ja w ten weekend zrobiłem 800 km
i sporą część trasy jechałem właśnie 160-170km/h to na koniec jak sprawdziłem bagnet to 100 ml opędzlował.
no ale jak łyka litrami to coś jest nie tak.
jeżeli nie ma wycieków to trochę lipa, bo gdzieś ten olej musi uciekać, w najgorszym przypadku pije bo może ktoś nie dopilnował regulacji luzu zaworowego, bądź pierścienie już kaput, w co bardzo wątpię.
nie dymi Ci auto ?

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 17-08-2017, 09:46 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
hmm, to ja jeszcze raz swoje. :czyta: Zamiast gdybać to należy zrobić to co napisałem wcześniej.Pomiar ciśnienia oleju i kontrola sprężania na cylindrach....Zakladam ,ze nie ma wyciekow itp.W innym przypadu to wrozenie z fusów:)Na podstawie tych danych dobry mechanik stwierdza w jakiej kondycji jest silnik(np;branie oleju)
p.s.Jest opcja ,ze nie trzymają uszczelniacze zaworow i olej dostaje się do komory spalania.
Nie ma nic zdrowego w łykaniu oleju przez silnik! Pomijam eko coś tam ale nagar powstający przy spalaniu oleju raczej jest złem dla silnika . :nono:


Na górę
Post: 17-08-2017, 12:09 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 138
oczywiście, tak jak mówisz pomiar ciśnienia powie wszystko o stanie silnika ;)
ale to że silnik od wymiany do wymiany przy naprawdę wysokoobrotowym eksploatowaniu zabierze tyle co napisałem wcześniej, to norma dla benzyniaka ;)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 18-08-2017, 12:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 669
Lokalizacja: Warszawa
Silnik M16A pali olej przy jeździe autostradowej i innym długotrwałym trzymaniu wysokich obrotów (w SX4 potrafi wymagać dolewki 1L oleju po jakichś 2000km po autostradach, któtka piątka w skrzyni oznacza obroty 4k rpm przy 140 km/h), to normalne zjawisko.

Przy jeździe spokojnej, do 90 km/h i 3k rpm, oraz w mieście, nie powinien palić zauważalnych ilości oleju (w sensie nie powinien wymagać dolewek między przeglądami). Jeśli pali -- to faktycznie do sprawdzenia kompresja i cały osprzęt.


Na górę
Post: 18-08-2017, 22:03 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
nie wiem skąd ta teoria :placze: .Mam SSS 1,6 136 KM skrzynia 6 i na niemieckich autostradach przejechałem ostatnio 2500 km z predkościami autostradowymi.Momentami było 200 km/h.Srednia 120 km/h.Nie widać zmiany poziomu oleju na bagnecie.
p.s.Od lat jeżdzę na Motulu.Spotkałem się z opinią ,ze to co leją w ASO wcale nie jest ok Shell ...Castrol i inne siki.Predkosci autostradowe są sporym obciązeniem dla silnika i wtedy wychodzi jakość oleju.


Na górę
Post: 19-08-2017, 16:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
Dziękuje za komentarze, za 2 tygodnie lece do warsztatu zrobić zgodnie z sugestia pomiar ciśnienia oleju i kontrola sprężania na cylindrach.

Jeżdze 90% miasto samochod pracuje do zagrzania do 4-5k obrotow max pozniej czasem deptam go mocniej, ale nie jest to pałowanie na wariata. Wczoraj polozylem kamere zza samochodem odpalilem go na zimnym silniku, poczekalem z 30s pokrecilem do 4-6k obrotow parokrotnie nic nie dymi, ale plam/wyciekow nie stwierdzono w ASO w Kwietniu (wówczas wymienialem caly olej) wiec sprawdze u mechanika i dam znać.

