To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów i motocykli marki Suzuki.

Vitara, Grand Vitara, XL 7 i X-90 - Problem z załączaniem blokady mostu w suzuki grand vitara

kopej - 09-11-2012, 09:47
Temat postu: Problem z załączaniem blokady mostu w suzuki grand vitara
Witam.
Kupiłem Suzuki Grand Vitare 2.0 TD z roku 2002. Koleś od którego ją kupiłem powiedział że przedni most jest do wymiany bo nie działa przedni napęd... wymieniłem most i dalej nie działa. Okazało się że to pompka która załącza blokadę mostu jest do wymiany. Dzisiaj kupiłem pompkę ale w kablach do których jet podpięta nie ma prądu i moje pytanie jest takie czy jest jakiś bezpiecznik albo przekaźnik który jest odpowiedzialny za prace tej pompki? i czy można ją jakoś inaczej podpiąć np na jakiś zwykły włącznik zamontowany w kabinie? Dziękuje z góry za odpowiedzi.

marirus - 09-11-2012, 19:10

Blokada :)) To nie jest blokada tylko membrana która spina półoś koszem i działa jak normalny mechanizm różnicowy. Wymieniałeś most piszesz, a od takiego samego modelu? Bo każda wersja silnikowa ma inne przełożenia w mostach, no i automat z tym samym silnikiem też ma inne przełożenia. Bezpieczniki są przed aku i w kabinie po lewej stronie pod deską rozdzielczą na ścianie. Owej pompki od "blokady :] " nie da się podpiąć osobno ponieważ gdyż jej załączanie jest współzależne od załączania napędu dźwignią do tego służącą.
kopej - 09-11-2012, 19:22

Tak od tego samego modelu i te same przełożenie 43/11 chodzi mi o to dlaczego nie ma napięcia w kablach??? bezpieczniki wszystkie sa ok sprawdzane kilkakrotnie...
marirus - 09-11-2012, 20:01

Sprawdź całą wiązkę może jest gdzieś przetarta i to jest powodem braku napięcia
Jaczek - 09-11-2012, 20:01

daj lewarek w pozycje 4 H włącz zapłon i dopiero sprawdzaj....
kopej - 09-11-2012, 22:03

jutro sprawdzę tą wiązkę kabli, ale trudno bedzie. Lewarek jak jest w pozycje 4 H i zapłon włączony to też nie ma napięcia. Może w reduktorze jest jakiś czujnik? ?
kopej - 10-11-2012, 10:47

Kable są całe, nie są nigdzie przetarte ani nic innego. Dochodzą do kostek z przodu od strony pasażera i nie wiem gdzie dalej idą? Bezpieczniki jeszcze raz sprawdziłem i wszystkie są dobre. Może ktoś wie czy może w reduktorze jest jakiś czujnik odpowiedzialny za załączanie tej pompki albo coś innego????
marirus - 10-11-2012, 13:05

Czujnik/swich od 4WD jest przed dźwignią zmiany napędów, żeby się do niego dostać to trza zdjąć plastik na tunelu i od góry bo od dołu to nikłe szanse.
kopej - 10-11-2012, 18:38

Jutro zobaczę i napisze co i jak dzięki :)
wszafraniec - 11-11-2012, 19:45

Z tego co gdzieś czytałem na forum to pompka działa ale tylko przez 10 sec. Po tym czasie się wyłancza, ale nie znam zasady wyłączenia ( czy to jest wyłącznik ciśnieniowy czy po przez wyłącznik czasowy i odcięcie zasilania) .
kopej - 12-11-2012, 13:42

Czujnik od 4WD jest zepsuty. Złączyłem kable od tego czujnika i włącza się jakiś przekaźnik i jest prąd w kostce od pompki przez 10sekund i później go odcina..... Teraz tylko czekam na tą pompkę bo zamówiłem na allegro. Znacie może jakąś stronkę z której można kupić ten czujnik bo nie mogę nigdzie znaleźć.
Jaczek - 12-11-2012, 17:43

raczej napewno tylko ASO....
kopej - 12-11-2012, 22:22

a jakiś używany może????
kopej - 13-11-2012, 22:27

Dzisiaj zamontowałem pompkę a co do tego czujnika to nie mogę go nigdzie kupić więc kupiłem zwykły przełącznik i go zamontowałem koło lewarka zmiany biegów i podłączyłem go zamiast tego czujnika i teraz jest wszystko ok :)
aluk84 - 11-12-2012, 21:14

jak chcesz jeszcze taki czujnik to napisz na pw dogadamy sie ..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group