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 20-08-2017, 07:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2017, 20:57
Posty: 51
styrop14n pisze:
samochod pracuje do zagrzania do 4-5k obrotow
Czyli trochę:
styrop14n pisze:
pałowanie na wariata.
;)

Olej sprawdzasz na rozgrzanym czy na zimnym silniku?

_________________
Suzuki Baleno P+ 8)
Subaru Impreza GF4


Na górę
Post: 20-08-2017, 14:21 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
dokladnie; przy zimnym silniku ,oleju nie powinno sie przekraczać 3 tys obrotow.


Na górę
Post: 21-08-2017, 07:41 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 138
to wszystko co piszecie jest prawdą,
zapomniałem dodać, że jeżeli chodzi o spalanie oleju to występuje ono najczęściej już w bardziej ''wyeksploatowanych jednostkach'' zakładam, że masz atrax iv generację więc auto nie je jest starsze niż 7 lat, później już może zacząć pomagać sobie oliwą :p
co do oleju, poprzednia właścicielka dbała i co 10k zmieniała olej, niestety był to castrol...
ja również zmieniłem na MOTUL 10w40, porządna oliwa a nie jakaś herbata. LIQUY MOLLY I MOTUL to dobre oleje dla aut.
stan oleju zawsze sprawdzam po trasie, 15 min po wyłączeniu silnika.
wg mnie najbardziej wiarygodny odczyt :p
moje auto nie ma problemu z poborem, ale kontrolować trzeba ;)

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 21-08-2017, 12:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 669
Lokalizacja: Warszawa
artax pisze:
nie wiem skąd ta teoria :placze: .Mam SSS 1,6 136 KM skrzynia 6 i na niemieckich autostradach przejechałem ostatnio 2500 km z predkościami autostradowymi.Momentami było 200 km/h.Srednia 120 km/h.Nie widać zmiany poziomu oleju na bagnecie.

Jeśli masz sześciobiegową skrzynię to masz znacząco niższe obroty na ostatnim biegu w porównaniu do SX4 na piątce, na dodatek dość krótkiej.
(w Vitarze 2 z M16A jest też pięciobiegowa ale z dłuższą piątką)


Na górę
Post: 23-08-2017, 18:44 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
(w SX4 potrafi wymagać dolewki 1L oleju po jakichś 2000km po autostradach, któtka piątka w skrzyni oznacza obroty 4k rpm przy 140 km/h), to normalne zjawisko.

Czyli np; osoba pomykająca autostradami do pracy 140 km/h musi załozyć dodatkowy wydatek +5l oleju (na 10 tys).Jakiś dramat jesli to norma.Poprzednio moje auto Honda Civic Ufo z silnikiem 2,2 diesel spalała na tym dystansie (10tys)1,5 litra.To było do przyjęcia ale to był sadzomiot.


Na górę
Post: 24-08-2017, 06:11 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 138
1L na 2000KM to nie jest normalny pobór. mi brał 1L na 1000KM ale to w audi a4 b6 2.0 alt
to są dopiero spieprzone konstrukcje ;)
ja tu mówię o delikatnym liźnięciu oleju przy dłuższej trasie na wysokich obrotach. max 200-300 ml od wymiany do wymiany.
na pierwszy krok zrobiłbym płukanie silnika, mało kosztowny zabieg, a może się okazać, że na pierścieniach olejowych zrobił się nagar ;)
dlatego unikać oleju szajstrol !

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Post: 24-08-2017, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 669
Lokalizacja: Warszawa
Dodam jako dysklejmer że tylko raz musiałem dolać 1L oleju między przeglądami, może faktycznie była to kwestia nie tyle tej jednej trasy co ciśnięcia po trasach przez dłuższy czas po przeglądzie. Więc ten 1L na 2000km rzuciłem tak trochę "z biodra" ;)


Na górę
Post: 24-08-2017, 18:18 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
Tomash pisze:
Dodam jako dysklejmer że tylko raz musiałem dolać 1L oleju między przeglądami, może faktycznie była to kwestia nie tyle tej jednej trasy co ciśnięcia po trasach przez dłuższy czas po przeglądzie. Więc ten 1L na 2000km rzuciłem tak trochę "z biodra" ;)

ok jako były zawodnik piłki ręcznej rozumiem pojęcie "rzut z biodra"
pzdr


Na górę
Post: 29-09-2017, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
Cisnienie na cylindrach 9,5 przy normie 12-14
Swiece mialy przedmuchy wymienione
regulacja zaworow zbedna w granicy normy.

I teraz mechanik mowi olac sprawe spalanie rzedu 0.3-0.4L na 1000 to norma u japoncow... sprawdzilem ksiazeczke i producent mowi 0,3L/max na 1000.

Co teraz dalej robic z tym faktem ciskac glowice do regeneracji i bawic sie w to czy jezdzic jak sie nie robi gorzej to poprostu dolewac co 3-4mc 0.6-1L oleju i tyle?

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 29-09-2017, 16:06 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
zmień mechanika...
Po 10 tys powinieneś dolewać 4l oleju,wg tego znachora, nie machanika.Jakiś absurd ,ze Jp tak mają.Poprzednio miałem Civica UFO 2,2 diesel i brał na 10 tys 1l oleju.
W Twoim wypadku masz zajechany silnik.9,5 to mało.To chyba przez ten ogień na każdym biegu ...:)


Na górę
Post: 06-10-2017, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2016, 10:41
Posty: 10
No dobrze zmien mechanika i co dalej? Jak widac na cisnienie jest ponizej normy to teraz akcja regeneracja szlif itd i "moze sie polepszy" czy cos warto jeszcze zrobic/sprawdzic czy co dalej?

_________________
Ma być ogień na każdym biegu bo..


Na górę
Post: 07-10-2017, 11:12 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 17:22
Posty: 75
Lokalizacja: DSW
styrop14n pisze:
No dobrze zmien mechanika i co dalej? Jak widac na cisnienie jest ponizej normy to teraz akcja regeneracja szlif itd i "moze sie polepszy" czy cos warto jeszcze zrobic/sprawdzic czy co dalej?

nie wiem czy teraz remonty silnikow się opłacają.Przelicz.Chyba lepiej kupić jakiś pewny,używany silnik.Warunek ma być sprawdzony na aucie .Może z aut UK.

p.s.Dobry mechanik to taki ,ktory własciwie doradzi .Abyś nie miał takich dylematow jak teraz.W/w powtarza jakieś mity internetowe.


Na górę
Post: 09-10-2017, 10:26 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 10:30
Posty: 138
artax pisze:
styrop14n pisze:
No dobrze zmien mechanika i co dalej? Jak widac na cisnienie jest ponizej normy to teraz akcja regeneracja szlif itd i "moze sie polepszy" czy cos warto jeszcze zrobic/sprawdzic czy co dalej?

nie wiem czy teraz remonty silnikow się opłacają.Przelicz.Chyba lepiej kupić jakiś pewny,używany silnik.Warunek ma być sprawdzony na aucie .Może z aut UK.

p.s.Dobry mechanik to taki ,ktory własciwie doradzi .Abyś nie miał takich dylematow jak teraz.W/w powtarza jakieś mity internetowe.



zgadza się, dobry mechanik to ten który dobrze doradzi, a nie ten który powie, że przyczyną może być to może być tamto i wymienia pół samochodu, bierze hajs a na koniec mówi:
Panie no nie wiem.

szukaj silnika 1.6 Si rób przekładkę, remont silnika to spory hajs, w starszych jednostkach jeszcze się to opłacało.
ostatnio szukałem 1.6 silnik z ciekawości ile tego jest, stwierdzam, że jak na lekarstwo :o

_________________
Profesjonalne oklejanie aut - Zmiana Koloru
tel. 513-180-903
odpowiem także na PW


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl